NA SKRÓTY REPERTUAR ŁÓDZKICH KIN REPERTUAR TEATRÓW KALENDARZ SPORTOWCA INFORMATOR KONCERTOWY

Chcesz wesprzeć Plastra? Wpłać na utrzymanie naszego serwera.

Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Manufaktura – 6-8 grudnia

3 grudnia 2019 | 08:00 - 17:00

Po smakołyki, upominki i… choinki! Jarmark świąteczny w Manufakturze
Sery spod samiuśkich Tater, miód nawłociowy, truskawkowe wino, Liście Czosnku Niedźwiedziego w oliwie, gęsi smalec, marynowane rydze z Podhala – to tylko część przysmaków, które można kupić na tegorocznym jarmarku świątecznym w Manufakturze. Do tego rękodzieło, propozycje oryginalnych prezentów, a także choinki, które można zakupić z dostawą do domu – w tym roku na świątecznych stoiskach na Rynku Włókniarek Łódzkich można przygotować się do Gwiazdki od A do Z.
Jarmark na rynku Manufaktury kusi przysmakami na świąteczny stół. Niektórzy wystawcy są tu co roku: – Mamy w Łodzi stałych klientów. Zawsze przed świętami przychodzą po nasz autorski miód malinowy z propolisem, imbirem i kurkumą. Hitem jest też mniszkowy z cynamonem – mówi przedstawicielka pasieki „Tutaj” z Masłowa Drugiego w Świętokrzyskiem. W bogatej ofercie tej niewielkiej miodowej manufaktury są też m.in. miód faceliowy z pyłkiem kwiatowym, który korzystnie wpływa na układ pokarmowy i wspomaga rekonwalescencję po operacji woreczka żółciowego, a także nawłociowy – niezastąpiony przy zapaleniu gardła.
By poczuć iście zakopiański klimat, należy odwiedzić stoisko z serkami góralskimi: tu czekają m.in. serki bacowskie, gazdowskie, owcze i kozie. Świąteczny stół urozmaicą także inne apetyczne produkty do kupienia na jarmarku: wędzone wędliny, kiełbasy, szynki staropolskie i bekon, a także domowy smalec i chleb na zakwasie. Elegancką przystawką będą marynowane rydze, a także żurawina z Podhala. Dla szukających kulinarnych nowości są m.in. Liście Czosnku Niedźwiedziego w oliwie z oliwek – znakomicie komponują się z wędlinami i serami, a nawet same, na kromce chleba.
Ale smakołyki to nie wszystko! Na jarmarku można również poszukać świątecznych upominków. Czeka rękodzieło: ręcznie szyte kotki, renifery, szydełkowe czapki, poduszki, urocze króliki… Przed Mikołajkami z pewnością warto zaopatrzyć się w wielką skarpetę na prezenty, a także zadbać o nowe dekoracje: czekają ceramiczne mikołaje, drewniane choinki, aniołki i stroiki.
Jedzenie? Kupione! Prezenty – są! Dekoracje – gotowe. Czego brakuje? Oczywiście choinki! Tę również można kupić w tym roku na rynku Manufaktury. O najpiękniejsze świąteczne drzewko zadba Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Szczeblewscy. Na stoisku pod chmurką będzie można wybrać choinkę ciętą (jodłę kaukaską) lub doniczkową (świerk srebrny, zielony, serbski, jodła koreańska). Do każdej choinki jemioła gratis! Będzie można także poprosić o pomoc w zaniesieniu drzewka do samochodu, a nawet zamówić transport do domu! Sprzedaż choinek rusza w czwartek 5.12.

Mikołaj w Piernikowej Chacie
W rotundzie galerii handlowej Manufaktury stanęła już ulubiona atrakcja najmłodszych – Piernikowa Chata. Dzieci mogą tam nauczyć się wypiekać własnoręcznie przygotowane pierniczki, a od piątku (6.12.) także spotkać się z Mikołajem. Nowością w tym roku jest „Złomek” – wojskowy Ford F250 nawiązujący do kultowej postaci z bajki „Auta”.
Własnoręcznie rozwałkować ciasto, wyciąć pierniczki, później je udekorować, a w domu powiesić na choince – takie zadania czekają na maluchy, które przyjdą do Piernikowej Chaty w Manufakturze. Atrakcja jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 14-20 oraz od godz. 10 do 20 w weekendy. Warto pamiętać, że dzieci poniżej 5. roku życia potrzebują asysty rodziców lub opiekunów.
A już w Mikołajki do Piernikowej Chaty zawita ten jedyny, wyjątkowy, św. Mikołaj! Co roku wypytuje tysiące dzieci czy były grzeczne i o jakich prezentach marzą. Później jest wspólna fotka – wspaniała pamiątka na długie lata. O zdjęcia zadbają wolontariusze Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, jednej z najstarszych organizacji pomocowych, która wspiera potrzebujące dzieci od ponad 100 lat. Za symboliczne 5 zł na rzecz towarzystwa, chętni otrzymają wydrukowane zdjęcie z Mikołajem, a przy okazji zrobią dobry, przedświąteczny uczynek. Mikołaj w piątek 6.12 będzie czekał na najmłodszych od godz. 12. W weekendy – od 12 do 20, a w tygodniu od godz. 14 do 20.
W tym roku w sąsiedztwie Piernikowej Chaty czeka niezwykła nowość. Nie sposób nie zauważyć potężnego Forda F250 – wojskowego pick-upa z 1954, który przywiózł do rotundy Manufaktury dwie okazałe choinki: wciąż stoją „na pace” tworząc niebanalny krajobraz świąteczny. Najmłodszym gościom Manufaktury wojskowy samochód z pewnością skojarzy się ze Złomkiem, przyjacielem Zygzaka McQueena z kultowego filmu „Auta”. Ten potężny pojazd pojawił się w Manufakturze za sprawą Fundacji Fun&Drive, która zbiera fundusze na zakup karetki neonatologicznej. Przy aucie dyżurują wolontariusze fundacji z puszkami – każdy datek przybliża tę organizację do finalizacji przedsięwzięcia.

MotoMikołaje – finał już w sobotę!
W najbliższą sobotę (7.12.) o godz. 12:30 z rynku Manufaktury wyruszy parada MotoMikołajów – łódzkich motocyklistów, którzy przebrani za Mikołajów pojadą z prezentami do wychowanków Domów Dziecka. W tegorocznej akcji udało się zebrać ponad 30 tysięcy złotych! Najwięcej jednorazowo – jak co roku w Manufakturze. Goście byli bardzo hojni: zebrano ponad 15 tys. zł i 62 euro!
Motocykle przyozdabiają łańcuchami i lampkami świątecznymi, a sami w tym dniu rezygnują ze skórzanych kurtek na rzecz strojów Mikołajów. W sakwach mają prezenty: – W tym roku zdecydowanie najbardziej oryginalnym zamówieniem był zestaw wędkarski karpiowy. Jeden z chłopców podszedł do sprawy refleksyjnie, chyba podsumował swoje zachowanie i poprosił o… rózgę. Na szczęście dodał także prośbę o mały dron – śmieje się Krzysztof Sałaciński, jeden z organizatorów akcji. – Bardzo dużo próśb było o Kartę Podarunkową Manufaktury, by wybrać prezent samodzielnie. Marzenia dzieci z domów dziecka nie różnią się od marzeń pozostałych dzieci: zestawy LEGO, zabawki, ubrania… – wymienia Krzysztof Sałaciński.
Łódzcy motocykliści jak co roku okazują wielkie serce i organizują akcję „MotoMikołaje”, czyli zbiórkę na prezenty świąteczne dla dzieci z domów dziecka. Ale nie tylko! Dzięki skali akcji i dużej zebranej kwocie udaje się także opłacić na cały rok korepetycje, a także dwudniowe wyjazdy – w mijającym roku dzieciaki szalały w Energylandii. W poprzednim roku ufundowano także nagrody na koniec roku dla najzdolniejszych uczniów (i tych z najlepszym zachowaniem), a nawet sfinansowano leczenie ortodontyczne dla jednego z wychowanków.
W sobotę MotoMikołaje pojawią się na Rynku Włókniarek Łódzkich już o godz. 10:30. Przez dwie godziny będzie można podziwiać ich barwną ekipę, porozmawiać, porobić sobie zdjęcia. O godz. 12:30 wyruszą z prezentami do dzieci. W tym roku wsparcie otrzymają wychowankowie z Domów Dziecka nr 2, 3, 6 i 15.

Oddaj krew, odbierz choinkę!
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zachęca, by przed świętami zrobić dobry uczynek i oddać krew. Z tej okazji w piątek, w Mikołajki, 6.12, przed budynkiem galerii handlowej Manufaktury stanie krwiobus.
Przypomnijmy: Na miejscu w krwiobusie dyżuruje lekarz, który przeprowadza badanie każdej zgłaszającej się osoby. Jednorazowo oddać można pół litra krwi. Przyjmowana jest krew każdej grupy, bo wszystkie są potrzebne. Najcenniejszy lek trafi natychmiast do potrzebujących w szpitalach w Łodzi i regionie: chorych, oczekujących na operacje lub transfuzje.
Krwiobus będzie dyżurował w godz. 14-17.

Znamy najlepszy zespół sprzedażowy w Manufakturze!
W tegorocznej edycji konkursu „Salesman of the year. Najlepsi do usług” zwyciężył zespół salonu Pierre Cardin: – Bardzo cieszymy się, że nasza praca została doceniona. Mamy stałych klientów od 13 lat, przyjeżdżają do nas nawet z Warszawy, bo cenią sobie profesjonalne doradztwo i indywidualne podejście. Ta nagroda jest motywacją, by dawać z siebie jeszcze więcej – mówią Martyna Guzowska i Maja Morawska z Pierre Cardin w Manufakturze.
„Salesman of the year. Najlepsi do usług” to autorski projekt Manufaktury, który doczekał się już pięciu edycji. W Black Friday, tuż przed losowaniem samochodu, ogłoszono wyniki tegorocznego badania, przeprowadzanego przez firmę badawczą SANA. Program ocenia i weryfikuje poziom obsługi w salonach i punktach sprzedażowych Manufaktury według jasnych zasad i kryteriów. Wyróżnia i nagradza te punkty, w których obsługa stoi na najwyższym poziomie, oraz prowadzi działania mające na celu jej polepszenie w tych punktach, które tego potrzebują. Twórcom programu, zarządcom Manufaktury zależy, żeby wysoka jakość obsługi wyróżniała obiekt na rynku. Wyniki programu „Najlepsi do usług” są rokrocznie coraz lepsze.
Jak wygląda badanie? Raz w roku eksperci zewnętrznej firmy odwiedzają wszystkie sklepy, punkty usługowe, restauracje i – najprościej mówiąc – sprawdzają jak czuje się klient, który odwiedza Manufakturę. Czy został powitany, czy mógł liczyć na pomoc i poradę sprzedawcy, czy zakupy przebiegły w przyjemnej atmosferze. Badanie jest dwuetapowe, prowadzone metodą „Tajemniczy klient”. Według innych wskazań badane są sklepy wielkopowierzchniowe czy butiki, co innego biorą pod uwagę ankieterzy odwiedzając restauracje. Dodatkowo badani są też pracownicy punktu informacyjnego i ochrony – musimy mieć pewność, że jeśli klient o coś ich zapyta, otrzyma pełną i rzetelną informację.
Ankieterzy – wykwalifikowani psychologowie i eksperci zachowań konsumenckich – oceniają między innymi: pierwsze wrażenie, wiedzę sprzedawców, ich dostępność, responsywność, a także umiejętność porozumiewania się z klientem i pozytywne nastawienie. Wyniki przedstawiono w punktach procentowych. W porównaniu ze średnią oceną polskich centrów handlowych, która wynosi 59% i średnią oceną europejskich centrów – 75%, wynik Manufaktury jest imponujący.
W tym roku najlepszy wynik osiągnął zespół sprzedażowy z salonu Pierre Cardin, który jest w Manufakturze od początku jej istnienia. – Niektórzy klienci są z nami od 13 lat, przychodzą ze swoimi dorastającymi synami, polecają nas przyjaciołom. Mamy nawet klientów z Warszawy, którzy, choć mają sklepy naszej marki u siebie, to przyjeżdżają do nas, do Manufaktury, bo, jak sami mówią, nikt im tak dobrze nie doradzi. My każdego klienta traktujemy jak gościa, którego przyjmowalibyśmy w swoim domu. Ta gościnność, indywidualne podejście i umiejętne zbadanie potrzeb to klucz do sukcesu. Czujemy się doceniane zarówno przez klientów, jak i przez szefostwo, motywacji do pracy nam nie brakuje. Teraz, gdy jeszcze zostałyśmy uznane za najlepszy zespół w całej Manufakturze, mamy poczucie, że nasza praca została zauważona przez ekspertów. Czujemy wielką dumę, to dla nas ogromne wyróżnienie – tłumaczą Martyna Guzowska i Maja Morawska z Pierre Cardin w Manufakturze.
Nagrodą w konkursie „Salesman of the year. Najlepsi do usług” jest karta podarunkowa o wartości 4000 zł, a także pamiątkowy dyplom.
Drugie miejsce zajął salon Douglas, trzecie – T-Mobile. W ścisłym finale znalazły się również: Bubamara, Chantelle, Douglas, Felina, Pierre Cardin, Kuszyńska&Ewert, Manila Grace, Punkt Informacji Turystycznej, Solar i T-Mobile.

Szczegóły

Data:
3 grudnia 2019
Czas:
08:00 - 17:00
Wydarzenie kategoria:
Wydarzenie Tagi: