Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To event minęło.

Manufaktura – 25-27 października

25 października - 27 października

Jak moda, to Francja!
Manufaktura Fashion Week już w ostatni weekend października
Modelki przechadzające się w blasku wieży Eiffla, w rytm muzyki Edith Piaf w wersji elektro, a do tego wielkie nazwiska świata mody: Gosia Baczyńska, Agata Wojtkiewicz, Maison Anoufa. Tegoroczna edycja wielkiego święta mody – Manufaktura Fashion Week upływać będzie pod znakiem francuskich inspiracji. Dodatkowo projektanci sporo uwagi poświęconą idei „No waste”.
Manufaktura przez cały rok jest prawdziwym modowym tyglem, a raz do roku – jesienią – słowo „moda” odmienia się tu przez wszystkie przypadki. To za sprawą Manufaktura Fashion Week – wielkiego święta najnowszych trendów, inspiracji i sztuki projektowania. W tym roku Manufaktura Fashion Week zaplanowano na weekend 26 i 27 października.
Już od godz. 13 rozpoczną się pokazy marek Manufaktury. Na wybiegu zaaranżowanym w klimatach europejskiej stolicy mody – Paryża, zaprezentują się m.in. Guess, Hexeline, New Balance, SuperDry, Caterina czy Wittchen. Pełny wykaz marek dostępny jest na www.manufaktura.com
Sobotnie popołudnie upłynie w duchu „no waste” – świat mody coraz bardziej pochyla się nad losami naszej planety, a koncerny odzieżowe wprowadzają globalne akcje w służbie ochrony środowiska. A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej. Będą kreacje z firanek, nadawanie starym dżinsom zupełnie nowego oblicza, a także szycie toreb z pozornie niepotrzebnych skrawków materiału.
W sobotę o godz. 20 rozpoczną się pokazy ManueXclusive – najbardziej ekskluzywnych marek w Manufakturze. Na wybiegu inspirowanym stylowymi ulicami Paryża swoje najnowsze kolekcje zaprezentują m.in. MarcCain, Molton, Patrizia Aryton, Van Graaf i Chiara.
O godz. 21 zrobi się jeszcze nieco bardziej rockowo, a nawet punkowo, a to za sprawą najgorętszego nazwiska mody ślubnej, czyli projektantki Agaty Wojtkiewicz. O sukniach z jej metką marzą przyszłe panny młode, które szukają nieco niepokornych stylizacji z pazurem.
Maison Anoufa to francuska marka, którą kochają kobiety na całym świecie. W kreacjach z metką Maison Anoufa można było podziwiać m.in. Kendell Jenner, Paris Hilton, Dodę czy Anetę Kręglicką. Teraz goście Manufaktura Fashion Week będą mieli szansę zapoznać się z najnowszą kolekcją tej marki: projektantów
Na finał – Gosia Baczyńska, „caryca mody”, jak mówią o niej dziennikarze, ikona, jedna z najbardziej znanych polskich projektantek, uwielbiana przez gwiazdy za niezwykle kobiecy styl, najwyższą jakość materiałów i precyzję wykonania.
Na Manufaktura Fashion Week nie mogłoby zabraknąć Nocnych Zakupów (start godz.20), na które miłośnicy mody czekają od początku sezonu jesień-zima. Fashioniści ruszą na łowy, a dla miłośników muzyki szykuje się nie lada gratka: na scenie w rotundzie galerii handlowej wystąpi Igor Herbut, wokalista zespołu LemON – jednej z najpopularniejszych grup muzycznych w Polsce. Koncert zaplanowano o godz. 21:30. Godzinę później swój set zaprezentuje Tom&Lucy, którzy przedstawią elektroniczne wersje klasycznych francuskich piosenek, m.in. Edith Piaf. Na finał – o godz. 23, jak co roku – zmysłowy pokaz bielizny. Wieczór poprowadzi modelka i stylistka Karolina Malinowska. Nocne zakupy potrwają do północy.
Niedziela to dzień rodzinny! W samo południe zaplanowano pokaz mody dziecięcej, a pół godziny później rozpocznie się Kids Talent Show – najzdolniejsze dzieciaki zaprezentują swoje talenty na scenie w rotundzie galerii handlowej. W jury zasiądą wokalistki zespołu My3 – grupy popularnej wśród dzieci i nastolatków. Natka, Julka i Gefi to trzy zupełnie różne osobowości, które razem tworzą kolorowy, muzyczny świat. Prowadzą kanał w serwisie YouTube, gdzie zgromadziły ponad 260 tysięcy subskrybentów. Mają też własny program w telewizji Polsat, a ostatnio nagrały oficjalną piosenkę “Wspaniały świat/Whole new world” promującą najnowszą wersję filmu „Aladyn”.
Na najlepszego artystę Kids Talent Show czeka Złota Karta Manufaktury o wartości 1000 zł, a pozostali uczestnicy show otrzymają upominki od Manufaktury. O godz. 14 zaplanowano koncert i meet-and-greet zespołu My3 -będzie czas na autografy, uściski i oczywiście „selfie”.
A każdy, kto marzy o tym, by znaleźć się na okładce magazynu modowego, będzie mógł zrealizować to pragnienie już podczas tegorocznego Manufaktura Fashion Week. Patron medialny wydarzenia, „Fashion Magazine” postawi nowoczesne monidło, w które będzie można wstawić siebie i w ten sposób znaleźć się na okładce numeru specjalnego pisma. Nie zapomnijcie naładować smartfonów!

Nocne zakupy – czas na wietrzenie szafy
Nowe buty, płaszcz, a może biżuteria? W sobotę (26.10) od godz.20 do północy Manufaktura zaprasza na nocne zakupy. To okazja, by kupić najnowsze kolekcje w obniżonych cenach – nawet o 70 proc.!
Nocne zakupy to obowiązkowy punkt programu Manufaktura Fashion Week. To okazja, by przewietrzyć swoją szafę i uzupełnić ją o hity jesienno-zimowych kolekcji marek Manufaktury.
Wiele osób co roku szuka jesienno-zimowego obuwia. Być może uda się upolować stylowe botki albo zabójcze kozaki w Kazar, gdzie niektóre modele będą przecenione nawet o 50 proc. Warto zajrzeć także celu do CCC, gdzie czekać będzie 20 proc. rabatu, a poszukiwacze ekstrawaganckich butów powinni odwiedzić Hego’s Milano, gdzie niektóre modele będzie tańsze o 1/3.
Choć nocą większość dzieci śpi, nie oznacza to, że sklepy z odzieżą dla najmłodszych nie mają promocji! W Okaidi stylowe ubrania dla najmłodszych w sobotę wieczorem będą tańsze nawet o połowę (dotyczy wybranych artykułów), na 15-stoprocentową zniżkę na ubrania mogą liczyć także klienci sklepu Smyk.
Nocne zakupy to też świetny pomysł, by nabyć nowe akcesoria i biżuterię. Aż 40 proc. zniżki, i to przez cały dzień, przygotował salon Trendy Opticians, który oferuje najmodniejsze oprawki okularowe od najlepszych, światowych projektantów. 15 proc. rabatu na biżuterię oferują W. Kruk i Jubliler W. Śliwiński, a 20 proc. – Ania Kruk. Aż 70 proc. zniżki na produkty z outletu przygotowała marka lakierów hybrydowych NeoNail.
Nocnym zakupom co roku towarzyszy konkurs, nie inaczej będzie i tym razem. Do wygrania m.in. limitowane, unikatowe torby Manufaktury (wykonane z bannerów), karty podarunkowe, kosmetyki, hulajnoga, las w słoiku i voucher na garnitur.

Warsztaty w duchu eko
Sobotnie popołudnie upłynie w duchu „no waste” – świat mody coraz bardziej pochyla się nad losami naszej planety, a koncerny odzieżowe wprowadzają globalne akcje w służbie ochrony środowiska. A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej.
W sobotę na wybiegu zaprezentują się modelki w unikatowych strojach zaprojektowanych według idei „No waste” przez studentów prestiżowej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU w Krakowie, od ponad 20 lat kształcącej projektantów mody. Artyści zostali zobligowani do oszczędzania tkanin i wykorzystywania materiałów recyklingowych. Będzie to popis kreatywności, który pokazuje, że warto zastanowić się, czy nie lepiej przetworzyć stare rzeczy i dać im nowe życie.
A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej. O godz.13, Gosia Grodzka, właścicielka marki Maruna, przeprowadzi amatorów przez proces projektowania na manekinie. Podpowie jak wykorzystać i jak skomponować unikatowe stylizacje używając niepotrzebnych już nikomu firan oraz resztek materiałów. Najlepszy projekt, zostanie wybrany i zaprezentowany na wybiegu na modelce.
O godz. 15 Beata Kowalczyk zaprezentuje kolekcję ‘Let’s jeans again’. Są to realizacje wykonane w duchu zero waste, metodą upcyklingu z jeansów, które nie nadawały się do dalszego użytkowania. Materiały zostały pozyskane przez zbiórkę na uczelni, ogłoszenia na portalach społecznościowych i dzięki uprzejmości przyjaciół i rodziny. Projektantka poprowadzi również warsztaty „Pimp my jeans” dla gości Manufaktury – wystarczy przynieść swoje spodnie, a z pomocą artystki w kilka chwil staną się one niepowtarzalnym i absolutnie unikatowym modelem.
O godz. 17 Katarzyna Pałcik, właścicielka marki Re Less, laureatka wielu konkursów modowych m.in. Złota Nitka, Off Fashion czy Łódź Miastem Talentów, pokaże gościom Manufaktura Fashion Week jak uszyć stylowe torby z pozornie niepotrzebnych skrawków materiału i nieużywanych koszul.
Kolekcje projektantek, prowadzących warsztaty będzie można także zobaczyć na wybiegu głównym w sobotę.

Halloween w Manufakturze
Jak co roku pod koniec października w Manufakturze zrobi się pomarańczowo od dyń i „straaasznie” od dekoracji z okazji Halloween. Muzeum Fabryki zaprasza na tematyczne warsztaty, a restauracje wprowadzają z tej okazji wyjątkowe, dyniowe menu.
Kreatywne warsztaty halloweenowe w Muzeum Fabryki (wjazd windą na 2 piętro naprzeciwko wejścia do Cinema City) zaplanowano na niedzielę 27 października o godz.11. Na warsztatach dzieciaki przygotują niezwykłe dyniowe dekoracje, zamieniając te pękate, pomarańczowe warzywa w magiczne fluo-dynie. Aspirujący młodzi kucharze będą mieli szansę spróbować swoich sił w przygotowaniu strasznych przekąsek. Będą zombiakowe paluchy, owocowe gębolce, i trupie babeczki.
Każdy kucharz otrzyma czapeczkę i fartuszek kucharski, które będzie mógł spersonalizować i zabrać ze sobą do domu. Warto pamiętać o zabraniu pojemników spożywczych, w które będzie można spakować niezjedzone przekąski. Zachęcamy do przyjścia w halloweenowych przebraniach!
Warsztaty nie mają ograniczenia wiekowego, natomiast dzieci poniżej 7 lat muszą być pod opieką rodziców. Cena warsztatów: 40 zł od dziecka (w cenie materiały), rodzice uczestniczą w warsztatach w ramach biletu wstępu do Muzeum (6/9 zł). Zapisy u prowadzącej: 535 092 086.
Na halloweenowy bal z animacjami zaprasza także Jupi Park. Będzie stanowisko do malowania twarzy (oczywiście – tematycznie!), do jednorazowego farbowania włosów, a także stacja sensoryczna dla najmłodszych dzieci – na bal zaproszone są maluchy już po pierwszych urodzinach! Będą słodkie przepowiednie i konkursy z nagrodami. Start w niedzielę (27.10) o godz. 12. Wejście: 45 zł/dziecko, dla rodzeństw 5 zł zniżki.
Halloween już w ten weekend będzie można świętować także w restauracjach w Manufakturze. W sobotę (26.10) Whiskey In The Jar zaprasza na imprezę w klimacie „college football & cheerleaders”. Premierę będzie miał Poison JAR z dodatkiem syropu z herbaty butterfly, rozmarynu oraz suszonych jagód jałowca.
Bawełna już teraz zaprasza na aromatyczny krem z dyni, mistrzowski makaron z grzybami, a barmani z Bawełna Bar przygotują coś „straaaasznie” specjalnego w koktajlowej szklance.
Bubamara w czwartek (31.10) zaprasza na koncert Anny Celebańskiej, a w menu również królować będzie dynia. Ona też pojawi się w specjalnych, halloweenowym wystroju lokalu. Jeśli ktoś nie zdąży spróbować dań z dedykowanej karty w czwartek, będzie mógł nadrobić zaległości przez cały weekend (do 3.11).
Nie Halloween, ale Día de Muertos, czyli najstarsze religijno-etniczne święto meksykańskie obchodzi restauracja The Mexican. Obsługa będzie pomalowana i przebrana zgodnie z tematyką. Coś dla miłośników filmu „Coco”…
W wielu restauracjach, m.in. w Pizzerii Stopiątka, w Galicji, w Rajskim Jadle przez cały weekend będą dyniowe dekoracje.

Szczegóły

Start:
25 października
Koniec:
27 października
Wydarzenie Category:
Wydarzenie Tagi:

Miejsce

Manufaktura
Drewnowska 58
Łódź, łódzkie 91-002 Polska
+ Google Map
Strona internetowa:
http://www.manufaktura.com/