NA SKRÓTY REPERTUAR ŁÓDZKICH KIN REPERTUAR TEATRÓW KALENDARZ SPORTOWCA INFORMATOR KONCERTOWY

Chcesz wesprzeć Plastra? Wpłać na utrzymanie naszego serwera.

https://www.facebook.com/dietetyknowezycie

Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Łódź Young Fashion 2019

22 października 2019 - 26 października 2019

22 października 2019 – POLITECHINKA FASHION SHOW

23 października 2019 -GALA DYPLOMOWA 2019

Pokaz dyplomowy Katedry Ubioru łódzkiej ASP

Wydarzenie to odbywa się od 1995 roku i jest imprezą promującą dyplomantów Katedry Ubioru z Wydziału Tkaniny i Ubioru łódzkiej ASP.

Projektanci powalczą o nagrodę główną JM Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz o nagrody partnerów Uczelni, głównie firm odzieżowych współpracujących z Katedrą Ubioru.

24 października – Ogólnopolski Konkurs „Złota Nitka” 2019

Konkurs skierowany jest zarówno do profesjonalnych projektantów, jak i debiutantów – artystów związanych ze szkołami mody, uczelniami artystycznymi i freelancerów urodzonych po 1989 r.

Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są jednak tak ważne jak świeże spojrzenie na światowe trendy i odwaga w prezentowaniu własnego stylu. Konkurs będzie miał bowiem na celu zaprezentowanie potencjału polskich projektantów.

Istotnym kryterium konkursowym jest użytkowość kolekcji – spełnienie warunku „ready to wear”. Kolekcja musi być przygotowana do seryjnej produkcji.

Artyści zawalczą o nagrodę główną w wysokości 30 000 PLN. Zwycięzca będzie miał również możliwość zaprezentowania swojej kolekcji podczas gali finałowej Międzynarodowego Konkursu – Łódź Young Fashion Award 2019.

Myślą przewodnią tegorocznej edycji jest PRZYSZŁOŚĆ.

Elektroniczna rejestracja – do dnia 23 czerwca 2019 roku do godz. 23.59 (CET)

24 października 2019
Gala Finałowa Ogólnopolskiego Konkursu „Złota Nitka” 2019
Centrum Promocji Mody Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
(Łódź, ul. Wojska Polskiego 121)

25 października – BRA DAY 2019

Piąta odsłona imprezy realizowanej wspólnie przez łódzką ASP, Szpital im. M. Kopernika w Łodzi i Fundację Pełną Piersią.
To wydarzenie modowe, w którym biorą udział wiodący polscy projektanci. Głównymi bohaterkami wieczoru są jednak Amazonki – wyjątkowe kobiety, które podczas imprezy występują w roli modelek.

26 października – ŁÓDŹ YOUNG FASHION AWARD 2019

Międzynarodowy Konkurs „Łódź Young Fashion Award” 2019

Międzynarodowy konkurs skierowany do młodych projektantów mody (urodzonych po 1989 roku) z całego świata – szczególnie studentów i absolwentów uczelni artystycznych i szkół projektowania ubioru – oraz wszystkich, dla których projektowanie jest pasją.

Udział w tym wydarzeniu to szansa na zrealizowanie marzeń projektowych. Zaprezentowanie własnej kolekcji przed jury, w którym zasiadają uznani projektanci, designerzy oraz przedstawiciele branży modowej, to pierwszy krok na ścieżce działań biznesowych, których celem jest wykreowanie własnej marki.

Jurorzy w ocenie zwrócą uwagę przede wszystkim na: oryginalność pomysłu i awangardowe myślenie, zastosowanie nowych technologii, technik czy wykorzystanie nowoczesnych i awangardowych materiałów oraz tworzyw.

Laureat otrzyma statuetkę MANEQUINE 2019 oraz nagrodę pieniężną w wysokości 30 000 EURO, ufundowaną przez Miasto Łódź.

Myśl przewodnia tegorocznej edycji to METROPOLIA.

Elektroniczna rejestracja trwa do 23 czerwca 2019 roku do godz. 23.59 (CET)

26 października 2019
Gala Finałowa Międzynarodowego Konkursu „Łódź Young Fashion Award” 2019
Centrum Promocji Mody Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
(ul. Wojska Polskiego 121, Łódź)

WARSZTATY

22 października (wtorek)

Ochrona marki i produktu, czyli jak skutecznie chronić swoją działalność
godzina: 12.00–13.00

Prowadzisz własną działalność gospodarczą lub dopiero zaczynasz przygodę z biznesem? Od samego początku warto zabezpieczyć swój interes i zadbać o ochronę marki i produktu. Magdalena Korol opowie ci o możliwościach ochrony swojej marki i produktu, dowiesz się, jak zarejestrować znak towarowy oraz na co zwrócić uwagę, powołując się na prawa autorskie.

Błędy w e-commerce, czyli jak legalnie prowadzić sklep internetowy
godzina: 13:00–14:00

Prowadzisz własny sklep internetowy lub inną sprzedaż online? Musisz spełnić kilka obowiązków, aby robić to w sposób zgodny z prawem. Z zajęć z Arkadiuszem Szczudło dowiesz się, jakie są najważniejsze rzeczy, o których musisz pamiętać, prowadząc własny e-commerce – oraz jakich błędów unikać, by nie narazić się konsumentom

Cięcia konstrukcyjne jako element kompozycji w ubiorze
godzina: 10:00–18:00

Warsztaty mają na celu rozbudzenie kreatywności w zakresie kształtowania formy ubioru oraz wykorzystania cięć konstrukcyjnych jako elementu kompozycji sylwetki. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, na czym polega konstrukcja odzieży, co to są szwy, jakiego rodzaju cięcia używamy w kształtowaniu bryły ubioru i na czym polega różnica w ich stosowaniu.

23 października (środa)

Projektanci Innowacji PFR
godzina: 9.00–17.00

Weź udział w bezpłatnych warsztatach i poznaj Design Thinking – metodę projektowania innowacyjnych rozwiązań stosowaną w Google.

Wiesz, że kreatywność i innowacyjność to cenione umiejętności, ale nie wiesz jak je rozwinąć? Wydaje Ci się, że znalazłeś rozwiązanie problemu, ale nie wiesz jak z niego skorzystać? Czujesz, że bycie przedsiębiorcą to najlepsza ścieżka dla Twojego rozwoju? Weź udział w warsztatach Design Thinking i poznaj konkretne narzędzia wykorzystywane do tworzenia innowacji w Google.

Kreatywny off-line
godzina: 11:00–12:00

W trakcie prelekcji skierowanej do osób będących na początku swej działalności biznesowej i planujących działania marketingowe dla swojej firmy, prowadzonej przez Martę Kaletę-Domaradzką, dowiecie się, w jaki sposób kreatywny off-line wspiera online. Prowadząca i uczestnicy przeanalizują, czy w dobie wszechobecnego online\’u działania offline\’owe mają sens, a także zastanowią się, jak przekuć je w mierzalny sukces i jak je realizować, aby osiągać efekty.

Moda: co i jak kupują Polacy?
godzina: 12:30–14:00

Martyna Głowińska – Marketing i PR Manager w Grupie Domodi – zaprezentuje uczestnikom warsztatów raport na temat tego w jaki sposób Polacy traktują modę. Dowiecie się m.in. co i jak kupują Polacy – czy gonimy za trendami, a może sami je wyznaczamy? Niezwykle ciekawe mogą się okazać wyniki raportu mówiące o tym jak konsumują modę Polacy i co wybierają najchętniej.

24 października (czwartek)

Creative workshops, fall in love with Swarovski Crystal Sparkle
11:00–16:00

Warsztat prowadzony przez Monikę Smerżę – Project Managera firmy Swarovski – będzie się składał z krótkiej części teoretycznej i kilkugodzinnej praktycznej. Na samym początku uczestnicy zapoznają się z szeroką gamą produktów firmy i z możliwościami ich zastosowania wobec tkanin i biżuterii.

25 października (piątek)

Pierwsze kroki w świecie mody
godzina: 16:00–17:30

Agencja PR. Showroom. Prezentacja prasowa. Czym są dla projektantów, prasy, klientów?
W trakcie warsztatów prowadzonych przez Marcina Świderka będziecie mogli się dowiedzieć, co tak naprawdę kryje się za takimi pojęciami jak: agencja PR, showroom czy prezentacja prasowa. Prowadzący wyjaśni, czym te pojęcia są dla projektantów, dla prasy i dla zwykłych klientów. Zrozumienie tych subtelnych różnic ułatwi Wam prowadzenie własnych marek. Warsztaty przeznaczone są dla projektantów mody i twórców debiutujących marek odzieżowych.

Agencja PR. Showroom. Prezentacja prasowa
godzina: 16:00–17:30

Agencja PR. Showroom. Prezentacja prasowa. Czym są dla projektantów, prasy, klientów?
W trakcie warsztatów prowadzonych przez Marcina Świderka będziecie mogli się dowiedzieć, co tak naprawdę kryje się za takimi pojęciami jak: agencja PR, showroom czy prezentacja prasowa. Prowadzący wyjaśni, czym te pojęcia są dla projektantów, dla prasy i dla zwykłych klientów. Zrozumienie tych subtelnych różnic ułatwi Wam prowadzenie własnych marek. Warsztaty przeznaczone są dla projektantów mody i twórców debiutujących marek odzieżowych.

Sztuczna inteligencja w modzie
godzina: 11:00–12:30

Czym jest sztuczna inteligencja? Jak jest wykorzystywana w modzie od projektowania do sprzedaży? Czy jest ona szansą czy zagrożeniem? Jakie są możliwe scenariusze przyszłości w modzie?
Warsztaty będą połączone z dyskusją oraz dadzą uczestnikom możliwość rozwoju wyobraźni poprzez stworzenie własnej wizji przyszłości w modzie.

O kolorze inaczej
godzina: 13:00–14:30

Warsztaty będą połączone z nietypową opowieścią o kolorach, ich percepcji i ich wykorzystaniu. Będzie poruszony temat tego, jak niektóre kolory weszły do świadomości powszechnej. Pokazane będą przykłady nietypowych zastosowań koloru w sztuce, wraz z przykładami zastosowania nauki i technologii do pokazania koloru w sztuce nowoczesnej. Podczas warsztatów omówimy sposoby, z jakich korzystają media w wykorzystywaniu koloru oraz to, co w związku z kolorem dzieje się wokół nas w kulturze, technologii, stylu życia, konsumpcji, sztuce, muzyce itp. – co wpływa na trendy w kolorach. Uczestnicy samodzielnie spróbują zrobić prognozę kolorystyczną.

26 października (sobota)

Jak zdobyć serce mediów i osiągnąć sukces w branży mody
godzina: 10.00–12.00

Wykład przeznaczony dla studentów projektowania i młodych projektantów mody, a także wszystkich tych, którzy chcieliby swoją twórczością zainteresować media. Jak nawiązać pierwszy kontakt, jak właściwie przygotować materiały prasowe (informacja prasowa o kolekcji i marce oraz materiały wizualne), jak wstrzelić się w harmonogram wydawniczy i jakich błędów nie popełniać w relacjach z mediami. Teoria plus omówienie najlepszych i… najgorszych przykładów.

Historia współczesnej mody męskiej
godzina: 12:00–14:00

Historia współczesnej mody męskiej jest wyjątkowo krótka. Ma zaledwie 70 lat. Dlaczego tylko tyle? Bo zaczęła się wraz z końcem drugiej wojny światowej. Wcześniej nikt nie projektował z myślą o młodych ludziach. W powojennej rzeczywistości młode dziewczyny i młodzi chłopcy sami zdecydowali o tym, jak chcą wyglądać. Pomógł im w tym rock and roll. Nowa muzyka i rodzący się razem z nią nowy styl życia były prawdziwą rewolucją obyczajową. Rodziła się pierwsza kontrkultura młodych. Inspiracją dla mody męskiej była ulica, grupy muzyków oraz postaci kreowane w filmach przez Marlona Brando i Jamesa Deana. Londyn był stolicą mody lat 60. XX wieku. Woodstock na koniec dekady, hippisi – dzieci kwiaty – to kolejne ogniwo zmieniających się trendów. Błyszczącą modę disco zniszczył agresywny styl punków wykorzystany w sposób komercyjny przez tzw. kreatorów, czyli projektantów mody. Od tej pory będą dyktowali modę, za którą w latach 80. i 90. XX wieku płacono fortunę. XXI wiek niczego nie zmienił. Męska moda ma się bardzo dobrze.

WYSTAWY

„Tu się dzieje”
Wernisaż: 22 października 2019, godz. 18.00

Wystawa prac studenckich – realizacji kursowych oraz dyplomowych z Pracowni Projektowania Ubioru Dzianego Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi prowadzonej przez dr hab. Elżbietę Nawrocką-Staniecką, prof. nadzw. i dr Annę Kuźmitowicz.

Szczegóły

Początek:
22 października 2019
Koniec:
26 października 2019
Kategoria Wydarzenie:
Wydarzenie Tagi:

Miejsce wydarzenia

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
Wojska Polskiego 121
Łódź, łódzkie 91-726 Polska
+ Google Map
Zobacz witrynę: Miejsce wydarzenia

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*