NA SKRÓTY REPERTUAR ŁÓDZKICH KIN REPERTUAR TEATRÓW KALENDARZ SPORTOWCA INFORMATOR KONCERTOWY

Chcesz wesprzeć Plastra? Wpłać na utrzymanie naszego serwera.

Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

IV Łódzki Turniej Ogniem i Mieczem

8 grudnia 2019 | 09:30 - 17:00

I INFORMACJE PODSTAWOWE

Termin – 08.12.2019

Miejsce – Łódzki Dom Kultury ul.Traugutta 18 Łódź Sala 308-3 piętro

Format – 3 x Podjazd (bez “Małych Podjazdów”)

Koszt uczestnictwa – 10zł

Limit miejsc na turnieju – 22 graczy

II ZGŁOSZENIA

1. Prosimy o zgłaszanie swojego udziału poprzez dodanie posta na forum Ogniem i Mieczem lub dołączenie do wydarzenia na Facebooku (proszę o podanie informacji o wystawianej armii).
2. Zgłoszenia proszę przesyłać do 22.11.2019

III ZASADY OGÓLNE

1. Gramy na poziomie Podjazd z wykorzystaniem zasad z podręczników „Ogniem i Mieczem. Edycja Gracza”, „Potop” , “Armie Ogniem i Mieczem”, “Warszawa 1656” i “Wojny Duńskie 1657-1660”.
2. Listy armii RON-u oraz Szwecji z podręcznika głównego zostają w całości zastąpione listami z podręcznika „Potop”;
3. Gramy na limitowaną (zapisywaną) amunicję oraz wszystkie zasady opcjonalne (z wyjątkiem zasad: Rzuty uśrednione, Rozkaz Grupowy oraz Wybór Efektów);
4. Nie można wystawić podjazdów z zasadą “Mały podjazd”
5. Gramy wg. rozdziału „Scenariusze” z podręcznika „Ogniem i Mieczem. Edycja Gracza”.
6. Gracze w pierwszej turze będą rozlosowani tak, aby na jednym stole nie spotykały się 2 takie same armie (oraz jak najbardziej historycznie). Po pierwszej grze gracze grają z przeciwnikami dobieranymi na podstawie ilości zdobytych punktów.
7. Wprowadzamy ograniczenie dla wystawiania umocnień polowych analogicznie jak na poziomie Zgrupowanie. Muszą stykać się swoja dłuższą krawędzią z przednią krawędzią (nie wystarczy sam narożnik) podstawki piechoty, artylerii lub dragonów wystawiającego. Jeśli gracz nie wystawi wskazanych jednostek albo wystawi ich za mało, traci wszelkie umocnienia nie spełniające zasad wystawiania.
8. Bitwy rozegrane pomiędzy uczestnikami Łódzkiego rankingu, zostaną dodane do rankingu.

IV. KOMPOZYCJA ARMII

1. Na turnieju można korzystać z list armii opublikowanych w podręcznikach „Ogniem i Mieczem”, „Potop” i “Armie Ogniem i Mieczem”; “Warszawa 1656” i “Wojny Duńskie 1657-1660” oraz na stronie OiM z wyłączeniem podjazdów z Zasadą Specjalną Konwój.
2. Mały Podjazd to taki, który posiada zasadę specjalną lub ma 4 i mniej punktów siły. Podjazd taki jest niedopuszczony do udziału w turnieju.
3. W każdej bitwie można wystawiać Podjazd w innym składzie przynależnym tej samej frakcji. Wariant armii wybieramy po poznaniu frakcji, z którą będziemy toczyć bitwę. Gracze, po poznaniu swoich frakcji, kładą wierzchem do stołu rozpiskę, którą zamierzają grać w danej rundzie. Można przygotować maksymalnie 3 różne składy podjazdów na cały turniej.
4. Gracze zobowiązani są posiadać wydrukowane rozpiski Podjazdów.
5. Wprowadzamy podział armii RON na Koronę, Litwę, Kurlandię i Gdańsk.
6. Gracze poza swoją armią przynoszą także umocnienia polowe w ilości takiej, jaką będą potrzebować. Jeżeli nie będą oni posiadali takowych umocnień – nie mogą ich wystawić.
7. Gracze powinni przygotować karty podjazdu zgodnie z zasadami (policzenie siły podjazdu, punktów zwiadu itd.). Należy użyć KREATORA ARMII ze strony Wargamera – http://ac.oim.wargamer.pl/

V. WYGLĄD ARMII

1. Turniej jest nastawiony na początkujących, więc nie ma wymogu pomalowanych modeli. Jednak gorąco zachęcam, do ich pomalowania.
2. Obowiązują zasady WYSIWYG (What You See Is What You Get – Model Jest Tym Co Widać) WYSIWYG nie obejmuje tarcz/kałkanów i arkebuzów (w przypadku jazdy). Jest to wyposażenie na tyle mało widoczne, że nie wprowadza zamieszania.
3. Obowiązuje całkowity zakaz proxowania – tzn. wystawiania jako modele danej formacji modeli innych formacji.
4. Jest to turniej firmowany przez Wargamer’a i gramy na nim modelami firmy Wargamer. Nie dotyczy to terenu, przeszkód i umocnień polowych.
5. Dopuszczalne są konwersje modeli. Muszą być wcześniej zgłoszone sędziemu głównemu, który decyduje o dopuszczeniu ich do turnieju.

VI. PUNKTACJA

Małe Punkty gracze zdobywają w bitwie podjazdowej określając rodzaj zwycięstwa. Gracz, który przegrał otrzymuje 0 MP, a zwycięzca różnicę między punktami uzyskanymi przez siebie, a przeciwnika.

Duże Punkty przyznawane są za uzyskany poziom zwycięstwa lub porażki:
0 – Historyczna porażka
1 – Strategiczna porażka
2 – Taktyczna porażka
3 – Remis
4 – Taktyczne zwycięstwo
5 – Strategiczne zwycięstwo
6 – Historyczne zwycięstwo

Dodatkowo do punktacji wliczają się specjalne osiągnięcia graczy:
– “Niezwyciężony” – Nie przegrał żadnej bitwy w turnieju +1 Duży Punkt.
– “Zdobywca” – W każdej bitwie zdobył więcej małych punktów niż przeciwnik +1 Duży Punkt.
– “Niszczyciel armii” – Przegrał więcej bitew niż wygrał (tu remis ze wskazaniem na przeciwnika traktujemy jak przegraną) -1 Duży Punkt.
– “Opieszały” – żadna z jego bitew nie zakończyła się w wyznaczonym czasie (rozegranie 6 tur lub wybicie przeciwnika/poddanie się) – 1 Duży Punkt.

Zasady ustalania pozycji w klasyfikacji:

1. Zdobyte Duże Punkty
2. Zdobyte Małe Punkty
3. Wynik bezpośredniego starcia między graczami
4. Ilość wygranych historycznych, potem strategicznych, a następnie taktycznych
5. Rzut monetą.

Kary:
Sędzia ma prawo ukarać gracza Punktami Karnymi za niekulturalne zachowanie lub zbędne dyskusje, bądź przeciąganie gry. ]:(

VII. HARMONOGRAM

9:15 – 9:45 – zapisy
10:00 – 12:30 – I bitwa
12:45 – 15:15 – II bitwa
15:30 – 18:00 – III bitwa
18:15 – ogłoszenie wyników, rozdanie nagród
https://www.facebook.com/events/425592921697394/

Szczegóły

Data:
8 grudnia 2019
Czas:
09:30 - 17:00
Wydarzenie kategoria:
Wydarzenie Tagi:

Miejsce

Łódzki Dom Kultury
Traugutta 18
Łódź, łódzkie Polska
+ Google Map
Strona internetowa:
http://www.ldk.lodz.pl/