Akompaniator, Wędrówki Nabu, Klaus – obsesja miłości, Prosimy nie wyrywać foteli, Cosi Fan Tutte, Obietnica poranka, Jak zostałam wiedźmą oraz 33. ŁóPTA w wersji online, Dziatwa i 38. Ogólnopolskie Konfrontacje Teatrów Młodzieżowych – Centrum 2020. Tak wygląda października w łódzkich teatrach.

2 października Teatr Mały w Manufakturze zaprasza na premierę sztuki Akompaniator Anny Burzyńskiej. Tekst zrodził się z wielkiej fascynacji operą i jej niezwykłym światem. Autorkę zainteresował temat miłosnego uzależnienia głównego bohatera, który w imię fałszywie pojętego uczucia niszczy życie swojej, nieświadomej niczego wybranki, a wpisanie tej wybuchowej mieszanki miłości i nienawiści w wieloletnią relację akompaniatora i diwy operowej.

3 października w Teatrze Arlekin im. Henryka Ryla odbędzie się premiera przedstawienia Wędrówki Nabu według książki Jarosława Mikołajewskiego. Sztuka opowiada historię małej dziewczynki, Nabu, która mieszka w wiosce za dalekim morzem. Ma piękny, ciepły dom i kochającą rodzinę. Pewnego dnia, w niewyjaśnionych dla niej okolicznościach, wybucha pożar, który odbiera im wszystkim bezpieczne schronienie. Dom udaje się szybko odbudować, ale niestety, nie na długo, bo wkrótce znów pojawia się ogień… Nabu postanawia więc uciec z ogarniętej pożogą rodzinnej wioski, by odnaleźć miejsce, w którym nie palą się domy, i gdzie wszyscy mogliby być wreszcie bezpieczni. 

3 października na premierę w przestrzeni Artkombinatu Sceny Monopolis zaprasza Fundacja Kamila Maćkowiaka – Klaus – obsesja miłości. Punktem wyjścia do spektaklu jest autobiografia Klausa Kińskiego pt. „Ja chcę miłości”. Spektakl to studium obsesji, namiętności, gniewu i skrajnych emocji, które niszczyły nie tylko samego bohatera ale i wszystko wokół. To studium geniusza, który okazał się potworem.

10 października czeka nas przełożona z powodu koronawirusa premiera w Teatrze Muzycznym. Prosimy nie wyrywać foteli to inscenizowany koncert. Znalazły się w nim przeboje, które doprowadzały do zbiorowej histerii słuchaczy na całym świecie, a z ich wykonawców – Beatlesów, Elvisa, zespołu Queen – uczyniły nieśmiertelnych. To historia muzyki rozrywkowej drugiej połowy XX wieku w formie lekkiego widowiska z nowoczesnymi wizualizacjami i efektami specjalnymi. Rock around the clock, baby! Będzie się działo!

16 października kolejna premiera Teatru Wielkiego w Łodzi – Cosi Fan Tutte Wolfganga Amadeusza Mozarta. W tej komediowej perełce mistrzowska muzyka Mozarta bawi już i zachwyca od pierwszych taktów uwertury, a później jest już tylko dowcipniej i zabawniej! Jest w niej swawolny zbytek i wiele miejsc dla popisów wokalnych, a wszystko zmierza do dramaturgicznego celu. Jest mowa o pożądaniu, zmysłach, zakazanych rozkoszach i miłosnych opałach, muzyka łechce słuchacza nieustannie, igra instrumentalną barwą i inwencją, pieści ucho, ale i – gdy trzeba – wystawia pazurki!

Także 16 października czeka nas premiera w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. Obietnica poranka to jedna z najbardziej wzruszających i pięknych historii poświęconych matce, jakie kiedykolwiek zostały napisane. Spektakl to opowieść o kobiecie wielkiego serca i niezwykłych przymiotów charakteru, chociaż niepozbawionej wad i śmiesznostek, zdecydowanej zrobić wszystko, aby osiągnąć cel, jaki sobie postawiła w życiu. Jej syn będzie kiedyś wielkim bohaterem, generałem, wspaniałym francuskim pisarzem i ambasadorem Francji. Dla niego ona była wszystkim co miał, jego największym skarbem, ale też i przekleństwem. Przez całe swoje życie będzie się starał sprostać jej marzeniom, zrealizować plany jakie przed nim nakreśliła, zdążyć przed jej śmiercią, aby zobaczyła, że życie, które mu poświęciła nie poszło na marne.

24 października w Arlekinie druga w tym miesiącu premiera. Jak zostałam wiedźmą na podstawie książki Doroty Masłowskiej. Wiedźma poszukuje niegrzecznego, idealnego do schrupania dziecka. Pewnego dnia znajduje Dziewczynkę, jednak elektroniczny wykrywacz wiedźmy wskazuje, że dziecko jest zbyt dobre i może okazać się trujące. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji staje się zmieszanie Dziewczynki z jakimś niegrzecznym Chłopcem. Używając Pyłu Sennego, dzięki któremu przeniosą się do Snu Krainy, a takżę atomizera “Podmiana Myśli”, Wiedźma wysyła Dziewczynkę na poszukiwanie niegrzecznego Chłopca.

30 października na imprezę halloweenową zaprasza Teatr Pinokio, dzień później w Teatrze Nowym odbędą się VI urodziny Impro Atak-u. Od 9 do 11 Łódzki Dom Kultury zaprasza na wersję online 33. ŁóPTY. Teatr Nowy kontynuuje online’owe cykle Teatralny Wehikuł Czasu oraz Teatralna (wy)Bawialnia. 13-16 października odbędzie się tegoroczna Dziatwa, a 27 i 28 października CKM zaprasza na 38. Ogólnopolskie Konfrontacje Teatrów Młodzieżowych – Centrum 2020.

Nie zabraknie spektakli przyjezdnych: Ratuj się kto rodzi 5 października, El Credito 10 października i St. Nicolas 15 października na scenie Artkombinatu Monopolis, 5 października Pikantni w Teatrze Wielkim i 5 października Pozytywni w Teatrze Muzycznym.

PAŹDZIERNIKOWE REPERTUARY TEATRÓW ZNAJDZIECIE TUTAJ

PREMIERY
2 października Akompaniator (w Teatrze Małym)
3 października Wędrówki Nabu (w Teatrze Arlekin)
3 października Klaus – obsesja miłości (w Artkombinacie)
10 października Prosimy nie wyrywać foteli (w Teatrze Muzycznym)
16 października Cosi Fan Tutte (w Teatrze Wielkim)
16 października Obietnica poranka (w Teatrze Nowym)
24 października Jak zostałam wiedźmą (w Teatrze Arlekin)
WYDARZENIA
9-11 października 22. ŁóPTA
27-28 października 38. Ogólnopolskie Konfrontacje Teatrów Młodzieżowych – Centrum 2020
Szwalnia Wspólna
 

 

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
m_1aktualnosci_jodly_316x19
50-lecie Teatru Wielkiego w Łodzi
teatrowoz_teatr_cieni
Latem zapraszamy do cienia
rigoletto
Rigoletto w Teatrze Wielkim

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*