Kobieta_1W piątek, 28 listopada o godz. 18:30 w Teatrze Muzycznym rozpocznie się pokaz spektaklu Kobieta z wydm Kōbō Abe w teatrze tańca w choreografii i reżyserii Artura Żymełki.

To baletowa adaptacja niezwykłej powieści Kōbō Abe – przejmującego studium psychologicznego współczesnego człowieka. Przedstawienie poprzedzą: koncert muzyki japońskiej, taniec gejszy i pokazy sztuk walki.

Kobieta z wydm to opowieść o człowieku uwięzionym wśród wydm, zniewolonym i uzależnionym od przedmiotów i ludzi. Nauczyciel wyrwany z wielkomiejskiej egzystencji w poszukiwaniu owadów dociera do małej wioski nad morzem i na nocleg zatrzymuje się u samotnej kobiety, w domu znajdującym się w głębokiej jamie w piasku. Następnego dnia odkrywa, że drabina, po której zszedł, zniknęła, a on sam nie potrafi się wydostać. Inspiracją dla układów choreograficznych jest rodzaj ekspresji, stosowanej w japońskim teatrze i filmie, a także ruch wywodzący się ze wschodnich sztuk walki. Warstwa muzyczna to kolaż utworów Jana Garbarka, Takehiko Abe, Togi Hideki, Yamato, Filipa Appla, Brunona Coulais, Emilia Kauderera i Tony`ego Gatlifa.

W pierwszej części wieczoru ukazany zostanie obraz tradycyjnej Japonii. Anna Krysztofiak – jedyna w Polsce kobieta-wirtuoz – zagra na tradycyjnych instrumentach japońskich. Towarzyszyć jej będzie Aleksandra Jabłońska, członkini klubu Yakumo, tancerka ubrana w tradycyjny stój gejszy. Wystąpi także Katarzyna Krzywańska, wielokrotna mistrzyni świata, Europy i Polski w karate tradycyjnym w konkurencji kata indywidualne i enbu, prezes Zarządu Łódzkiej Akademii Karate Tradycyjnego. Po uprzedniej medytacji zaprezentuje kata, czyli tzw. „walkę z cieniem”, imitującą walkę z kilkoma przeciwnikami. Tradycja kata przekazywana jest przez mistrzów karate z pokolenia na pokolenie od XVI w. Na scenie zaprezentują się także Joanna Chudzik i Marcin Kubiak, mistrzowie kendo (pol. droga miecza) – sportowej odmiany sztuki walki wywodzącej się z szermierki japońskich samurajów.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Krzesła w Teatrze Logos
bezsensu
Bez sensu w Teatrze Zamiast
ajwaj
Aj waj! Czyli historie z cynamonem w Muzycznym

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*