Wielkie pokazy, ścianki, celebryci – to tylko jedno oblicze współczesnej mody. Nam chodzi o niezależnych projektantów i producentów, którym pomagamy pasję i talent przekuć w biznes, wymieniać się doświadczeniami i łączyć siły zamiast drapieżnie rywalizować – mówi Maria Sobczyk-Kupińska dyrektor programowa MODOPOLIS. II Forum Mody Polskiej odbędzie się w październiku w Fabryce Sztuki w Łodzi, a już teraz można się zgłaszać do showroomu MODOPOLIS.

Forum Mody Polskiej rozpocznie się 4 października i potrwa trzy dni, które wypełnione zostaną spotkaniami, panelami, warsztatami i szkoleniami.

Gdzie, jeśli  nie w Łodzi, miało powstać miejsce, skupiające niezależnych projektantów i producentów mody? – mówi Maria Sobczyk-Kupińska, przywołując łódzkie tradycje odzieżowe i włókiennicze oraz sukcesy młodych marek modowych wyrosłych w Łodzi na fali wsparcia dla przemysłów kreatywnych, udzielanego przez miejskie programy czy instytucje, takie jak Fabryka Sztuki w Łodzi, organizator MODOPOLIS. – Pierwsza edycja naszego forum pokazała, jak bardzo taka przestrzeń jest potrzebna polskim projektantom. Zostaliśmy zasypani pomysłami na temat tego o czym warto rozmawiać i nad czym popracować. Tegoroczna agenda będzie odpowiedzią na prośby przedstawicieli branży – zapewnia Sobczyk-Kupińska, tworząca koncepcję wydarzenia we współpracy z powołaną w tym roku Radą Programową.

W skład Rady wchodzą wywodzący się z Łodzi projektanci, twórcy własnych wyrazistych marek: Pola Stępień (Modapolka), Emilia Biernacka i Piotr Kwietniewski (NIC Łódź), Dominika Ciemięga i Tomasz Armada (projektanci niezależni, dawniej Dom Mody Limanka).
Ich doświadczenia i drogi zawodowe różnią się, dzięki czemu wspólnie budują pełniejszy obraz potrzeb branży – podkreślają organizatorzy MODOPOLIS.

NIC Łódź tworzy autorskie dzianiny, a z nich ubrania i akcesoria z naturalnych przędz. Wszystkie rzeczy powstają w Łodzi jako pojedyncze sztuki wykonane osobiście przez dwie osoby współtworzące markę. Założona przez Polę Stępień w 2010 roku Modapolka proponuje ubrania o ciekawym, nowoczesnym designie, będące kompilacją mody, sztuki i dobrego wzoru. Kolekcje szyte są lokalnie, a tkaniny i dodatki wybierane spośród naturalnych materiałów. Z kolei Dominika Ciemięga szyje kolekcje ubrań-kolaży z wyszukanych w second handach i śmietnikach tkanin. Wraz z Tomaszem Armadą, Sasą Lubińską i Kacprem Szaleckim współtworzyła Dom Mody Limanka. I wreszcie Tomasz Armada – artysta wizualny i projektant, działający pod własnym nazwiskiem, który projektował też dla marek takich jak UEG, OdioXPieczarkowski. Szuka krytycznego potencjału w modzie i zbliża ją do świata sztuki. W swojej twórczości rozmywa wzorce płciowe, estetyczne, stereotypy i schematy, podział na sztukę niską i wysoką.

Szczegóły programu tegorocznej edycji MODOPOLIS poznamy pod koniec wakacji. Rada Programowa zdecyduje też, kto zaprezentuje się w showroomie MODOPOLIS. Nabór właśnie rusza. Organizatorzy liczą na zgłoszenia od projektantów, właścicieli marek odzieżowych, producentów. Udział wystawców w wydarzeniu jest bezpłatny, a warunkiem uczestnictwa jest rejestracja za pośrednictwem formularza elektronicznego, który dostępny będzie na stronie modopolis.pl od piątku, 19 lipca.

Przestrzenie Fabryki Sztuki w Łodzi pomieścić mogą kilkudziesięciu wystawców, ale to nie ilość, a jakość jest głównym celem przedsięwzięcia. – Chcemy, żeby MODOPOLIS rozwijało się w naturalnym rytmie i promowało wartości ważne dla nas w modzie, dlatego prosimy wszystkich wystawców zgłaszających się do showroomu, aby krótko nam o sobie opowiedzieli, prezentując nie tylko własne produkty, ale też filozofię – wyjaśnia Maria Sobczyk-Kupińska i dodaje, że szczególną uwagę organizatorzy, będą zwracać na jakość, koncept i zrównoważone podejście do marki i produktu.

Nabór zgłoszeń potrwa do końca sierpnia. Później zapozna się z nimi Rada Programowa, a listę wystawców poznamy w pierwszej połowie września.

To druga edycja MODOPOLIS – Forum Mody Polskiej. To nowatorskie w skali kraju wydarzenie ma na celu sieciowanie, integrację i promocję środowiska polskiej branży mody.

Organizatorem przedsięwzięcia jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera – jednego z największych przedsiębiorców bawełnianych w Polsce XIX wieku. Fabryka Sztuki jako Instytucja Otoczenia Biznesu (IOB) wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr. Poprzez swój projekt – Art_Inkubator – na co dzień wspiera kreatywnych przedsiębiorców z różnych branż na początku ich biznesowej drogi. Jest współorganizatorem wydarzeń artystycznych przygotowywanych przez Łódź Art Center (Fotofestiwal, Łódź Design Festival) i Stowarzyszenie Teatralne Chorea (festiwal teatralny RETROPERSPEKTYWY).

Projekt MODOPOLIS realizowany jest przy wsparciu środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz Miasta Łódź.

 

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
02_Nowosci_z_okresu_permu
Biżuteria ze Skamieniałego Lasu w Chemnitz (foto)
19022013_011
Pokolenia – Pracownia Dywanu i Gobelinu (foto)
glowne_berenika
8. FashionPhilosophy Fashion Week Poland: BERENIKA CZARNOTA

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*