Modelki przechadzające się w blasku wieży Eiffla, w rytm muzyki Edith Piaf w wersji elektro, a do tego wielkie nazwiska świata mody: Gosia Baczyńska, Agata Wojtkiewicz, Maison Anoufa. Tegoroczna edycja wielkiego święta mody – Manufaktura Fashion Week upływać będzie pod znakiem francuskich inspiracji. Dodatkowo projektanci sporo uwagi poświęconą idei „No waste”.

Manufaktura przez cały rok jest prawdziwym modowym tyglem, a raz do roku – jesienią – słowo „moda” odmienia się tu przez wszystkie przypadki. To za sprawą Manufaktura Fashion Week – wielkiego święta najnowszych trendów, inspiracji i sztuki projektowania. W tym roku Manufaktura Fashion Week zaplanowano na weekend 26 i 27 października.

Już od godz. 13 rozpoczną się pokazy marek Manufaktury. Na wybiegu zaaranżowanym w klimatach europejskiej stolicy mody – Paryża, zaprezentują się m.in. Guess, Hexeline, New Balance, SuperDry, Caterina czy Wittchen. Pełny wykaz marek dostępny jest na www.manufaktura.com

Sobotnie popołudnie upłynie w duchu „no waste” – świat mody coraz bardziej pochyla się nad losami naszej planety, a koncerny odzieżowe wprowadzają globalne akcje w służbie ochrony środowiska. A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej. Będą kreacje z firanek, nadawanie starym dżinsom zupełnie nowego oblicza, a także szycie toreb z pozornie niepotrzebnych skrawków materiału.

W sobotę o godz. 20 rozpoczną się pokazy ManueXclusive – najbardziej ekskluzywnych marek w Manufakturze. Na wybiegu inspirowanym stylowymi ulicami Paryża swoje najnowsze kolekcje zaprezentują m.in. MarcCain, Molton, Patrizia Aryton, Van Graaf i Chiara.

O godz. 21 zrobi się jeszcze nieco bardziej rockowo, a nawet punkowo, a to za sprawą najgorętszego nazwiska mody ślubnej, czyli projektantki Agaty Wojtkiewicz. O sukniach z jej metką marzą przyszłe panny młode, które szukają nieco niepokornych stylizacji z pazurem.

Maison Anoufa to francuska marka, którą kochają kobiety na całym świecie. W kreacjach z metką Maison Anoufa można było podziwiać m.in. Kendell Jenner, Paris Hilton, Dodę czy Anetę Kręglicką. Teraz goście Manufaktura Fashion Week będą mieli szansę zapoznać się z najnowszą kolekcją tej marki: projektantów. Na finał – Gosia Baczyńska, „caryca mody”, jak mówią o niej dziennikarze, ikona, jedna z najbardziej znanych polskich projektantek, uwielbiana przez gwiazdy za niezwykle kobiecy styl, najwyższą jakość materiałów i precyzję wykonania.

Na Manufaktura Fashion Week nie mogłoby zabraknąć Nocnych Zakupów (start godz.20), na które miłośnicy mody czekają od początku sezonu jesień-zima. Fashioniści ruszą na łowy, a dla miłośników muzyki szykuje się nie lada gratka: na scenie w rotundzie galerii handlowej wystąpi Igor Herbut, wokalista zespołu LemON – jednej z najpopularniejszych grup muzycznych w Polsce. Koncert zaplanowano o godz. 21:30. Godzinę później swój set zaprezentuje Tom&Lucy, którzy przedstawią elektroniczne wersje klasycznych francuskich piosenek, m.in. Edith Piaf. Na finał – o godz. 23, jak co roku – zmysłowy pokaz bielizny. Wieczór poprowadzi modelka i stylistka Karolina Malinowska. Nocne zakupy potrwają do północy.

Niedziela to dzień rodzinny! W samo południe zaplanowano pokaz mody dziecięcej, a pół godziny później rozpocznie się Kids Talent Show – najzdolniejsze dzieciaki zaprezentują swoje talenty na scenie w rotundzie galerii handlowej. W jury zasiądą wokalistki zespołu My3 – grupy popularnej wśród dzieci i nastolatków. Natka, Julka i Gefi to trzy zupełnie różne osobowości, które razem tworzą kolorowy, muzyczny świat. Prowadzą kanał w serwisie YouTube, gdzie zgromadziły ponad 260 tysięcy subskrybentów. Mają też własny program w telewizji Polsat, a ostatnio nagrały oficjalną piosenkę “Wspaniały świat/Whole new world” promującą najnowszą wersję filmu „Aladyn”.

Na najlepszego artystę Kids Talent Show czeka Złota Karta Manufaktury o wartości 1000 zł, a pozostali uczestnicy show otrzymają upominki od Manufaktury. O godz. 14 zaplanowano koncert i meet-and-greet zespołu My3 -będzie czas na autografy, uściski i oczywiście „selfie”.

A każdy, kto marzy o tym, by znaleźć się na okładce magazynu modowego, będzie mógł zrealizować to pragnienie już podczas tegorocznego Manufaktura Fashion Week. Patron medialny wydarzenia, „Fashion Magazine” postawi nowoczesne monidło, w które będzie można wstawić siebie i w ten sposób znaleźć się na okładce numeru specjalnego pisma. Nie zapomnijcie naładować smartfonów!

W sobotę (26.10) od godz.20 do północy Manufaktura zaprasza na nocne zakupy. To okazja, by kupić najnowsze kolekcje w obniżonych cenach – nawet o 70 proc. Nocne zakupy to obowiązkowy punkt programu Manufaktura Fashion Week. To okazja, by przewietrzyć swoją szafę i uzupełnić ją o hity jesienno-zimowych kolekcji marek Manufaktury.

Wiele osób co roku szuka jesienno-zimowego obuwia. Być może uda się upolować stylowe botki albo zabójcze kozaki w Kazar, gdzie niektóre modele będą przecenione nawet o 50 proc. Warto zajrzeć także celu do CCC, gdzie czekać będzie 20 proc. rabatu, a poszukiwacze ekstrawaganckich butów powinni odwiedzić Hego’s Milano, gdzie niektóre modele będzie tańsze o 1/3.
Choć nocą większość dzieci śpi, nie oznacza to, że sklepy z odzieżą dla najmłodszych nie mają promocji! W Okaidi stylowe ubrania dla najmłodszych w sobotę wieczorem będą tańsze nawet o połowę (dotyczy wybranych artykułów), na 15-stoprocentową zniżkę na ubrania mogą liczyć także klienci sklepu Smyk.

Nocne zakupy to też świetny pomysł, by nabyć nowe akcesoria i biżuterię. Aż 40 proc. zniżki, i to przez cały dzień, przygotował salon Trendy Opticians, który oferuje najmodniejsze oprawki okularowe od najlepszych, światowych projektantów. 15 proc. rabatu na biżuterię oferują W. Kruk i Jubliler W. Śliwiński, a 20 proc. – Ania Kruk. Aż 70 proc. zniżki na produkty z outletu przygotowała marka lakierów hybrydowych NeoNail.

Nocnym zakupom co roku towarzyszy konkurs, nie inaczej będzie i tym razem. Do wygrania m.in. limitowane, unikatowe torby Manufaktury (wykonane z bannerów), karty podarunkowe, kosmetyki, hulajnoga, las w słoiku i voucher na garnitur.

Sobotnie popołudnie upłynie w duchu „no waste” – świat mody coraz bardziej pochyla się nad losami naszej planety, a koncerny odzieżowe wprowadzają globalne akcje w służbie ochrony środowiska. A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej.

W sobotę na wybiegu zaprezentują się modelki w unikatowych strojach zaprojektowanych według idei „No waste” przez studentów prestiżowej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU w Krakowie, od ponad 20 lat kształcącej projektantów mody. Artyści zostali zobligowani do oszczędzania tkanin i wykorzystywania materiałów recyklingowych. Będzie to popis kreatywności, który pokazuje, że warto zastanowić się, czy nie lepiej przetworzyć stare rzeczy i dać im nowe życie.

A wszyscy, którzy chcieliby wprowadzić ideę modowego recyklingu do własnej szafy, mogą to zrobić podczas warsztatów z projektantami, w rotundzie galerii handlowej. O godz.13, Gosia Grodzka, właścicielka marki Maruna, przeprowadzi amatorów przez proces projektowania na manekinie. Podpowie jak wykorzystać i jak skomponować unikatowe stylizacje używając niepotrzebnych już nikomu firan oraz resztek materiałów. Najlepszy projekt, zostanie wybrany i zaprezentowany na wybiegu na modelce.

O godz. 15 Beata Kowalczyk zaprezentuje kolekcję ‘Let’s jeans again’. Są to realizacje wykonane w duchu zero waste, metodą upcyklingu z jeansów, które nie nadawały się do dalszego użytkowania. Materiały zostały pozyskane przez zbiórkę na uczelni, ogłoszenia na portalach społecznościowych i dzięki uprzejmości przyjaciół i rodziny. Projektantka poprowadzi również warsztaty „Pimp my jeans” dla gości Manufaktury – wystarczy przynieść swoje spodnie, a z pomocą artystki w kilka chwil staną się one niepowtarzalnym i absolutnie unikatowym modelem.

O godz. 17 Katarzyna Pałcik, właścicielka marki Re Less, laureatka wielu konkursów modowych m.in. Złota Nitka, Off Fashion czy Łódź Miastem Talentów, pokaże gościom Manufaktura Fashion Week jak uszyć stylowe torby z pozornie niepotrzebnych skrawków materiału i nieużywanych koszul.

Kolekcje projektantek, prowadzących warsztaty będzie można także zobaczyć na wybiegu głównym w sobotę.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
02_Nowosci_z_okresu_permu
Biżuteria ze Skamieniałego Lasu w Chemnitz (foto)
Tubadzin_Design_Days_Lodz5
Tubądzin Design Days, (foto)
DSC_9136
Fashion Week: Ágatha Ruíz de la Prada (foto + video)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*