centrum_promocji_mody4Nowoczesność, technologia, rozwój, biznes, sztuka, nauka – tymi określeniami można zdefiniować Centrum Promocji Mody, które w już niebawem zostanie otwarte przy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

Ma służyć budowaniu powiązań korporacyjnych między uczelnią: studentami, absolwentami Akademii, a biznesem, szczególnie sektorem Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

CMP jako regionalny ośrodek kulturalny składa się wielofunkcyjnej, multimedialnej auli, wyposażonej w sprzęt oświetleniowy i nagłaśniający, prezentujący najwyższe światowe technologie i trendy. Składa się na nie nagłośnienie o mocy 50 000W, najdłuższa w Europie i druga na świecie pod względem długości (24m!) wirtualna ścieżka – wybieg dla modelek, 16 projektorów video, 250 lamp do oświetlania sceny i wybiegu, 3 najnowocześniejsze konsole do zarządzania mediami, oświetleniem oraz audio oraz kilometry, kilometry kabli.  Aula przeznaczona będzie do organizacji pokazów mody, promocji nowych projektantów, organizacji wydarzeń artystycznych i kulturowych o zasięgu regionalnym, krajowym oraz międzynarodowym.

W czasie konferencji, w obecności Rektor Akademii Sztuk Pięknych prof. Jolanty Rudzka-Habisiak, Marszałka Województwa Łódzkiego Witolda Stępienia, prorektora ds. Nauki, Rozwoju i Pozyskiwania Funduszy dr hab. Mariusza Włodarczyka oraz prorektor ds. Nauczania prof. Mariusz Łukawsk prezentowane zostały możliwości technologiczne auli.

joomplu:47958

– Cieszymy się, że nasza inwestycja dobiega końca, w chwili obecnej realizowany jest ostatni jej etap: wyposażanie wnętrz budynku – mówiła prof. Rudzka-Habisiak rektor Akademii Sztuk Pięknych. -Jesteśmy przekonani, że możliwości, jakie stwarza Centrum Promocji Mody będą w pełni wykorzystane zarówno przez studentów jak i partnerów uczelni – dodała.

Centrum Promocji Mody powstało w ramach projektu „Centrum Promocji Mody – Klaster branży tekstylno – odzieżowej”. W jego ramach obok inwestycji infrastrukturalnej (budowy Centrum) Akademia Sztuk Pięknych prowadziła działalność doradczo –informacyjną, promocyjną oraz wystawienniczą dla wybranej grupy studentów Katedry Ubiory. Przyszli projektanci wzięli udział z cyklu szkoleń biznesowych, warsztatach stylizacyjnych, pokazach mody, targach branżowych organizowanych m.in. Hongkongu, Nowym Yorku, Moskwie, Florencji i Paryżu. FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Centrum Promocji Mody oraz Centrum Nauki i Sztuki, gdzie powstanie biblioteka mulimedialna, kino 3D, archiwum oraz przestrzenie wystawiennicze Akademii Sztuk Pięknych to dwie ogromne inwestycje, które realizowane są przez łódzką uczelnię artystyczną w latach 2007 – 2013. Oba budynki zostały już formalnie oddane do użytkowania, w chwili obecnej wykonywane są prace związane z wyposażeniem wnętrz.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
LLT_MODA
Łódź Łowi Talenty Projektantów
Słownik dobrych łodzianizmów- wystawa ilustracji w Galerii Willa (foto)
react
RE-ACT Fashion Show 2010

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*