Festiwal od kilku lat rozszerzył działalność o organizację wystaw fotograficznych. Tegoroczną edycję wzbogacą aż trzy wernisaże. Swoje prace zaprezentują Martyn Goddard – wybitny i rozchwytywany fotograf z Wielkiej Brytanii, kolektyw polskich artystów oraz łódzki filmowiec i fotograf. Otwarcie wszystkich wystaw odbędzie się w trakcie festiwalowych dni Soundedit.

Martyn Goddard – w czasie swej 20-letniej kariery robił zdjęcia do okładek albumów m.in. dla: The Jam, Blondie, The Cure, Debbie Harry, Bryan Ferry, Elton John i wielu innych znanych i cenionych artystów. Zaczynał jako współpracownik uznanego w branży fotografa Gereda Mankowitza. Zdobywszy niezbędne doświadczenie, Goddard stał się regularnym projektantem okładek i fotografem gwiazd nowej fali lat siedemdziesiątych i wczesnych osiemdziesiątych. Była to era płyt, na których umieszczano pieczołowicie dopracowane zdjęcia. Budżety takich sesji były poważne, a oczekiwania producentów – wysokie. Od fotografów wymagano kreatywności i innowacji.

Fotografowanie takich artystów jak Blondie, The Jam, The Cure, AC/DC, Sham 69, Ian Dury i Toyah doprowadziło Martyna do zleceń pochodzących od Queen i Elton Johna, tym samym dotarł do muzyków głównego nurtu rocka. W latach 80. artysta współpracował również z redakcjami prasowymi: „Sunday Telegraph”, „You”, czy „Sunday Times”. Wykonywał tam portrety oraz filmy z takimi wykonawcami jak: Genesis, U2, Jethro Tull, UB40 i Wham. Dzięki współpracy z prasą, fotografował – przede wszystkim portrety – również wielkich pisarzy, artystów, aktorów i polityków.

Okres współpracy z Wham pod koniec lat 80., w tym przełomowa trasa koncertowa po Chinach, zamknęła ten rozdział życia fotografa w branży muzycznej. Martyn Goddard pracował również dla magazynu „Car”, tworząc nowe techniki fotografii samochodowej i podróżniczej.

Prace Martyna Goddarda pojawią się w Łódzkim Towarzystwie Fotograficznym przy ul. Piotrkowskiej 102. Otwarcie wystawy – 22 października (czwartek), godz. 18:00.

Soundpictures to wspólna wystawa młodych, krajowych twórców: Pawła Fabjańskiego, Tomasza „Szejku” Mieleca i Michała Arkusińskiego. Wspólną ideą wystawy jest, jak piszą sami twórcy: „pokaz prac artystów wizualnych związanych ze światem muzyki: projekty okładek płyt, plakatów koncertowych, zdjęć przedstawiających znaczące postaci świata muzyki”.

Paweł Fabjański – fotograf mieszkający w Warszawie i reprezentowany przez trzy renomowane agencje fotografów reklamowych (ShootMe, Take i Pink). Największym zainteresowaniem Fabjańskiego jest cienka linia dzieląca sztukę od komercji – problematyka tą zajmuje się we własnych realizacjach. Fabjański oprócz komercyjnej działalności jako fotograf reklamowy jest również wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. W swoich prywatnych projektach, wyraźnie inspiruje się kinem, literatura i „urban-style” (czyli mieszanką street-artu, komiksów i pop-kultury). Tworzy dzieła, w których na równych prawach funkcjonuje warstwa estetyczna oraz konceptualna.

Tomasz „Szejku” Mielec – grafik-samouk, od kilku lat z powodzeniem tworzący okładki płyt raperom zza oceanu. „Dziecko” małego miasteczka, które uporem i ciężką pracą wspięło się na artystyczny szczyt. Zaczynał od projektów przeznaczonych dla mało znanych, początkujących muzyków, wierząc w ich talent i potencjał. Z czasem przyszła pora na największe „nazwiska” w Stanach Zjednoczonych. Obecnie skupia się na tworzeniu serii autorskich. Spiritus movens jego twórczości artystycznej od zawsze była kultura, która go otacza i muzyka.

Michał Arkusiński – zawodowo zajmuje się grafiką projektową, ilustracją i komiksem. Od lat 80. związany ze sceną hardcore/punk zaprojektował wiele okładek płyt i plakatów koncertowych dla takich wykonawców jak: The Analogs, Bulbulators, U.K. SUBS, G.B.H., Włochaty, Homomilitia, Variete, Bikini, Mojapołowa. W dziedzinie komiksu współpracował min.  z O.S.T.R. przy okładce płyty „Jazz W Wolnych Chwilach” oraz Centrum Dialogu im. Marka Edelmana, rysując komiks „Edelman” do scenariusza Macieja Cholewińskiego. Ostatnio tworzy ilustracje dla redakcji „Kalejdoskop”.

Wystawa Soundpictures zostanie otwarta 22 października (czwartek), o godz. 20:00 w Galerii Pop Up, ul. Ogrodowa 8.

Wojtek Bryndel – ostatni akcent tegorocznej edycji Festiwalu Soundedit, to otwarcie wystawy fotograficznej „Łódź Noir” w klubie muzycznym Wooltora (ul. Wólczańska 40/42). W tym roku mija 75 lat od powstania powojennego przemysłu i edukacji filmowej, które przyczyniły się do ukucia pojęcia „Łodzi Filmowej”. Aby upamiętnić to wydarzenie, Soundedit zaprezentuje portrety łódzkich muzyków osadzone w stylistyce kina noir. Autorem fotografii jest Wojtek Bryndel, absolwent Kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego, na stałe związany z łódzką Szkołą Filmową i Festiwalem Soundedit.

Wystawa „Łódź Noir” zostanie otwarta 25 października (niedziela), o godz. 16:00 w klubie muzycznym Wooltora (ul. Wólczańska 40/42).

I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na 12. edycję Soundedit, zapraszamy do Łodzi!

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
hiller
Karol Hiller w Galerii Re:Medium
logo_Festiwalu_Wideo_Punkty_Widzenia
II Ogólnopolski Festiwal Sztuki Wideo ‘Punkty Widzenia’
191-080-utkin2
191 Aukcja Promocyjna

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*