Organizatorzy Łódź Design Festival czekają na zgłoszenia do najbliższej edycji must have. W tym roku szczególna uwaga poświęcona zostanie propozycjom produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów – idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie. Nabór do 11. edycji plebiscytu potrwa do 5 marca 2021.

Organizowany przez Łódź Design Festival plebiscyt must have już od dziesięciu lat wyróżnia najlepszy polski design. Wskazując produkty pochodzące od rodzimych projektantów i producentów, odzwierciedla najważniejsze trendy w polskim projektowaniu. must have to nadawany nieodpłatnie, najbardziej rozpoznawalny i niezależny znak jakości, którym polskie firmy posługują się w kraju i za granicą. Jego celem jest wsparcie sektora przemysłów kreatywnych poprzez szeroką promocję produktów będących efektem współpracy producenta z projektantem. must have to unikalna rekomendacja konsumencka – wyróżniony przedmiot po prostu warto mieć. Plebiscyt to także szansa na zaprezentowanie wyróżnionego projektu szerokiej publiczności podczas Łódź Design Festival 2021. 15. jubileuszowa edycja ŁDF odbędzie się w dniach 14–23.05.2021 pod hasłem „Lepiej”.

– Zarówno jako łodzianin i dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń, cieszę się, że w naszym mieście od 15 lat odbywa się festiwal, który nadaje kierunek współczesnemu projektowaniu. Dzięki wsparciu partnerów, w tym Łódzkiego Centrum Wydarzeń, organizatorzy ŁDF nawet w czasach pandemii przygotowali niezwykle wartościowe i bezpieczne dla zwiedzających wydarzenie. W 2020 roku prezentacja ponad 50 produktów wyróżnionych w jubileuszowej 10. edycji must have, została przygotowana w przeszklonych pawilonach, ulokowanych w najpopularniejszym łódzkim kompleksie handlowo-rozrywkowym – na rynku Manufaktury. W efekcie tych działań, w ciągu 10 dni prezentację najlepszych polskich produktów obejrzało blisko 200 000 osób, co ogromnie cieszy i podkreśla chęć i tęsknotę obcowania z designem najwyższej półki – podkreśla dyrektor ŁCW Maciej Łaski.

Wszystkie zgłoszenia do plebiscytu przyjmowane są nieodpłatnie, a ich ilość jest nieograniczona. Własne nominacje przedstawia również Rada Ekspertów, która następnie dokonuje wyboru około 70 najlepiej zaprojektowanych produktów. W skład Rady wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. Przy wyborze kierują się oni takimi kryteriami jak funkcjonalność, ergonomia, estetyka, wytrzymałość, jakość oraz jej stosunek do ceny. Wyróżnione projekty muszą pochodzić z Polski oraz powstać w wyniku współpracy producenta z projektantem lub grupą projektową. Zgłaszane w tegorocznym plebiscycie produkty muszą być dostępne na polskim rynku, zaprojektowane przez polskich projektantów i/lub wyprodukowane przez polskie firmy w okresie 2018–2021.

– Szczególną uwagę poświęcimy propozycjom produktów, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby współczesnych konsumentów. Poszukujemy wdrożeń, które idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie – wymienia Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF.

Nabór do 11. edycji plebiscytu trwa do 5 marca 2021. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie musthave.lodzdesign.com. Można znaleźć tam również zdjęcia i informacje o wszystkich dotychczasowych nagrodzonych. To niepowtarzalna baza polskiego designu – w 10-letniej historii plebiscytu wyróżnionych zostało aż 658 wyjątkowych produktów!

 

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
plakat-ap-36
XXXVI Aukcja Promocyjna
plasterkultury
Plastry Kultury 2014 – wystawa roku
zaproszenie_na_wystawe
Notatki z podziemia. Sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968-1994

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*