Zrównoważona, ekologiczna i społecznie odpowiedzialna. O nowej filozofii mody mówi się coraz więcej, jednak odbiorcom, a czasem i samym projektantom trudno jednoznacznie określić czym ona jest. – Chcemy wyjaśniać to przez promowanie marek, które często już na etapie projektowania zwracają uwagę na takie aspekty, jak dobór materiałów przyjaznych środowisku, warunki zatrudnienia szyjących czy projektowanie ponadczasowe. To dla nich jest nasz konkurs  – mówi Maria Sobczyk, dyrektor Modopolis, którego trzecia już edycja odbędzie się w Łodzi w listopadzie.

Modopolis – Forum Mody Polskiej to branżowe spotkanie niezależnych projektantów i producentów, pomagające im odnieść biznesowy sukces na modowym rynku. Daje możliwość nawiązywania biznesowych relacji, wymiany doświadczeń, edukacji i podnoszenia konkurencyjności firm. Ma również za zadanie wypracowywanie i wskazywanie dobrych praktyk w zakresie mody etycznej, ekologicznej i społecznie odpowiedzialnej. Służą temu między innymi prezentacje marek. Dotychczas w formie klasycznego showroomu, zaś w tym wyjątkowym roku online.

Wyboru prezentowanych marek dokonamy w drodze konkursu, który oprócz możliwości zaprezentowania się na stronie internetowej Modopolis i w jego kanałach społecznościowych da markom możliwość korzystania ze znaku Rekomendacji Modopoliszapowiada Sobczyk.

Do konkursu zgłaszać się mogą marki i projektanci, kierujący się w swoim działaniu zasadami mody zrównoważonej: wybierający trwałe materiały, przyjazne środowisku, kupione od wiarygodnych dostawców, tworzący ubrania uniwersalne, wspierający lokalną gospodarkę, łączący wysokiej jakości wzornictwo ze świadomością odpowiedzialności społecznej branży. Spośród zgłoszeń wybranych zostanie 25 marek. Wyboru dokona komisja konkursowa, w której skład wejdą między innymi dr Agata Rudnicka oraz członkowie Rady Programowej Modopolis: Maria Sobczyk, Tomasz Armada, Pola Stępień (Modapolka), Dominika Ciemięga oraz Emilia Biernacka i Piotr Kwietniewski (NIC Łódź).

Organizowany po raz pierwszy konkurs to nie tylko prezentacje marek, zwiększające ich dotarcie do potencjalnych klientów. To również działania edukacyjne dla samych projektantów i właścicieli marek – szansa skorzystania z wiedzy ekspertów, a także symboliczne wsparcie finansowe, przeznaczone na cele związane z profesjonalizacją, w tym na konsultacje w zakresie skutecznej sprzedaży online, budowania strategii czy wyzwań w początkowej fazie prowadzenia działalności gospodarczej. Wśród konsultantów między innymi Michał Koszek, stylista i dziennikarz związany z takimi tytułami jak Vogue Polska, Glamour, Wysokie Obcasy czy Unpolished. Nabór do konkursu właśnie rusza i potrwa do 7 września  a jego finaliści zostaną ogłoszeni w połowie września.

Regulamin konkursu znaleźć można na stronie www.modopolis.pl, gdzie również znajduje się elektroniczny formularz zgłoszeniowy dla uczestników.

Trzecia edycja Modopolis odbędzie się w dniach 6-7 listopada w Fabryce Sztuki w Łodzi. Jej program skoncentruje się na kilku grupach tematycznych, takich jak transparentność marki odzieżowej i kryzysy z nią związane, ekologia w branży mody – czym jest, jak unikać niedomówień i nadużyć. Uczestnicy rozmawiać będą też o tym czy rynek zmienia się w pandemii, ale też o tym, czy możliwe jest projektowanie dla wszystkich bez wykluczania.

Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera. Fabryka Sztuki jako Instytucja Otoczenia Biznesu wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Fabryka_miejska
Wspólny projekt, czyli kolejna szansa dla młodych artystów
Złota Nitka 2018 (foto)
Bartek Jarmoliński – Nihil veditur w Galerii Willa

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*