Biblioteka Miejska w Łodzi ogłasza konkurs „Gadżety dla biblioteki”. Konkurs dotyczy projektów graficznych gadżetów, które będą promowały Bibliotekę Miejską w Łodzi. Jest skierowany do osób zajmujących się projektowaniem graficznym oraz zainteresowanych aktualnymi trendami w designie. Ważne, aby wykorzystując je do stworzenia projektów gadżetów zachować spójność z wizerunkiem Biblioteki Miejskiej w Łodzi, którego istotnym elementem jest komunikacja wizualna.

Na prace czekamy do godziny 15.59 12 lipca 2019 r. Uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty graficzne. Każdy z nich powinien zostać umieszczony na wizualizacjach przedstawiających 3 przykładowe przedmioty w wersji ekonomicznej (koszt produkcji do 5 zł netto) oraz 3 w wersji luksusowej (koszt produkcji do 20 zł netto). Prace należy nadsyłać w postaci załącznika PDF, który będzie nie większy niż 10 MB na adres promocja@biblioteka.lodz.pl. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w terminie 26-28 lipca 2019 r. podczas 595. Urodzin Łodzi. Zwycięzca otrzyma 3000 zł brutto.

Szczegółowe informacje na temat konkursu oraz jego regulamin znajduje się na stronie https://biblioteka.lodz.pl/aktualnosci/gadzety-dla-biblioteki.

 

FAQ
1. Czy zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie wyłącznie grafiki na istniejący gadżet, czy zaprojektowanie samego gadżetu?
Zależy nam głównie na ciekawym projekcie graficznym (autorskiej grafice) i wskazaniu jej na przykładowych gadżetach na wizualizacjach (w wersji elektronicznej), tak abyśmy mieli pogląd, jak dana grafika będzie prezentowała się np. na koszulce czy notesie, zabawce lub innym gadżecie. Nie żądamy prototypów! Przykładowy gadżet musi spełniać kryteria cenowe i inne wytyczne wskazane w Regulaminie i w związku z tym raczej skłaniamy się ku istniejącym, dostępnych na rynku gadżetom niż na wymyślaniu gadżetów od podstaw, których późniejsza produkcja zwiększyłaby koszty i czas realizacji. Kryteria cenowe warunkują późniejszą możliwość produkcji wybranego gadżetu.

2. Do jakich adresatów będą kierowane te gadżety? Dla kogo będą gadżety premium, a dla kogo gadżety ekonomiczne?
Wskazane przez uczestnika konkursu przykładowe gadżety mogą być uniwersalne, ale także skierowane do konkretnej grupy wiekowej, tj. do małych dzieci, dzieci starszych i młodzieży, do dorosłych, czyli do użytkowników naszych Łódzkich Kart Bibliotecznych – Fiszek.

3. Czy gadżety będą przeznaczone do sprzedaży np.: w sklepie przy bibliotece albo innym miejscu? Czy mają jedynie służyć jako upominki?
Znaczna część gadżetów na pewno będzie przeznaczona na tzw. rozdawnictwo, ale nie wykluczamy, że niektóre zostaną wprowadzone w przyszłości do sprzedaży.

4. Kto może wziąć udział w konkursie?
Konkurs skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób zajmujących się projektowaniem graficznym, ale ze względu na to, że konkurs ma charakter otwarty, może w nim wziąć udział każdy, kto ma ciekawy pomysł i jest w stanie przedstawić go w odpowiedniej formie graficznej, dostarczając pliki na wskazany adres mailowy.

5. Gdzie ma być umieszczone logo BMwŁ?
Zadaniem konkursowym jest stworzenie projektu graficznego promującego Bibliotekę Miejską w Łodzi i czytelnictwo, a nie zaprojektowanie logotypu naszej instytucji. Wymagamy tylko, aby nasze logo znalazło się na przygotowanej wizualizacji jako mniejszy element . Wytyczne co do umieszczania logotypu BMwŁ znajdują się w Księdze znaku.

6. Czy jeśli mam pomysł na dwa różne projekty graficzne, to mogę je zgłosić?
Tak, jeśli masz nawet trzy niezależne pomysły na przygotowanie projektów graficznych – możesz je zgłosić. Wówczas każdy pojedynczy projekt graficzny umieszczasz na przykładowych wizualizacjach gadżetów w wersji premium oraz standardowej i wysyłasz do nas w oddzielnych mailach; wytyczne techniczne co do pojemności plików graficznych są wskazane w Regulaminie.
Przypominamy, że projekt graficzny to autorski pomysł uczestnika konkursu promujący działalność Biblioteki Miejskiej w Łodzi i czytelnictwo. Może on przyjąć dowolną formę obrazu, tekstu itd. Następnie powinien zostać umieszczony na 3 przykładowych przedmiotach w wersji standardowej i 3 w wersji premium. Chodzi o zaprezentowanie zaproponowanego projektu na konkretnych przedmiotach tak aby poza samym projektem graficznym można było ocenić jego praktyczne wykorzystanie.

7. Wysokości nagrody
W kwestii wysokości nagrody, możemy jedynie przypomnieć, że nie jesteśmy komercyjnym przedsiębiorstwem, a publiczną instytucją kultury. Każdy z uczestników konkursu sam musi rozważyć czy chce podjąć wyzwanie.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
sztukipiekne
XXXIII Konkurs im. Władysława Strzemińskiego – Sztuki Piękne
blask
Festiwal Sztuki Współczesnej Blask | Brzask
Barbara Olejarczyk – Pejzaż słowny w Galerii Bałuckiej

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*