Pandemia nie spowalnia prac na budowie stadionu ŁKS. Wkrótce, nocami do Łodzi zaczną przyjeżdżać ciężarówki z ogromnymi elementami dachu. Te transporty będą wymagały zamknięcia m.in. autostrady.

– Pomimo trwającej pandemii budowa stadionu ŁKS postępuje bez zakłóceń i opóźnień. Na budowie pracuje kilkadziesiąt osób. Kończymy prace na trybunach południowej i wschodniej. Rozpoczęły się intensywne prace przy budowie trybuny północnej. Umowny termin zakończenia inwestycji to 5 czerwca 2022 r., ale jest duża szansa, że prace budowlane zakończymy przed końcem 2021 r. – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.

Trwające obecnie prace na stadionie ŁKS obejmują budowę zadaszonych trybun od strony wschodniej i południowej (o konstrukcji i technologii wykonania analogicznej jak istniejącej trybuny zachodniej) wraz z zagospodarowaniem terenu, pełną infrastrukturą techniczną i wyposażeniem oraz budowę zadaszonej trybuny od strony północnej (również o konstrukcji i technologii wykonania analogicznej jak istniejącej trybuny zachodniej) wraz z niezależnym budynkiem biurowym, zagospodarowaniem terenu, pełną infrastrukturą techniczną oraz wyposażeniem.

Na parterze trybuny południowej będą znajdować się powierzchnie przeznaczone pod muzeum, sklep oraz biura. Na parterze trybuny wschodniej przestrzeń na restaurację oraz przeznaczona do przyszłej adaptacji. W budynku biurowym trybuny północnej na 3 kondygnacjach będą znajdować się przestrzenie biurowe open space o łącznej powierzchni około 3100 m.kw. Na kondygnacji +2 trybuny wschodniej
i południowej znajdować się będą kioski gastronomiczne.

Wkrótce do Łodzi przyjedzie kilkadziesiąt ciężarówek z elementami do montażu dachu stadionu.

– Przed nami prace związane z budową dachu stadionu ŁKS. W najbliższych daniach rozpocznie się transport elementów konstrukcyjnych. Zaplanowaliśmy 29 transportów ponadnormatywnych. Pierwszy zaplanowany jest już na noc ze środy na czwartek. Ostatni transport elementów dachu przyjedzie w styczniu 2021 r. Planujemy, że montaż konstrukcji dachu zakończy się wczesną wiosna 2021 r. Transporty z okolic Piotrkowa Trybunalskiego są dużym logistycznym wyzwaniem. Każdy z nich będzie wymagał zmiany organizacji ruchu na budowie autostrady A1, a konkretnie z zamknięciem ruchu na 1-2 godziny. Pierwszy transport, o którym wspominałem, wyruszy ok. 1 w nocy i będzie swego rodzaju praktycznym testem. Na jego podstawie opracujemy dokładny harmonogram pozostałych transportów. Ich daty i godziny przekażemy do publicznej wiadomości – mówi Paweł Bruger z firmy MIRBUD.

Charakterystyka stadionu:

  • długość wraz ze schodami zewnętrznymi: 210,70m,
  • szerokość do zewnętrznej krawędzi zadaszenia: 119,84m,
  • wysokość elewacji do wewnętrznej krawędzi zadaszenia: 25,82 m,
  • wymiary boiska: 68 m x 105 m,
  • pojemność stadionu po rozbudowie: minimum 18 tys. miejsc .

Jak informuje Marek Rosa, kierownik budowy stadionu, już wykonane zostały:

  • Fundamenty w trybunie południowej i wschodniej – 100%,
  • Przekładka sieci gazowej kolidującej z budową trybuny wschodniej – 100%,
  • Kanał technologiczny w trybunie południowej i wschodniej – 100%,
  • Słupy i ściany parteru w trybunie południowej – 100%,
  • Słupy parteru w trybunie wschodniej – 100%,
  • Kanalizacja podposadzkowa w trybunie południowej – 100%,
  • Chudy beton (pierwsza warstwa posadzkowa) w trybunie południowej – 100%,
  • Strop parteru trybuny południowej – 100%,
  • Belki grzebieniowe prefabrykowane: trybuna południowa 1 poziom – 100%,
  • Płyty audytoryjne prefabrykowane: trybuna południowa 1 poziom – 100%.

W trakcie:

  • Ściany trybuny wschodniej – obecne zaawansowanie 95%,
  • Chudy beton trybuny wschodniej – obecne zaawansowanie 85%,
  • Kanalizacja podposadzkowa trybuny wschodniej – obecne zaawansowanie 90%,
  • Strop parteru trybuny wschodniej – zaszalowano 70%, zabetonowano 15%,
  • Belki grzebieniowe trybuny wschodniej – obecne zaawansowanie 95%,
  • Płyty audytoryjne prefabrykowane trybuny wschodniej na 1 poziomie: obecne zaawansowanie 90 %,
  • Oczepy fundamentowe – obecne zaawansowanie 65%,
  • Słupy piętra na trybunie południowej – obecne zaawansowanie 95%,
  • Belki grzebieniowe piętra na trybunie południowej – obecne zaawansowanie 75%,
  • Słupy piętra na trybunie wschodniej – obecne zaawansowanie 90%.

Wartość inwestycji: 129 mln zł.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
485x282_bmw
Wyjedź z Widzewa BMW
IMG_8560
Postępy prac na budowie nowego stadionu przy al. Piłsudskiego 138 (foto)
Mecz kontrolny: Widzew – KKS Kalisz 1:2 (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*