holender_tulaczLśnię, Sen nocy (nie)letniej oraz Holender Tułacz. W łódzkich teatrach w styczniu, w odróżnieniu od kin, dziać się będzie niewiele.

16 stycznia w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka pierwsza w nowym roku premiera – Lśnię na podstawie tekstu Marcina Cecko w reżyserii Tomasza Bazana. Jerzy Król nie pisze powieści grozy, to one piszą jego. Autor wydawanych pod pseudonimem opowiadań oraz przemów dla polityków  pragnie wyzwolić się ze społecznych miejskich więzów, zamieszkać na odludziu i zmierzyć się ze swoją mroczną stroną, aby wreszcie uwięzić ją na kartkach maszynopisu. Dzięki agentce otrzymuje posadę dozorcy zapomnianego Studia Ogląd, ambitnej inicjatywy Toeplitza, pierwszego rektora łódzkiej filmówki. Razem z żoną Wandą, artystką wideo, oraz synem Danielem przeprowadzają się do miejsca, które oprócz kurzu i niepamięci pokryła nienawiść nieznanego pochodzenia. Uwięzieni w kleszczach filmu i literatury bohaterowie konfrontują się ze strachem o utratę talentu.

21 stycznia w Teatrze Muzycznym przełożona z grudnia premiera sztuki Sen nocy (nie)letniej. Najsłynniejsza komedia Szekspira zyska nietypową muzyczną oprawę. Znane i lubiane polskie przeboje, takie jak Gdzie ci mężczyźni Danuty Rinn, Jeżeli kochać… z Kabaretu Starszych Panów czy Sen o Victorii zespołu Dżem, zostały zręcznie wplecione w sceniczną opowieść, wzmacniając jej wymowę i nadając wyjątkowy rytm. Sen nocy (nie)letniej to satyra na otaczającą nas rzeczywistość. Rzeczywistość mediów bez misji, społeczeństwa bez idei i mnożących się „talent shows” bez talentów. Rzeczywistość pełną plotek i skandali. Czy dziś miłość może być jeszcze prawdziwa i szczera czy też pozostaje tylko ułudą i snem letniej nocy?

24 i 25 stycznia w Teatrze Wielkim premiera opery Holender Tułacz. Opera, której pomysł libretta zaczerpnął kompozytor z noweli Heinricha Heinego jest początkiem drogi Wagnera w reformowaniu opery, ale także wyjątkową w historii opery w ogóle. Twórca dramatu muzycznego w partyturze Holendra, prezentuje mistrzostwo kompozycji, nowatorstwo i indywidualność stylu, ale także niezwykłe wyczucie teatru; ujawnia maestrię w instrumentacji – tak bardzo dla siebie charakterystycznej, a przez to niepowtarzalnej. Także właśnie w Holendrze tułaczu zapoczątkowuje Wagner „system” muzycznych motywów przewodnich charakteryzujących poszczególne postacie i sytuacje.

12 stycznia o godz. 17 i 20 w Teatrze Muzycznym zobaczymy przyjezdnego Fredro dla dorosłych w wykonaniu Teatru 6. piętro.

Pełen repertuar teatrów znajdziesz tutaj.

PREMIERY W STYCZNIU 2015

16 stycznia Lśnię (w Teatrze Nowym im. Kazmierza Dejmka)
21 stycznia Sen nocy (nie)letniej (w Teatrze Muzycznym)
24 i 25 stycznia Holender Tułacz (w Teatrze Wielkim)
PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
049e1e7f1dbaed28aa307d562ffbe8fbe165d731_oryginal
„Mord” w Teatrze Nowym – zapowiedź
1szwalnia
szwalnia.DOK / weekend dziewiąty – finał
basaia
Basia sama w domu w Łódzkim Domu Kultury

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*