Plastry Kultury 2021 – teatr / spektakl roku

1968// biegnij, mała, biegnij (Teatr Nowy im. Kazimierza Demka w Łodzi), Chciałem być (Teatr Powszechny w Łodzi), Panny z Wilka. Rapsod (Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi), Pretty Woman (Teatr Muzyczny w Łodzi) to nominacje w kategorii Teatr – spektakl teatralny roku.

Po raz pierwszy wyboru dokonacie poprzez wybór swoich kandydatów w formularzu google:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWLC5ARbSkvEsxZahql7XxFEV5MB2FvJ1TMa9qi8QPOiz66g/viewform?usp=sf_link

Warto dodać, że laureatami w poprzednich latach były: 2020 – Klaus – obsesja miłości Fundacji Kamila Maćkowiaka, Ferragosto w Teatrze Powszechnym, 2018 – Otchłań Teatru im. Stefana Jaracza, 2017 Les Miserables Teatru Muzycznego w Łodzi, 2016 – Diabeł, który… Teatru Studyjnego w Łodzi, 2015 Cyberiada Teatru Studyjnego w Łodzi, 2014 Kobro Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, 2013 – Diva Show Fundacji Kamila Maćkowiaka.


Teatr (spektakl roku)

1968// biegnij, mała, biegnij (Teatr Nowy im. Kazimierza Demka w Łodzi)
Scenariusz: Anna Mazurek
Reżyseria: Remigiusz Brzyk

Twórcy spektaklu inspirując się burzliwymi wydarzeniami roku 1968, zadają pytania o podłoże pokoleniowego buntu. Skupiają się na historiach pozytywnych odkryć tej kulturowej rewolty, która, szczególnie w Ameryce i na Zachodzie Europy, była czasem rozwoju kontrkulturowej muzyki, myśli pacyfistycznej, ekologicznej i emancypacyjnej. Zespół aktorski wciela się w badaczy przeszłości snujących opowieść o wydarzeniach roku 1968. Fenomen rozlokowanych po całym świecie protestów studenckich, od Warszawy po Meksyk, staje się współczesną inspiracją dla badania sposobów na radzenie sobie z ciężarem politycznych i społecznych zawirowań, wobec których jednostka pozostaje często bezradna.


Chciałem być (Teatr Powszechny w Łodzi)
Scenariusz i reżyseria: Michał Siegoczyński

Chciałem być” to sztukę napisana i wyreżyserowana przez Michała Siegoczyńskiego. Spektakl inspirowany postacią Krzysztofa Krawczyka to subiektywne spojrzenie na fenomen Krzysztofa Krawczyka jako artysty i człowieka.

Panny z Wilka. Rapsod (Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi)
na podstawie Jarosława Iwaszkiewicza
reżyseria: Anna Gryszkówna

Wiktor Ruben wraca do Wilka, gdzie przed piętnastu laty pracował jako korepetytor jednej z sześciu sióstr. Podróż do miejsca, w którym spędził młodość okazuje się dla niego przede wszystkim podróżą w głąb własnej świadomości. Niczym rapsod ku pamięci dawno minionych dni przynosi refleksję o nieuchronnym przemijaniu, niemożności wskrzeszenia wspomnień i odnalezienia utraconego czasu. Rozliczenie z wyobrażeniami przeszłości uświadamia bohaterom jak ogromny zrodził się dystans między ich obecnym życiem a marzeniami i aspiracjami sprzed lat. Czas przelał im się jak woda między palcami i już niczego nie mogą w pełni posiąść ani odzyskać. Z delikatnej materii prozy Iwaszkiewicza wyłania się zmysłowa opowieść o miłości, pamięci, tęsknocie, niespełnieniu i zmaganiu z upływającym czasem.


Pretty Woman (Teatr Muzyczny w Łodzi)
Libretto – Garry Marshall i J. F. Lawton
Muzyka i teksty piosenek – Bryan Adams i Jim Vallance
Przekład – Daniel Wyszogrodzki, współpraca – Agata Metzig
Reżyseria: Jakub Szydłowski

„Pretty Woman” to ponadczasowa historia miłosna, którą znają wszyscy dzięki kinowemu przebojowi z Julią Roberts i Richardem Gere. Musical na jego kanwie powstał zaledwie dwa lata temu, kompozytorem jest Bryan Adams.

Głosować możecie do 27 marca, godz. 23:59. Gala przyznania nagród odbędzie się tradycyjnie w Domu Literatury w Łodzi (stacjonarnie i online) – 29 marca o godz. 18. Po nagrodzie na scenie pojawi się zeszłoroczny laureat kategorii Płyta roku, zespół Oreada. Projekt dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi – Małe Granty.

Lista nominowanych: https://plasterlodzki.pl/plastry-kultury-2021-nominacje/

Zadanie Plaster Łódzki – promocja, kultura, Łódź -jest realizowane dzięki finansowaniu z budżetu Miasta Łodzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *