DSCN3505Co się stanie, pytają twórcy Oratorium Dance Project, jeśli amatorzy wystąpią ramię w ramię z profesjonalistami, dzieci zatańczą na scenie razem z dorosłymi, a muzykę sprzed 2,5 tysiąca lat przetworzą współcześni kompozytorzy? Co się stanie, gdy dwustu artystów zajmujących się śpiewem, tańcem, aktorstwem i graniem na instrumentach połączy swoje siły i stworzy kompleksową wizję?

Na te pytania odpowiada widowisko Oratorium/Trans/Orchestra, które odbyło się dwukrotnie w Klubie Wytwórnia w dniach 8 i 9 grudnia. Jak zapewnili autorzy, spektakle ukazywały połączenie nowoczestności z antykiem, a także oddźwięk na wątpliwości, jakie ludzie odczuwali już wieki temu. Członkowie zespołu udowodnili także, że integracja poprzez sztukę nie tylko bawi i uczy, ale także nakierowuje młodszych uczestników na poszukiwanie dalszych artystycznych przygód.

Obok chóru i orkiestry symfonicznej Filharmonii Łódzkiej, na scenie wystąpił kwartet jazzowy (w składzie: Mariusz Obijalski, Wojciech Traczyk, Hubert Zelmer i Marcin Gańko) oraz Wielki Chór Młodej CHOREI, które wykonały skomponowane na potrzeby projektu Oratorium Antyk/Trans/Orchestra. Aranżacja zrekonstruowanych pieśni antycznej Grecji to zasługa Tomasza Krzyżanowskiego oraz Macieja Maciaszka, natomiast  choreografią i ruchem scenicznym zajęli się Robert Hayden oraz brytyjska grupa Erthfall Dance Limited.

Oba spektakle cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, a nadwyżka sprzedanych biletów zmusiła widzów do ciśnięcia się na schodach i dostawianych krzesłach. Owacje na stojąco, którymi nagrodzono uczestników, trwały po kilka minut i niejeden przereklamowany koncert mógłby takich pozazdrościć.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
malascenalodz
Ewa Pilawska zostaje w Teatrze Powszechnym
1.20Archiwum20Teatru20Wybrzebfe20
Zwycięzcy Plebiscytu Publiczności XXI MFSPiN
DSC_2501_DxO
X Koncert Galowy Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Parnella (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*