lgs25 października na terenie MTŁ odbędzie się Łódź Game Summit. Projekt, którego  celem jest stworzenie platformy współpracy i komunikacji pomiędzy przedstawicielami władz samorządowych i regionalnych, łódzkimi uczelniami wyższymi, firmami sektora IT oraz przedsiębiorstwami z branży przemysłów kreatywnych, a w szczególności zajmującymi się produkcją gier komputerowych i wideo. Udział w imprezie jest bezpłatny. Należy jednak zgłosić swój udział przez stronę organizatorów.

– Chcemy przedstawić nasz plan wsparcia polskiej branży gamedev a przy okazji stworzyć unikalną szansę na zdefiniowanie i określenie potrzeb tej branży w naszym kraju. Dzięki temu będziemy mogli nasz projekt Łódzkiego Centrum Gier „GAMEINKUBATOR” zbudować w takim kształcie, aby w jak najlepszy sposób wspierać polskie firmy działąjące w przemyśle tworzenia gier – mówią twórcy ŁGS.

Łódź Game Summit podzielone będzie na konferencje i seminarium, warsztaty oraz turniej gier, w którym będą mogli uczestniczyć wszyscy fani elektronicznej rozrywki. W czasie turnieju do wygrania będą bardzo atrakcyjne nagrody (komputer marki Alienware) oraz upominki ufundowane przez firmę DELL.

Gośćmi ŁGS będą przedstawiciele firm z branży informatycznej, takich jak Dell, Intel, IBM. Swoją obecnością zaszczycą również rektorzy łódzkich uczelni wyższych:  Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego, Akademii Sztuk Pięknych, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera oraz Akademii Muzycznej. W spotkaniu wezmą udział także reprezentanci władz Miasta Łodzi oraz Województwa, czyli Prezydent Miasta Łodzi i Urząd Marszałkowski. Temat dyskusji będzie dotyczył realizacji projektu, czyli powstania Łódzkiego Centrum Gier Gameinkubator, oraz podpisania porozumienia programowego, w kwestii współpracy w tym obszarze.

Program konferencji i seminarium

08:00 – 09:30   Rejestracja uczestników
9:45 – 10:00   Uroczyste rozpoczęcie konferencji
10:00 – 10:15 Prezentacja projektu Łódzkiego Centrum Gier Gameinkubator jako platformy wspierającej branżę produkcji gier w Polsce (Marcin Włodarczyk, Dyrektor Biura Obsługi Inwestora UMŁ, Sebastian Białek Biuro Obsługi Inwestora UMŁ)
Ok. godziny 10:30, w oddzielnej sali (Press Room na terenie CKW) odbędzie się podpisanie listu intencyjnego pomiędzy przedstawicielami branży IT, gamedev, łódzkimi uczelniami wyższymi oraz przedstawicielami samorządu i Prezydent Miasta Łodzi. Tuż po podpisaniu porozumienia zostanie zorganizowana konferencja prasowa (udział mediów).
10:20 – 10:40 Od pomysłu do projektu – historia pewnego projektu gier edukacyjnych 3D (Monika Radomińska, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju, firma MSR, obsługa projektów finansowanych ze środków pomocowych UE)
Przedstawienie na konkretnych przykładzie całego procesu pozyskania środków unijnych na realizację wybranego projektu, od etapu analizy projektu, poprzez przygotowanie wniosku aż po procedurę rozliczenia środków pomocowych UE.
10:45 – 11:05 Finansowanie produkcji gier – Doświadczenia Funduszu Zalążkowego StartMoney w inkubacji i finansowaniu innowacji poprzez inwestycje (Piotr Berliński, Fundusz StartMoney – Akcelerator Uniwersytetu Łódzkiego, Piotr Babieno, Prezes zarządu firmy  Freeky Games Sp. z o.o.)
11:10 – 11:25 Jak robić gry społecznościowe aby osiągnąć efekt biznesowy (Jacek Jankowski, Games and Applications Advisor, Nasza Klasa)
11:30 – 11:50 Klaster Nowych Mediów – oferta dla sektora produkcji gier, prezentacja założeń i opis prowadzonych projektów (Olgierd Cygan, Fundacja MediaKlaster/FILMTERACTIVE)
11:55 – 12:15 Przerwa na kawę,
12:20 – 12:45 Serwery dla game developera – Centrum Przetwarzania Danych oparte o model „kup-wtedy-kiedy-potrzebujesz” (Jacek Zadrożny, Solutions Sales Manager, DELL)
12:50 – 13:30 Inicjatywa JEREMIE szansą rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (Bank Gospodarstwa Krajowego, Jarosław Kała, Dyrektor Departamentu Instrumentów Inżynierii Finansowej).
Przedstawienie zasad funkcjonowania oraz możliwości wsparcia MŚP w ramach środków finansowych i gwarancji bankowych oferowanych przez inicjatywę JEREMIE.
13:35 – 14:30 Przerwa na lunch
14:35 – 14:55  Planowane instrumenty wsparcia dla MSP z funduszy strukturalnych UE w  okresie 2014-2020 (Agata Miętek, Wydział Kontraktów i Pomocy Publicznej, Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego)
W trakcie wystąpienia zaprezentowany zostanie stan prac nad programami  operacyjnymi nowej perspektywy finansowej, tj. w latach 2014-2020, a także proponowane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców z sektora MSP, w tym wprowadzających rozwiązania innowacyjne.
15:00 – 15:15 Oferta ŁSSE skierowana dla sektora produkcji gier (Aleksandra Suszczewicz, Dyrektor ds. Inwestycji, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna)
15:20 – 15:35 Jak firmy tworzące gry mogą pozyskiwać fundusze pomocowe UE? (Izabela Witaszek, Dyrektor Departamentu Doradztwa dla Biznesu i Sektora Publicznego, Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego)
ok. 16:00 Zakończenie konferencji

WSZYSTKIE warsztaty odbędą się na 1 PIETRZE Centrum Konferencyjno Wystawienniczego, w dwóch sąsiadujących ze sobą salach.

Plan warsztatów i prelekcji:

1 Moduł warsztatowy (11:00 do 12:45)
11:00 – 11:30 Od pomysłu do implementacji, CD PROJEKT RED
11:35 – 11:50 Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych, Wydział FTIMS POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
11:55 – 12:20 Japońskie konsole do gier – jak designować ? jak programować ? TEYON
12:25 – 12:45 Grafika w grach, trendy, kiedy gra dogoni film ? TEYON

2 Moduł warsztatowy (od 13:00 do 14:45)
13:00 – 13:25 Od pomysłu do implementacji, CD PROJEKT RED
13:30 – 13:45 Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych, Wydział FTIMS POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
13:50 – 14:15 Japońskie konsole do gier – jak designować ? jak programować ? TEYON
14:20 – 14:45 Grafika w grach, trendy, kiedy gra dogoni film ? TEYON

3 Moduł warsztatowy (od 15:00 do 16:45)
15:00 – 15:25 Od pomysłu do implementacji, CD PROJEKT RED
15:30 – 15:45 Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych, Wydział FTIMS POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
15:50 – 16:15 Japońskie konsole do gier – jak designować ? jak programować ? TEYON
16:20 – 16:45 Grafika w grach, trendy, kiedy gra dogoni film ? TEYON

4 Moduł warsztatowy (od 17:00 do 18:45) [OPCJONALNIE]
17:00 – 17:25 Od pomysłu do implementacji, CD PROJEKT RED
17:30 – 17:45 Zespołowe Tworzenie Gier Komputerowych, Wydział FTIMS POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
17:50 – 18:15 Japońskie konsole do gier – jak designować ? jak programować ? TEYON
18:20 – 18:45 Grafika w grach, trendy, kiedy gra dogoni film ? TEYON

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
aiesec
Wyjedź za granicę nie wychodząc z domu
raz_dwa_trzy_i_spitfire_w_wytwrni_20130323_1868280027
Urodziny Manufaktury 2014 – informacje
dzie_otwarty_w_muzeum_komunikacji_20100917_1418844631
IX Giełda Biletów i Pamiątek Komunikacji Miejskiej

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*