ldesign

Łódź Design Festiwal to już tradycja – od 2007 roku,  zawsze w październiku Łódź staje się stolicą polskiego designu. Na imprezę zjeżdżają się najważniejsi projektanci, producenci i dystrybutorzy z branży. W ramach wystaw prezentowane są premiery i klasyki światowego wzornictwa, a w trakcie spotkań i wykładów swoimi doświadczeniami dzielą się eksperci z Polski i zagranicy. Obok prezentacji uznanych marek pokazywane  są inspirujące i odważne debiuty młodych twórców.

10. jubileuszowa edycja ŁDF rozpoczyna się 13 października i potrwa do 23. Kilkanaście festiwalowych dni wypełnionych będzie wydarzeniami poświęconymi architekturze, projektowaniu 2D i 3D, nowym technologiom, tożsamości marek i produktów.  Swoimi doświadczeniami podczas różnego rodzaju prezentacji podzieli się przeszło 50 ekspertów reprezentujących takie marki jak np.: Ceramika Paradyż, Audi, IKEA czy Disney.

Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest Tożsamość. Victor Papanek w książce „Design dla realnego świata” pisał: „Projektowanie to najpotężniejsze znane dotąd narzędzie kształtowania przez człowieka własnych wytworów i środowiska, a co za tym idzie samego siebie”.

– Zainspirowani tą myślą, wspólnie z zaproszonymi projektantami i kuratorami, zastanowimy się, jak poprzez design manifestuje się tożsamość twórców i odbiorców. Poszukamy też odpowiedzi na pytanie, co kształtuje tożsamość miejsc w których żyjemy, a w bloku biznesowym rozmawiać będziemy o tym, jakie cechy definiują dobrze zaprojektowane przedmioty. –  Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF

Jubileusz to również okazja do podsumowań i układania planów na przyszłość. Właśnie o przyszłości, technologii, robotyzacji, nowych wyzwaniach stojących przed ludzkością oraz innowacyjnych wizualizacjach danych opowiadają dwie festiwalowe wystawy: „Everyda(y)ta” oraz  „Random Darknet Shopper”. Nad szeroko i różnie interpretowaną tożsamością zastanawiamy się również wspólnie z wybranymi grafikami  i ilustratorami poprzez przegląd plakatów na wystawie „Eye-dentity – Poster Stories”. Specjalna wystawa jubileuszowa pozwoli widzom zerknąć wstecz i prześledzić rozwój festiwalu od jego pierwszej edycji w 2007 roku. Jak co roku na festiwalu zobaczyć będzie można najlepsze polskie wdrożenia prezentowane na wystawie must have oraz innowacyjne projekty młodych twórców, prezentowane na wystawie make me!, spośród których jeden otrzyma nagrodę PARADYŻ AWARD w wysokości 20 000 PLN. Przygotowaliśmy również specjalną część programu dedykowaną najmłodszym fanom designu. Dzięki specjalnej strefie przygotowanej we współpracy z IKEA, warsztatom oraz wystawie dzieci będą miały szansę zrozumieć dorosły świat wzornictwa. Ponadto, na festiwalu pojawią się dziesiątki prezentacji najlepszych polskich marek wraz z działaniami przygotowanymi przez Mecenasa Festiwalu, jak wystawa „Little interior design by Ceramika Paradyż”, czy warsztaty dla najmłodszych „Mozaikowe wariacje z Ceramiką Paradyż”.

Dziesiąta edycja festiwalu jest dla nas okazją do refleksji nad rolą, jaką przedmioty, którymi się otaczamy, pełnią w naszym życiu; jak pisał Deyan Sudjic w „Języku rzeczy”:  „Nasze związki z tym, co posiadamy, nigdy nie są proste. To skomplikowana mieszanka przemyślności i niewinności. Przedmioty nie są w żadnym razie niewinne (…). I właśnie dlatego są zbyt interesujące, by o nich nie mówić”.

Program festiwalu można znaleźć tutaj.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Awangarda i Państwo w Muzeum Sztuki
chelmonski
Hommage à Chełmoński
228 Aukcja Dzieł Sztuki

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*