III-Lodzki-Maraton-Bachowski---plakatAkademia Muzyczna w Łodzi zaprasza na cykl koncertów z muzyką Jana Sebastiana Bacha. Przez trzy dni od 26 do 28 kwietnia (środa-piątek) pedagodzy i studenci łódzkiej Akademii  wystąpią w repertuarze mistrza muzyki barokowej. Wszystkie koncerty odbędą się o godzinie 18.15 w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, przy ul. Gdańskiej 32. Na wydarzenia wstęp jest wolny.

Pierwszy koncert w środę 26 kwietnia będzie poświęcony organowej twórczości Jana Sebastiana Bacha. W Sali Organowej Pałacu Akademii wystąpi Irena Wisełka-Cieślar. Tego wieczoru w jej repertuarze znalazły się m.in. preludia i fugi, opracowania chorałowe, partita chorałowa, fantazja i duet – wszystkie utwory w „przewrotnej” tonacji e-moll, w której barokowi kompozytorzy wyrażali zarówno miłość, czułość i pochlebstwa, jak i gniewne emocje, zuchwałość i rozpacz. Irena Wisełka-Cieślar prowadzi klasę organów w Akademii Muzycznej w Łodzi i pełni funkcję dziekana Wydziału Fortepianu, Organów, Klawesynu, Muzyki Dawnej i Jazzu. Uczestniczy w pracach jury wielu konkursów organowych. Już od czasów studiów prowadzi działalność koncertową, biorąc udział w wielu renomowanych festiwalach muzycznych. Występuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą, m.in. w Austrii, Francji, Niemczech, Holandii, Finlandii, Szwecji i we Włoszech.

Następnego dnia – w czwartek 27 kwietnia – zapraszamy na koncert „Bach solo” w wykonaniu pedagogów Katedry Klawesynu i Muzyki Dawnej. W Sali Balowej Pałacu Akademii jako pierwsza wystąpi Judyta Tupczyńska, która wykona na skrzypcach barokowych I Partitę h-moll BWV 1002 Jana Sebastiana Bacha. Artystka prowadziła kursy z zakresu gry i interpretacji na skrzypcach barokowych w Polsce i na Łotwie. Od 2011 r. jest wykładowcą skrzypiec barokowych w łódzkiej Akademii. Partitę a-moll BWV 1013 na flecie traverso zagra Magdalena Pilch, która od 2010 r. prowadzi klasę fletu traverso w tej uczelni. Prowadzi również działalność koncertową jako kameralistka i muzyk orkiestrowy w różnych polskich formacjach muzyki dawnej. Na zakończenie zabrzmi I Suita G-dur BWV 1007 w wykonaniu Jakuba Kościukiewicza (wiolonczela barokowa). Prowadzi on klasy wiolonczeli barokowej, zespołów muzyki dawnej oraz orkiestrę barokową w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz w ZPSM im F. Chopina w Warszawie.

Trzydniowy Maraton Bachowski zakończy piątkowy koncert (28 kwietnia) pt. Bach i synowie, który odbędzie się w Sali Balowej. Z muzyki Bacha usłyszymy Sonatę h-moll BWV 1014 na skrzypce i klawesyn obligato w wykonaniu Małgorzaty Małkiewicz (skrzypce barokowe) i Joanny Cyrulik (klawesyn) oraz Concerto e Fuga c-moll BWV 909 w interpretacji Magdaleny Itman (klawesyn). Sonatę D-dur H 561 na flet i basso continuo Carla Phillipa Emanuela Bacha wykonają Zuzanna Kondratowska (flet traverso) i Joanna Cyrulik (klawesyn). Anna Cierpisz i Jakub Kościukiewicz zagrają na wiolonczelach barokowych Sonatę na wiolonczelę i basso continuo G-dur Johanna Christopha Friedricha Bacha. Na zakończenie wystąpi zespół w składzie: Natalia Kuźmińska (flet traverso), Małgorzata Małkiewicz (skrzypce barokowe), Anna Cierpisz (wiolonczela barokowa), Joanna Cyrulik (klawesyn) i Rafael Gabriel Przybyła (obój barokowy). W ich wykonaniu zabrzmi Kwintet D-dur W.B 76 na flet, obój, skrzypce, wiolonczelę i klawesyn Johanna Christiana Bacha. Zespół został przygotowany przez mgr Rafaela Gabriela Przybyłę.

Plan III Łódzkiego Maratonu Bachowskiego

Koncert I – Bach w tonacji e-moll
26 kwietnia, środa, godz. 18.15
Sala Organowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32, wstęp wolny

Koncert II – Bach solo
27 kwietnia, czwartek, godz. 18.15
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32, wstęp wolny

Koncert III – Bach i synowie
28 kwietnia, piątek, godz. 18.15
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32, wstęp wolny

     

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
openmusic
I Międzynarodowy Festiwal Open Music
tansman
Tansman Festival 2016
IMG_0323
Apertus Quartet w Pasażu Rubinsteina (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*