Muzycy wiedzą jak grać, ale nie jak zarabiać – rusza IV edycja Tak Brzmi Miasto: Inkubator

Podpisane kontrakty, zagrane festiwale, założone firmy i wymarzona praca full-time w branży muzycznej – to osiągnięcia młodych artystów, którzy do tej pory wzięli udział w programie Tak Brzmi Miasto: Inkubator. 15 marca 2022 roku rusza rekrutacja do czwartej już jego edycji. Jak ten innowacyjny na polskim rynku muzycznym program edukacyjny wspiera młodych artystów?

 

Klaudia (Klaudia Daliva) dzięki Inkubatorowi dostała pięć propozycji kontraktów. Podpisała jeden z nich – z największą wytwórnią. Daria (Daria Ryczek-Zając z zespołu Rabbit on the Moon) została tekściarką jednego z najbardziej znanych polskich artystów. Maciek (Maciej Niewiadomski, menedżer Zalia), dzięki wiedzy i kontaktom pozyskanym w programie, mógł w pełni poświęcić się pracy w branży muzycznej. On także zdobył dla swojego artysty kontrakt z dużym wydawnictwem.

 

A to tylko kilka z najbardziej spektakularnych historii. Wśród ponad 300 młodych artystów i zespołów, którzy przewinęli się przez wykłady, warsztaty, konsultacje indywidualne i obozy szkoleniowe Inkubatora, realizowane do tej pory w oparciu o dziewięć miast, jest wiele historii mniejszych i większych sukcesów. Oprócz podpisanych kontraktów i oczekiwanej przez wielu zajmujących się muzyką możliwości „rzucenia” przysłowiowego etatu są to nieraz dziesiątki zagranych koncertów, pierwsza, wreszcie wydana płyta czy zaskakujące kooperacje muzyczne, które zostawiają ślad nie tylko w sieci.

 

Inkubator daje spróbować się z branżą. Oprócz skrzynki narzędziowej i mapy, pozwalającej poruszać się nie tylko po polskim rynku muzycznym, oferuje też wartość najbardziej bezcenną: kontakty i relacje. Branża muzyczna to przecież branża oparta na ludziach. Cieszymy się, że oprócz swoistej <<akademii>> rynku muzycznego dla młodych artystów, Inkubator stał się platformą, gdzie rodzą się przyszłościowe, muzyczne współprace. A także wieloletnie przyjaźnie, które tworzą nową, ponadregionalną jakość w polskiej branży. – mówi Michał Wójcik z fundacji Krakowska Scena Muzyczna, jeden z organizatorów Inkubatora.

 

Czym dokładnie jest Inkubator?

 

Inkubator to pół roku spotkań, warsztatów i wykładów realizowanych „wirtualnie” i w oparciu o miasta partnerskie programu. Uczestnicy mogą liczyć także na ekspercko – branżowe wsparcie i mentoring ekspertów, a wybrani – udział w letnim obozie, na którym popracują nad swoją karierą w gronie profesjonalistów. Filarem Inkubatora są sprawdzony już podczas trzech edycji i ciągle rozwijany program oraz skuteczni i doświadczeni mentorzy: producent-muzyk, znany z m.in. Republiki Leszek Biolik; strategicznie nastawiony marketingowiec Bartosz Stawiarz (mający za sobą wiele lat menedżerowania zespołom Wojtka Mazolewskiego), obeznana z festiwalowymi scenami i eksportem własnej muzyki za granicę Daga Gregorowicz z zespołu DagaDana i niezwykle skuteczny koncertowo menedżer zespołu HappySad, Paweł Hordejuk. W każdej edycji wspiera ich kilkudziesięciu innych profesjonalistów związanych z polskim rynkiem muzycznym: znanych muzyków, producentów, dziennikarzy muzycznych, promotorów i ekspertów od prawa w muzyce.

 

 

Kiedy: Rekrutacja do czwartej edycji Inkubatora rozpocznie się 15 marca 2022 roku i potrwa do 29 marca. Wyniki – czyli lista 30 zakwalifikowanych przez jury artystów z każdego z czterech miast – zostaną ogłoszone 15 kwietnia.

 

Gdzie: Artyści, menedżerowie i zespoły mogą aplikować do programu na stronie www.takbrzmimiasto.pl/inkubator-2022

 

Organizatorami programu są: CK Dworek Białoprądnicki oraz Fundacja Krakowska Scena Muzyczna – reprezentacja Krakowa. Miasta i instytucje partnerskie to: Łódź, Ostrów Wielkopolski (Stara Przepompownia) oraz Opole, gdzie Partnerem Głównym jest Narodowe Centrum Piosenki, a program wspiera fundacja Blues Opole.

 

Program dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *