Modopolis 2023: Furora z Grand Prix Porsche Centrum Łódź

Czy da się zrobić sweter z mięty albo wodorostów? Na dodatek miękki i piękny? Marka FURORA przekonuje, że tak. I właśnie swoimi innowacyjnymi poszukiwaniami naturalnych, bezpiecznych dla ludzi i środowiska surowców zdobyła uznanie ekspertów. Najpierw znalazła się w gronie dwunastu zdobywców tegorocznych Rekomendacji Modopolis, a następnie sięgnęła po główną nagrodę w konkursie – Grand Prix Porsche Centrum Łódź w wysokości 10 000 zł.
 
Etyczna produkcja, ponadsezonowość i dbałość o szczegóły – FURORA to polska marka założona w 2019 roku, przez Małgorzatę Wiatr. Wyróżnia ją nie tylko dbałość o formę i wysoka jakość wykonania, ale też oryginalny, autorski sposób pozyskiwania materiałów. FURORA tworzy ręcznie robione swetry z takich surowców jak mięta, kukurydza, wodorosty czy też… 100% biodegradowalna sproszkowana perła. Materiały farbuje certyfikowanymi i przyjaznymi środowisku barwnikami. Na jeden produkt poświęca ponad kilkadziesiąt godzin, przez co każdy sweter jest starannie dopracowany. Osoba, która go kupi może się cieszyć unikatowością wyrobu, ale też świadomością etyczną sposobu jego wykonania. Każdy produkt marki oznaczony jest informacją o sposobie pozyskiwania wełny i jaką metodą był dziergany. Produkty są robione ręcznie techniką szydełkowania, tkania lub makramy. Wszystko to, zdecydowało, że FURORA zdobyła w tym Roku Rekomendację Modopolis przyznawaną markom, które w swojej działalności kierują się troską o ludzi i środowisko. I to ona spośród dwunastu wyróżnionych marek zdobyła największe uznanie partnera konkursu, co zdecydowało o przyznaniu właśnie jej Gran Prix Porsche Łódź Centrum i nagrody pieniężnej w wysokości 10 000 złotych.
 
– Furora powstała z marzenia o lepszym świecie: piękniejszym, czystszym, uważnym. Podobnie jak ponad 70 lat temu z marzenia powstał samochód stworzony przez Ferdynanda Porsche – podkreśla Robert Kurowski Marketing Manager Porsche Centrum Łódź. – Ekskluzywność ręcznej produkcji od surowca po produkt końcowy, najlepsza jakość – bez kompromisów i półśrodków, unikalne i nieoczywiste tworzywa i wzornictwo, czerpanie z wiedzy i tradycji rodzinnych, dbałość o jak najdłuższy cykl życia produktu – to cechy Porsche, które odnaleźliśmy w pięknych projektach Furory –  dodaje.
 
Organizowany przez Fabrykę Sztuki w Łodzi konkurs MODOPOLIS to projekt skupiający osoby, którym bliskie są wartości zrównoważonego biznesu i etycznej mody. Wyróżnia i wskazuje marki, które chcą zmieniać branżę modową, sięgają po naturalne surowce, rozwiązania upcyclingowe i recyclingowe, wdrażają modę cyrkularną, dbają o prawa pracowników i etyczne pozyskiwanie surowców. Świadomym konsumentom podpowiada, gdzie szukać ubrań czy dodatków wysokojakościowych, a jednocześnie zaprojektowanych z namysłem i szacunkiem.
 
Wszystkie marki nagrodzone Rekomendacją znaleźć można w kanałach społecznościowych i na stronie www.modopolis.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *