Kolory, faktury, fasony, metki i pogoń za trendami – odpowiedzialna moda coraz częściej wychodzi poza ten schemat, stawiając na ponadsezonowe projektowanie oraz uważność na ludzi i środowisko. Polskie marki szukające w modzie czegoś więcej wspiera łódzkie Modopolis. Właśnie ruszył nabór do konkursu, w którym do wygrania są nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim wsparcie ekspertów i ekspertek, przekonujących, że w tym biznesie nie trzeba wybierać między finansowym sukcesem a zasadami.
 
 
 
Czym właściwie jest moda zrównoważona, ekologiczna i społecznie odpowiedzialna?
Wyjaśniamy to przez promowanie marek, które często już na etapie projektowania zwracają uwagę na takie aspekty, jak dobór materiałów przyjaznych środowisku, warunki zatrudnienia szyjących czy projektowanie ponadczasowe – mówi Maria Sobczyk, dyrektor Modopolis, którego czwarta już edycja odbędzie się w Łodzi w listopadzie.
 
Modopolis – Forum Mody Polskiej to branżowy projekt dla niezależnych projektantów i producentów, pomagający im odnieść sukces na modowym rynku. Daje możliwość nawiązywania biznesowych relacji, wymiany doświadczeń, edukacji i podnoszenia konkurencyjności firm. Ma również za zadanie wypracowywanie i wskazywanie dobrych praktyk w zakresie mody etycznej, ekologicznej i społecznie odpowiedzialnej.
 
Szukamy i nagradzamy te marki, które szukają nowej drogi, osób, które wierzą w konieczność zmian i same stają się zmianą. To dla nich jest nasz konkurs – tłumaczy Sobczyk i wyjaśnia, że organizowany po raz drugi konkurs to nie tylko prezentacje marek, zwiększające ich dotarcie do potencjalnych klientów, ale przede wszystkim działania edukacyjne dla projektantów i projektantek tworzących marki – szansa skorzystania z wiedzy ekspertów i ekspertek, a także nagrody finansowe, przeznaczone na cele związane z profesjonalizacją, w tym na konsultacje w zakresie skutecznej sprzedaży online, budowania strategii czy wyzwań w początkowej fazie prowadzenia działalności gospodarczej.
 
Związany z Modopolis od pierwszej edycji Michał Koszek, dziennikarz i stylista doradzi, w jaki sposób uwieść media piszące o modzie, a Agata Rudnicka, specjalistka tematyki zrównoważonego i etycznego biznesu podpowie, jak teorię przenieść na konkretne działania w firmie. Z kolei Monika Ustyniak, na co dzień wspierająca projektantów i twórców w poszukiwaniu rozwiązań technicznych i technologicznych pomoże pokonać problemy napotkane po drodze do osiągnięcia najwyższej jakości produktu. Zaś mecenas Agnieszka Witońska-Pakulska podzieli się specjalistyczną wiedzą prawną w zakresie ochrony prawa własności intelektualnej.
 
Do konkursu zgłaszać się mogą marki i projektanci, kierujący się w swoim działaniu zasadami mody zrównoważonej: wybierający trwałe materiały, przyjazne środowisku, kupione od wiarygodnych dostawców, tworzący ubrania uniwersalne, wspierający lokalną gospodarkę, łączący wysokiej jakości wzornictwo ze świadomością odpowiedzialności społecznej branży.
 
Regulamin konkursu znaleźć można na stronie www.modopolis.pl, gdzie również znajduje się elektroniczny formularz zgłoszeniowy dla uczestników.
 
Nabór właśnie ruszył i potrwa do 31 października, a  laureatów poznamy w listopadzie.
 
Organizatorem Modopolis jest Fabryka Sztuki w Łodzi mieszcząca się w zrewitalizowanych przestrzeniach dawnej fabryki Karola Scheiblera. Fabryka Sztuki jako Instytucja Otoczenia Biznesu wspiera osoby kreatywne w działalności rynkowej, a jako instytucja kultury realizuje działania mające na celu promocję sztuki i profesjonalizację kadr.
PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
210 Aukcja Dzieł Sztuki
must have 2019 – nabór
cmwl_zlota_igla_10.06
Złota Igła 2017 – informacje

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*