Centralne Muzeum Włókiennictwa zaprasza na warsztaty dla grup zorganizowanych.

Warsztaty dla szkół, przedszkoli i grup zorganizowanych

Edukacja zdalna każdemu dała się we znaki. Jeśli chcesz urozmaicić swoim dzieciom lekcje, pobudzić kreatywność i urozmaicić codzienną szkolną rutynę, zapraszamy do Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi na warsztaty twórcze dla grup szkolnych i przedszkolnych. Działania inspirowane są wystawami czasowymi. Podczas warsztatów edukatorzy motywują uczestników do samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Poprzez doświadczanie, przeżywanie, dyskusje, a na końcu tworzenie uczestnicy poznają zagadnienia z obszaru sztuki współczesnej, w tym tkaniny artystycznej oraz mody. Zajęcia kształtują postawy uczestnictwa w kulturze i rozwijają zdolność świadomego odbioru sztuki. Do każdej wystawy układamy nowy program zajęć.

Informacje organizacyjne:

Czas trwania: 90 min.

Wtorek, środa i niedziela, godz. 9.00-17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny z Działem Edukacji.

Czwartek, piątek, sobota, godz. 12.00-19.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny z Działem Edukacji.

Bilet normalny: 12 zł, bilet ulgowy: 8 zł

Informacje o zapisach.

Oferta:

WARSZTATY inspirowane wystawą “Ziemia (P)oddana”:

  • (NIE)ŚMIEĆ (warsztat przeznaczony dla przedszkoli)

Skąd się biorą śmieci i czy wszystkie są jednakowe? Czy warto mieć mniej czy więcej zabawek? W jaki sposób możemy oszczędzać wodę? Na warsztacie poznamy różne rodzaje odpadów. Dowiemy się, do jakich pojemników powinny trafić, by jak najwięcej z nich mogło zostać ponownie wykorzystanych. Podczas warsztatu nic nie wyprodukujemy, ale będziemy się świetnie bawić! Wyjdziemy z głową pełną praktycznej wiedzy na temat lepszej ochrony naszej planety!

 

  • W KRĘGU ŻYWIOŁÓW (warsztat przeznaczony dla przedszkoli oraz klas I-III SP)

Jakie są właściwości żywiołów? Czy moglibyśmy przetrwać bez nich na Ziemi? Kiedy nam pomagają, a kiedy są groźne i niebezpieczne? Podczas warsztatu poznamy cechy każdego z żywiołów –  wyzwolimy w sobie ciepło ognia i przez chwilę staniemy się kroplą w morzu. Przekonamy się, czy ziemia jest wszędzie taka sama, czy posiada jakiś zapach oraz sprawdzimy czy za pomocą naszego oddechu łatwo jest utrzymać kawałek folii w powietrzu. W trakcie warsztatu zastanowimy się też, czy możemy porównać się do któregoś z żywiołów, a na koniec stworzymy żywiołową mapę samych siebie.

  • DO DZIEŁA Z KLIMATEM (warsztat przeznaczony dla klas I-VIII SP)

Jaki jest wpływ człowieka na otaczający świat? Czy Ziemia ma niewyczerpane zasoby, które możemy bez końca wykorzystywać? Co możemy zrobić, by zapobiec katastrofie ekologicznej? Podczas warsztatu poznamy zasady postawy proekologicznej oraz świadomej konsumpcji. Udowodnimy, że mamy realny wpływ na losy naszej planety, za którą jesteśmy odpowiedzialni! Na koniec sprawdzimy też, czy nasz styl życia pomaga chronić środowisko!

 

  • KLIMAT NA PLAKAT! (warsztat przeznaczony dla klas VII-VIII SP oraz szkół ponadpodstawowych)

Coraz więcej słychać o tym, że kryzys klimatyczny to nie jakaś odległa przeszłość. Zmiany klimatu już są widoczne, ale najmocniej odczują je ci, którzy dzisiaj są dziećmi i nastolatkami. Twórcom wystawy Ziemia (P)oddana los naszej planety nie jest obojętny. Zadają niewygodne pytania i pokazują świat wyeksploatowany przez ludzi do granic możliwości. Podczas warsztatu zastanowimy się, czy można jeszcze coś zmienić i czy nasze indywidualne wybory mają znaczenie. A to, co ustalimy – przeniesiemy na plakaty!

a także warsztaty:

  • PODAJ CEGŁĘ (PRZEDSZKOLE)

Co to jest fabryka? Jak wygląda? Czym się różni od domów mieszkalnych? Czy wydaje jakieś dźwięki? Podczas warsztatów będziemy szukać cech charakterystycznych architektury przemysłowej, wsłuchamy się w dźwięki fabrycznych maszyn i będziemy próbowali je sami odtworzyć! Spróbujemy też zbudować jak najwyższy komin i stworzymy własną kolorową fabrykę.

    

  • JAKIE JEST MIASTO – KAŻDY WIDZI (PRZEDSZKOLE, SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – IV)

Łódź ze swoją zróżnicowaną architekturą to istotne miejsce na mapie naszego kraju. Istnieje wiele sposobów na przedstawienie tego, jak ukształtowany jest jej teren i związane z nim rozmieszczenie budynków, parków, ulic. Co w mieście jest ważne dla każdego z nas? Na jakie elementy miasta ludzie zwracają uwagę? Na warsztatach stworzymy własną, oryginalną mapę-przewodnik, która pomoże innym osobom zapoznać się z ciekawymi miejscami w mieście. Do wykonania własnych map posłużą nam materiały na co dzień nie wykorzystywane do tworzenia tego typu projektów tj. tkanina, bawełniane sznurki, wełna oraz guziki.

    

  • ŁÓDŹ FABRYCZNA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – VI)

Łódź to miasto, które dawniej było pełne fabryk. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, co to jest fabryka, jak wygląda i jakie można w niej usłyszeć dźwięki? Sprawdzimy, co wspólnego z fabryką ma czajnik, poszukamy cech charakterystycznych architektury przemysłowej i wsłuchamy się w dźwięki fabrycznych maszyn a także poznamy legendę o założeniu Łodzi.

Hasła kluczowe: fabryka, przemysł, włókiennictwo, historia Łodzi, maszyna parowa.

    

  • POCZUJ RYTM (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY I – IV)

Czym jest rytm? Czy można go usłyszeć, poczuć, zobaczyć? Podczas warsztatu odkryjemy, że rytm jest obecny nie tylko w muzyce, ale również w naszym ciele, otaczającej rzeczywistości oraz sztuce! Obejrzymy też m.in. prace łódzkiego awangardowego artysty – Antoniego Starczewskiego – i dowiemy się, że rytm może składać się też z różnych powtarzających się elementów.

Hasła kluczowe: rytm w muzyce, rytm w ciele, rytm w sztuce, kompozycja rytmiczna, rytm prosty, rytm wieloelementowy – sekwencja, Antoni Starczewski, sztuka współczesna.

    

  • CZYSTA ABSTRAKCJA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY V – VIII I SZKOŁY PONADPODSTAWOWE)

Czy zawsze możemy łatwo rozpoznać to, na co patrzymy? Czy rzeczywistość zmienia się w zależności od przyjętej perspektywy? Czy dzieła sztuki muszą nam opowiadać jakąś historię i zawierać konkretne treści? Podczas warsztatu wyjdziemy od realizmu, śmiało wkroczymy w świat czystej abstrakcji i jej różnorodnych form, a na koniec stworzymy własną abstrakcyjną kompozycję!

Hasła kluczowe: abstrakcja, realizm, forma, kompozycja, punkt, linia, płaszczyzna, kształt.

 

  • ZIEMIA OBIECANA (SZKOŁA PODSTAWOWA KLASY VII – VIII I SZKOŁY PONADPODSTAWOWE)

Jak doszło do tego, że w XIX wieku Łódź z małej osady stała się jednym z największych polskich miast przemysłowych?

Przyjrzymy się przyczynom i skutkom rewolucji przemysłowej oraz temu, jaki miała wpływ na rozwój miasta. Zobaczymy jak zmieniał się plan Łodzi, gdzie i dlaczego wznoszono fabryki, jakie maszyny się w nich znajdowały i jak wyglądała praca robotników. Zastanowimy się też czy dzisiaj opłacałoby się otworzyć fabrykę włókienniczą, a jeśli nie – to co innego?

Hasła kluczowe: historia przemysłu, rozwój przestrzenny miasta, historia Łodzi, rewolucja przemysłowa, robotnicy, maszyna parowa.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Podróże po uniwersum Cyberpunk
Ruszyły rezerwacje na jesienną edycję festiwalu Restaurant Week
showroom_banner_1
Targi Sztuka Wyboru ponownie na OFF Piotrkowskiej

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*