W aglomeracji łódzkiej istnieją trzy trasy tramwajów podmiejskich: do Zgierza i Ozorkowa (nieczynna), do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska (nieczynna) oraz do Ksawerowa i Pabianic (czynna). Ta ostatnia funkcjonuje od 1901 roku, czyli zaledwie trzy lata po uruchomieniu tramwajów w Łodzi. W grudniu 2019 roku rozpocznie się jej wielka modernizacja, która spowoduje, że pojazdy szynowe będą mogły jeździć po nowych torowiskach, a pasażerowie skorzystają z przebudowanych przystanków, dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Pożegnanie tramwaju z Łodzi do Pabianic, przygotowane przez KMST, składać się będzie z dwóch części.

23 listopada z placu Niepodległości w Łodzi do krańcówki przy ul. Wiejskiej w Pabianicach wyruszy specjalny kurs. W trakcie blisko godzinnego przejazdu o historii tej konkretnej trasy opowie łódzki przewodnik. Ciekawym wydarzeniem dla mieszkańców Pabianic oraz wszystkich miłośników komunikacji miejskiej będzie jednodniowy powrót historycznej linii 41bis (na pabianickiej trasie Duży Skręt – Wiejska), która wyjedzie 24 listopada.

Pasażerowie otrzymają również pamiątkowy bilet na przejazd (do wyczerpania nakładu). Szczegółowe informacje dotyczące rozkładów jazdy okolicznościowych kursów tramwajów opublikujemy wkrótce. Obydwa przejazdy będą bezpłatne i realizowane będą zabytkowym taborem należącym do Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi.

Dzięki realizacji projektu chcemy przybliżyć historię linii 41 jako ważnego elementu w krajobrazie naszego województwa oraz zwrócić uwagę na komunikację tramwajową jako efektywny i przyjazny środowisku środek transportu.

Projekt dofinansowano w ramach Programu Mikrogranty „Łódzkie na plus” 2019 realizowanego przez Centrum OPUS, finansowanego ze środków Samorządu Województwa Łódzkiego oraz Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014 – 2020.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
tszw_banner
Targi Sztuka Wyboru w OFF Piotrkowska
008noc_muzeow
Noc Muzeów w Łodzi 2015 – informator
bowl_plakat
Eudezet Bowl: Wielkie Jajo Jam

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*