lodzbojŁódźBój to narzędzie edukacji regionalnej dla młodzieży – jest to gra miejska oparta o internet i nowoczesne technologie związane z telefonami komórkowymi (fotokody, bluetooth).

W czasie rozgrywki gracze muszą wykonywać zadania zarówno w Internecie – na portalu topografie.pl, jak i na ulicach Łodzi. Organizatorzy do edukacyjnej zabawy zapraszają przede wszystkim uczniów łódzkich szkół, ale może w niej wziąć udział każdy, kto chce poznać miasto i ciekawie spędzić czas.

Jedną z głównych nagród będzie widokowy lot nad Łodzią (łączna wartość wszystkich nagród to ponad 5000 zł).

Fabuła gry ŁódźBój rozpoczyna się od czasów powstania miasta jako rolniczej osady, poprzez rozwój przemysłu w XIX wieku i najnowsze wydarzenia XX i XXI wieku. Przez dwa tygodnie uczestnicy będą mieli za zadanie odkrywać znaną i nieznaną historię naszego miasta. Projekt jest przewidziany jako pilotaż narzędzia edukacji regionalnej. Jest on konsultowany z nauczycielami na każdym etapie – aby zapewnić walor edukacyjny gry, a sam pilotaż gry ma sprawdzić jak bardzo takie nowoczesne formy nauczania odpowiadają uczniom.

Po zakończeniu powstaną metodyczne broszury dla nauczycieli, wyjaśniające jak przeprowadzić taką grę samodzielnie i jak ją modyfikować (scenariusze zostaną udostępnione na licencji creative commons) do swoich potrzeb. W pilotażu przewidziane są zadania nie tylko z zakresu historii (łódź rolnicza, fabryczna, współczesna, przyszłość) i geografii (położenie Łodzi), ale także biologii (rzeki w Łodzi, parki) czy architektury (nie tylko detale architektoniczne, ale także m.in. mała architektura).

Jak zagrać:

• Zapisy do gry ruszają 20 marca 2010 roku (rejestracja na stronie www.topografie.pl lub pod fotokodem umieszczonym na materiałach promocyjnych (ulotki, plakaty). Rejestrować mogą się zespoły od 2 do 5 osób (w przypadku osób niepełnoletnich konieczna będzie zgoda opiekuna).
• Start gry 17 kwietnia 2010 roku , godzina 11.00, Stary Rynek.
• 17.04 – 1.05.2010 trwają zadania indywidualne (rozwiązywane przez zespoły w dowolnie wybranym czasie – zadania te będą możliwe do wykonania w domowym zaciszu, lecz zazwyczaj będą wymagały od uczestników wyjścia z domu i bacznego obserwowania Łodzi),
ogólne (trwające w soboty – 17.04 i 24.04) i specjalne (dodatkowo punktowane (zawodnicy będą o nich dowiadywać się SMS w ostatniej chwili).
• Każde zadanie jest punktowane (szczegóły punktacji w regulaminie na stronie projektu)
• Finał gry 1 maja 2010 – godzina i miejsce zostaną podane uczestnikom w trakcie gry. Zwycięzcą w grze zostanie grupa, która zgromadzi najwięcej punktów – dla całego zespołu przewidziany jest lot.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Logorestaurant
Łódź Restaurant Week 2
lodzulike
Łódź U Like 2016
Stand-up Piotrkowska

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*