W tym roku mija dokładnie 10 lat odkąd przy ulicy Pabianickiej w Łodzi otwarty został jeden z największych kompleksów handlowo – usługowych: Port Łódź. Z okazji urodzin Centrum zaplanowało dla łodzian i mieszkańców regionu mnóstwo atrakcji, które uświetnią jubileusz przez cały najbliższy rok!

Zadajemy sobie pytanie – kiedy ten czas tak szybko minął?! To już 10 lat odkąd Port Łódź pojawił się na mapie Łodzi, oferując łodzianom i mieszkańcom regionu nie tylko bogatą ofertę modową i wnętrzarską, w tym sklep światowego giganta IKEA, ale też miejsce z duszą, w którym można spędzić miło czas z rodziną i przyjaciółmi. Przez dekadę Port Łódź odwiedziło blisko 100 milionów Klientów! To tak, jakby każdy mieszkaniec Łodzi odwiedził Centrum 132 razy! Dopisały także dzieci, sala zabaw Port Łódź Junior przez 10 lat gościła blisko 400 tysięcy maluchów! To ponad 100 tysięcy więcej niż wszystkich uczniów w całym województwie łódzkim. A wszystko to dzięki ekipie 2 400 pracowników, którzy każdego dnia dbają o wygodę i komfort Klientów. Port Łódź w ciągu 10 lat zorganizował ponad 500 eventów dla łodzian i mieszkańców regionu. W Centrum gościły m. in. takie gwiazdy jak Gok Wan, Margaret, Doda, Magda Gessler, Kuba Wesołowski, czy Maja Sablewska. Odbyło się też mnóstwo edukacyjnych inicjatyw oraz imprez dedykowanych dzieciom. Najbliższe miesiące w Porcie Łódź zapowiadają się jeszcze ciekawiej pod względem atrakcji przygotowanych z myślą o Klientach. 

Ten rok dedykujemy wszystkim łodzianom i mieszkańcom regionu, dla których działamy już od 10 lat. Zaplanowaliśmy w związku z tym mnóstwo atrakcji, które będą swoistymi urodzinowymi prezentami od nas dla was – naszych Klientów i Gości. Już teraz mogę uchylić rąbka tajemnicy i zaprosić na wielki koncert urodzinowy z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej, który odbędzie się w naszym Centrum w marcu, a także noc zakupów z atrakcyjnymi rabatami – mówi  Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.

„PIERWSZA ŁOPATA” I 15 MIESIĘCY PRAC

Wszystko zaczęło się w 2008 roku, kiedy to w listopadzie wbita została pierwsza łopata pod budowę Portu Łódź. 15 miesięcy później Centrum witało już swoich pierwszych Klientów. Cała inwestycja kosztowała 200 mln Euro, a Port Łódź uzyskał status trzeciego (obecnie czwartego) największego centrum handlowego w Polsce. Najbardziej urokliwym miejscem Centrum jest Patio o powierzchni 7 tysięcy mkw., w którym zlokalizowana jest piękna fontanna ze sceną oraz plac zabaw dla dzieci.

Od  czasu otwarcia centrum handlowego przy Pabianickiej minęło 10 lat, podczas których Port Łódź stał się integralną częścią tkanki miejskiej i ugruntował swoją silną pozycję na biznesowo – handlowej mapie Łodzi i regionu. Jak komentuje Andrzej Cieślik, wiele zmieniło się przez ostatnią dekadę w kwestii roli i postrzegania centrów handlowych: – Nie jesteśmy już tylko miejscem dokonywania zakupów, ludzie przychodzą do nas by miło spędzić czas na rozrywce, zjeść dobry posiłek, popracować w coworkingu czy skorzystać z oferty kulturalnej lub sportowej. I to obserwujemy w naszym Centrum każdego dnia. Zmieniła się także sama Łódź, która przez ostatnie dziesięciolecie zrobiła krok milowy jeśli chodzi o rozwój. Jesteśmy dumni z naszego miasta i cieszymy się, że mogliśmy dołożyć do tego swoją cegiełkę. Chcemy być miejscem, w którym mieszkańcy Łodzi i regionu chętnie spędzają czas, a także wizytówką dla turystów odwiedzających nasze miasto.

LOKALNA SPOŁECZNOŚĆ, DZIECI I EKOLOGIA

Port Łódź w swojej działalności postawił na trzy główne filary: lokalną społeczność, wygodę i bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność za środowisko, w którym wszyscy funkcjonujemy. Niewątpliwym wyróżnikiem są zielone tereny zlokalizowane wokół Centrum, które z myślą o lokalnej społeczności zostały zagospodarowane na strefę rozrywkowo – sportową. Do dyspozycji okolicznych mieszkańców oddane zostały boiska do gry w siatkówkę, koszykówkę, piłkę nożną, a także tzw. ścieżka zdrowia i profesjonalna strefa treningowa dla psów. Port Łódź od lat wyróżniany jest ponadto w ścisłej czołówce polskich galerii handlowych najbardziej przyjaznych dzieciom, zajmuje też pierwsze miejsce w Łodzi pod względem tego typu rozwiązań dedykowanych dla najmłodszych (m. in. 5 pokoi dla rodziców z dziećmi, bezpłatna sala zabaw z profesjonalnymi animatorami, ponad 100 mkw. placów zabaw, liczne eventy edukacyjne). Nieodłącznym elementem działalności Portu Łódź od samego początku funkcjonowania jest troska o środowisko. Centrum może pochwalić się m. in. unikatowym konceptem używania porcelanowej zastawy w  strefie restauracyjnej i centralnej zmywalni dla najemców. Wdrożone na terenie galerii handlowej czujniki ruchu pozwalają, by oświetlenie włączało się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Dodatkowo, na terenach zielonych, w strefie rekreacyjno – sportowej zainstalowane zostało oświetlenie solarne, a w środku Centrum – oświetlenie LED. Port Łódź zainwestował też w nowoczesne technologie w zakresie systemu wentylacyjnego, który pozwala dostosować pracę urządzeń do jakości powietrza. Na terenie Portu Łódź powstała stacja roweru miejskiego, Klienci do dyspozycji mają bezpłatny strzeżony parking rowerowy, a także stację ładowania pojazdów  elektrycznych. Najnowszym rozwiązaniem wprowadzonym przez Centrum jest usługa carsharingu.

Port Łódź w liczbach:

  • 103 000 mkw. całkowitej powierzchni
  • 7 000 mkw. powierzchni Patio (z fontanną, sceną i placem zabaw)
  • 700 mkw. sali zabaw dla dzieci Port Łódź Junior
  • 1 000 mkw. placów zabaw dla najmłodszych
  • 1 100 mkw. strefy restauracyjnej
  • 5 100 miejsc parkingowych
  • 2 400 wszystkich pracowników
  • 500 eventów na przestrzeni 10 lat
  • 141 sklepów
  • 17 węzłów sanitarnych
  • 5 pokoi dla rodzica z dzieckiem

Zobacz także:

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
25_WIZUALIZACJE
Orienatium powstanie (wizualizacja)
30_WIZUALIZACJE
Łódź Buduje Orientarium (wizualizacja)
_MG_2977
Urodziny Łodzi: Dworzec Fabryczny (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*