Lodzkie_Metro_1ASześć firm chce wybudować tunel pod Łodzią, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Proponowane kwoty wahają się od 1,36 mld złotych do 2.17 mld złotych

Polskie Linie Kolejowe szacowały ten projekt na 1,763 mld złotych netto (2,17 mld zł brutto). Wszystkie oferty znalazły się więc w planowanym przez PKP PLK budżecie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź. Jest ono gotowe wybudować tunel za kwotę 1.359.559.590 zł brutto. Zgodnie z planami tunel ma powstać do 2022 roku.

Tunel pod miastem usprawni nie tylko ruch dalekobieżny ale również kolej aglomeracyjną. Utworzy on coś na kształt metra, którym mieszkańcy szybko będą mogli przemieszczać się po Łodzi. Z Widzewa bez żadnych utrudnień dojedziemy do dworców Łódź Kaliska lub Łódź Żabieniec. Po drodze pociągi będą mogły zatrzymać się jeszcze na podziemnej stacji Łódź Fabryczna oraz na dwóch nowych przystankach kolejowych – u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz w okolicy skrzyżowania Ogrodowej i Karskiego (okolice Manufaktury).

metro_2

Po wybudowaniu tunelu Łódź ma szansę stać się głównym węzłem przesiadkowym w Polsce. Pojawią się w Łodzi pociągi łączące duże polskie miasta oraz pociągi międzynarodowe.

Tunel w znacznej części będzie wykonywana metodą drążenia specjalną tarczą, pozostałe fragmenty będą prowadzane metodą odkrywkową. Tory znajdą się na głębokości nawet 30 metrów. Prędkość maksymalna w tunelu ma wynosić 100 km/h. Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią jest drugim etapem projektu, który doprowadził do wybudowania nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
IMG_7849
Rajd Rycerzy w Łodzi (foto)
533870_264339827036469_284334199_n
Elite Model Look w Manufakturze (foto)
IMG_1639
Łódzkie ma pomysł – Gala Finałowa (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*