IMG_1639Kampania „Łódzkie ma pomysł!”, organizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, opiera się na promowaniu województwa jako pioniera innowacyjnych rozwiązań i promotora myślenia projektowego. Działania promujące region składają się z etapów – wewnętrznych, skierowanych do mieszkańców Łódzkiego oraz ogólnopolskiego.

Osią komunikacji wewnętrznego etapu kampanii „Łódzkie ma pomysł!” był konkurs na najlepsze pomysły, mogące poprawić życie mieszkańców regionu, uczynić je lżejszym, przyjemniejszym i łatwiejszym. Konkurs promowany był przez trwające prawie dwa miesiące roadshow, podczas którego specjalny namiot zawitał do 21 miast powiatowych województwa łódzkiego.

– Istotnym celem, który przyświeca województwu łódzkiemu przy okazji kampanii, jest zmiana postaw mieszkańców wobec regionu, w którym mieszkają. Dzięki starannie dobranym działaniom oraz odpowiednio zbudowanej  komunikacji, udało nam się wzmocnić zaangażowanie mieszkańców w różnorakie inicjatywy i życie regionu. Spowodowało to, że ludzie związani z Łódzkim stają się jednocześnie ambasadorami województwa, polecając go innym i budując na zewnątrz pozytywny wizerunek regionu – mówi Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego.

– Do konkursu zgłoszonych zostało 181 projektów, pomysły związane były prawie z każdą sferą życia, od edukacji wczesnoszkolnej, po kulturę, na infrastrukturze kończąc. Internauci oddali niemal 30 000 głosów na konkursowe projekty  – podsumowuje Maciej Łaski, p.o. Dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej.

Komisja konkursowa miała twardy orzech do zgryzienia, jednak po burzliwych obradach Jury w składzie: Witold Stępień – przewodniczący jury, Tomasz Strojecki – wiceprzewodniczący jury, Krzysztof T. Borkowski – wiceprezes Business Centre Club, Filip Miłoszewski – współzałożyciel i członek zarządu Listonic, Małgorzata Kaczmarek – konsultant ds. programowych, Filharmonia Łódzka, Przemysław Andrzejak – prezes Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Marta Walczak – dyrektor Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej wyłoniło zwycięzcę spośród czterech finałowych projektów, które 16 września podczas uroczystej gali w Teatrze im. S. Jaracza walczyły  o nagrodę główną (50 000 zł na wsparcie realizacji projektu)

Zwycięski projekt, który otrzymał 50 000 zł na wsparcie realizacji to: „Gra planszowa „Łódzkie Odkryj!””. Autorem jest Michał Borowiak.

Jury postanowiło wręczyć nagrodę dodatkową w wysokości 30 000 zł Pawłowi Sroczyńskiemu, autorowi projektu  „wyTwórcy – magazyn ludzi konstruktywnych”.

Dodatkowo Jury wybrało projekt „Zdrowa kolejka”, który otrzymał nagrodę specjalną (kamera GoPro HERO3+ Black Edition) za najlepszy materiał video.

 Nagrody internautów (smartfony Nokia Lumia 1020) za zdobycie największej liczby głosów otrzymują projekty:
– „Projekt Centrum Motoryzacji z torem wyścigowym” (2270 głosów)
– „ŁODZIANIE! Postawmy na współbudowanie!” (2143 głosów)
– „Wybieram Łódzkie! Platforma rozwoju młodych ludzi” (2052 głosów)
– „ŁÓDZKI AUDIOBUS – pokochaj komunikację miejską!” (2038 głosów)

joomplu:78945

OPIS PROJEKTÓW:

Gra planszowa „Łódzkie Odkryj!” (autor: Michał Borowiak)
PROBLEM: Niewystarczająca edukacja ogólnoregionalna w szkołach, brak możliwości nauki przez zabawę, brak gry ogólno regionalnej jako pamiątki dla turystów, także zagranicznych odwiedzających Łódzkie.

ROZWIĄZANIE: Dwujęzyczna (polsko i angielskojęzyczna) gra planszowa stworzona w oparciu o mechanizmy Monopoly, Cashflow oraz Milionerzy. Gra trafi za darmo do wszystkich gimnazjów oraz powiatów w Łódzkim.

OPIS PROJEKTU: Okrągła plansza będzie zawierała 56 pól atrakcji turystycznych – po dwie z każdego powiatu Województwa Łódzkiego np. Łódź to ul. Piotrkowska i Księży Młyn, dodatkowo atrakcje ogólnoregionalne (np. Zalew Sulejowski). Gracz będzie losował 1 z 8 postaci związanych z regionem (m.in. W. Reymont, I. Poznański) rozróżnionych pod względem otrzymanych walut („Złotych Łódzkich” przed grą i po przekroczeniu pola startu/mety), szybkości ruchu (1; 1,5; 2 x rzut kością), wiedzy (2 zamiast 4 odpowiedzi do wyboru). Po rzucie odpowiada na pytanie dotyczące historii i atrakcji regionu, poprawna odpowiedź porusza się o tyle pól, zła o połowę z rzuconych. Gracz może kupować pola z atrakcjami i stawiać pensjonaty lub pałace, kiedy inny gracz na nich stanie wtedy płaci bilet wstępu. Wygrywa ten, który będzie miał najwięcej pieniędzy lub pozostali zbankrutują. Gra od 10 lat, dla całej rodziny lub grupy przyjaciół.

wyTwórcy – magazyn ludzi konstruktywnych (autor: Paweł Sroczyński)

PROBLEM: Niedostępność poradników samodzielnej budowy domów ze słomy i gliny, turbin wiatrowych, systemów produkcji żywności i energii, a także brak platformy wymiany doświadczeń w tym zakresie.

ROZWIĄZANIE: Internetowa wiki-baza wiedzy, projektów, instruktarzy stworzonych i rozwijanych przez internetową społeczność oraz pismo w którym pojawią się artykuły opisujące wybrane zagadnienia krok-po-kroku.

OPIS PROJEKTU: Magazyn wyTwórcy to medialna platforma dla osób chcących poznać i zrozumieć budowę i działanie przestrzeni w której żyją i funkcjonują. Poprzez publikowanie praktycznych poradników dotyczących realnych projektów konstrukcyjnych zachęcać będziemy czytelników do samodzielnego budowania potrzebnych im rzeczy – od ogrodu po zespół urbanistyczny. W drugim etapie rozwoju pisma planowana jest budowa prototypu autonomicznego ekosystemu mikro-miasteczka we współpracy z Fundacją Cohabitat oraz Fab Lab Łódź. Doświadczenia z tego procesu publikowane będą na otwartych licencjach Creative Commons. Nasze zainteresowania to: ekonomia współdzielona, open-source hardware, budowanie lokalnych społeczności, open-design, projektowanie ekosystemowe, permakultura, naturalne technologie budowlane, upcycling, ekonomia społeczna.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
DSCF3891
Punkt widokowy przy Traugutta 25 (foto)
201601_parki_kieszonkowe-01
Parki kieszonkowe dla Polesia
IMG_1370
Light Move Festival 2014 – Park Staromiejski (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*