W przyszłym roku na ulicach Łodzi ma się pojawi się 1 500 rowerów w 150 lokalizacjach. Start sezonu już 1 marca.

Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na Łódzki Rower Publiczny. Pierwsza oferta trafiła od firmy Homeport Polska Sp. z o. o. na kwotę 26,9 mln zł. Druga propozycja, złożona została przez konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. na kwotę 35,3 mln zł. W budżecie zaplanowane zostało ponad 22 mln zł. W tej chwili oferty zostaną zweryfikowane pod kontem prawnym i merytorycznym, oraz jakie rozwiązania zaoferowały firmy chętne do tworzenia Łódzkiego Roweru Publicznego.

Operator systemu mógł zaproponować w przetargu dwa rodzaje rowerów. Pojazdy trzeciej generacji, które wpinamy do stacji dokujących, znane z poprzednich lat lub rowery czwartej generacji, gdzie autokomputer wybudowany jest w rower, a jednoślad zostawiamy przy zwykłym stojaku w wyznaczonych do tego miejscach. Firma Homeport zaproponowała rowery 3 generacji, a konsorcjum Orange i Roovee rowery 4 generacji.

Lokalizacje stacji będę w większości bez zmian, chcemy wykorzystać istniejące miejsca i przyzwyczajenia mieszkańców do miejsc wypożyczania rowerów. Pojazdy mają spełniać wymagania mieszkańców, dlatego chcemy zapewnić – jak do tej pory –  dużą dostępność i bliskość stacji, oraz odpowiedni serwis. Dlatego zapisy przetargu zostały zmienione, aby wykonawca skupił się na tym co najważniejsze, czyli serwisie.

Mamy nadzieję, że kolejne lata przyniosą ponownie rekordowe ilości wypożyczeń. Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy. Nowy system roweru publicznego ma funkcjonować do końca listopada 2024 r. 

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
OCF20101
Outline Colour Festival 2010 – inauguracja (foto)
Finał akcji MotoMikołaje 2019 (foto)
Festiwal Czekolady We Form w Łodzi (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*