mescaOd 10 września do 18 października w Galerii NT mogliśmy oglądać kontrowersyjną wystawę Roberta B. Liska analizującą konteksty pojęcia jakim jest „bezpieczeństwo” na przykładzie wypadku smoleńskiego.

   
28 października w Klubie Muzycznym Jazzga Robert B. Lisek i zaproszeni przez niego Goście ponownie podejmą temat „bezpieczeństwa”, ale tym razem, w kontekście ludzkiego aparatu słuchu i wzroku. Wstęp: 5 zł.

Zagrają:

ZOPAN HYPOTROCHOID jest solowym projektem Gerarda Lebika, muzyka, artysty radykalnego, kompozytora, głównego inspektora dźwięku (RAI), instrumentalisty (saksofon tenorowy, klarnet kontraltowy, elektronika). Lebik ukończył Wydział Jazzu na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Projekty: FOTON, SUNUS, SLUG DUO, ZOPAN Hipotrochoid, ERASE, EMERGE. Współpraca: Robert B. Lisek, Mikrokolektyw, Damas Quartet, Emerging Improvisers Ensemble. ZOPAN HYPOTROCHOID to mikrotonowa struktura wykorzystująca relacje między elementarnymi komponentami dzwięku generowanego . Sine wave, square wave, triangle wave to składowe przestrzennej kompozycji zakładajacej zmiane  lokacji aparatu słyszenia odbiorcy w oparciu o szereg współrzednych określonych i wynikających z pomiaru przestrzeni akustycznej miejsca emisji. Zródłem dzwięku jest laboratoryjna aparatura do testowania układow logicznych typu  Zopan KZ 1406.

http://www.myspace.com/zopan

NONSTATE to solowy projekt Macieja Ożoga, związanego wcześniej z grupami Spear i ben zeen, znanego z działalności kuratorskiej w obszarze muzyki eksperymentalnej i sztuki nowych mediów. Realizacje dźwiękowe NONSTATE powstają w wyniku eksploracji przestrzeni granicznych: pomiędzy hałasem a ciszą, między słyszalnym a tym, co pozostaje poza percepcyjnymi zdolnościami ludzkiego ucha, między ciałem i bitem informacji. NONSTATE korzysta z syntezatorów analogowych i cyfrowych oraz preparowanych i modyfikowanych urządzeń elektronicznych (circuit bending). Ożóg to także twórca wytwórni Ignis Projekt poświęconej różnym odmianom elektronicznego eksperymentu: Francisco Lopez, Ultra Milkmaids, Vance Orchestra, Indra Karmuka, Crawl Unit, Origami Arktika.

http://soundcloud.com/nonstate

SUNUS jest radykalnym projektem, który tworzy muzykę poprzez użycie hackingu. Prace SUNUS są skrzyżowaniem i przekroczeniem wielu gatunków muzycznych: muzyki spektralnej, konkretnej, futurista musica, noise i speedcore.

http://fundamental.art.pl/sunus.html

http://www.myspace.com/sunus666

Robert B. LISEK aka R.B.L., Luther B, Her Lissitzky, GGGRU, FRL, das Gespenst, SynapS, SpecTRum; artysta, hacker i twórca wielu radykalnych projektów, które nie poddają się kategoryzacji; stosuje zaburzenia obliczeniowe, społeczne, dżwiękowe: niszczenie danych, tworzenie błędów, robaków i wirusów. Autor 100 interwencji, wystaw i koncertów między innymi: FILE, Sao Paulo, ARCO Art Fair, Madrid; Lower Manhattan Cultural Council, NYC; Siggraph, Los Angeles; ACA Media Festival, Tokyo.

 
http://www.myspace.com/robertlisek
http://fundamental.art.pl/

Trauma Unit – łódzki duet łączący elementy harsh noise z power electronics – pulsujące trzeszczące loopy, sprzężenia oraz siarczyste wokale. W składzie znani gdzieniegdzie twórcy takich delikatnych projektów muzycznych jak Ironlung, Spaceship to Hell czy I Am A Slut i Self-Inflicted Violence.

Zobacz także:

CRASH 2.0 – Robert B. Lisek w Galerii NT (foto)

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Glenn Miller Orchestra w Teatrze Wielkim
sunlit_earth
The Sunlit Earth w Scenografii
dwaslawy
Dwa Sławy w Lordi’s Club

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*