Łódź będzie miało swoją edycję MONOPOLY

MONOPOLY to coś więcej niż gra, która w wielu domach w Polsce i na świecie stała się popularną rodzinną aktywnością, idealną na wspólne spędzanie wieczorów. Któż z nas nie pamięta radości z transakcji handlowych i zdobytego bogactwa? Już w tym roku będziemy mieć szansę na przeżycie kolejnej finansowej przygody, tym razem na planszy edycji miejskiej Łódź! Łodzianie będą mogli zagrać pierwszy raz w MONOPOLY Łódź już jesienią tego roku.

Coś więcej niż gra

O MONOPOLY można śmiało powiedzieć, że jest najpopularniejszą grą planszową na świecie. Do tej pory ukazało się wiele edycji miejskich – były to między innymi  MONOPOLY Dubaj, MONOPOLY  Sydney, MONOPOLY San Antonio. Pierwszym polskim akcentem była edycja MONOPOLY Gdańsk, a później także Monopoly Poznań, Monopoly Kraków, Monopoly Wrocław, czy ostatnio – Monopoly Katowice. Proces przygotowania gry trwa ponad pół roku i rozpoczyna się od wyboru partnerów oraz podmiotów na planszę.  Przy projekcie pracuje zespół kreatywny, który we współpracy z nimi dobiera elementy graficzne na planszę oraz pola. Autorom przedsięwzięcia zależy przede wszystkim na wiarygodności partnerów, dla których Monopoly to nie tylko gra. Chodzi im również o dodatkowe wartości związane z promocją konkretnego regionu, a także stworzenie przyjaznej atmosfery do organizowania wydarzeń z Panem Monopoly, czy możliwość wykorzystania projektu do celów marketingowych.

„Przy wyborze partnerów kierujemy się ich wartościami i znaczeniem dla miasta. W projekcie biorą udział kluczowe dla regionu firmy i instytucje. MONOPOLY w edycji miejskiej to coś więcej niż komercyjny projekt, stawiamy na lokalny patriotyzm i takich też partnerów poszukujemy. W projekcie jest miejsce zarówno na małe, lokalne instytucje, jak i duże firmy, które mają istotne znaczenie dla rozwoju miasta” mówi Jan Jaźwiński z Winning Moves Polska.

Co kraj (lub miasto), to obyczaj

Każda z edycji jest wyjątkowa! Oprócz oryginalnej szaty graficznej pudełka, dedykowana jest również plansza. Pola z nazwami ulic lub dworcami w wersji klasycznej zostają zamienione na lokalne instytucje, modyfikacji ulegają także karty szansy i „Kasa Społeczna”. Na kartach pojawiają się teksty, które są odniesieniem do charakterystycznych elementów życia lub przyzwyczajeń mieszkańców w konkretnym mieście. Ciekawostką na przykład jest fakt, że w edycji miejskiej Katowice można było zagrać pionkiem „kluska śląska”. Edycja miejska MONOPOLY jest także ogromną zachętą do zapoznania się z ciekawą infrastrukturą, architekturą i historią innych miast, podkreślając tym samym aspekt turystyczny. Przenosząc miasto na planszę najpopularniejszej gry świata, twórcy przybliżają infrastrukturę lub ciekawostki również samym mieszkańcom, którzy mają szansę „pospacerować” po znanych z codziennej drogi ulicach.

Czas na MONOPOLY Łódź!

Tegoroczną edycją miejską będzie kolejne polskie miasto – Łódź. Nad projektem czuwa i pracuje zespół, który ostatnio realizował światowe projekty – MONOPOLY Dubaj czy MONOPOLY Doha. Łódź to miasto prężnie rozwijające się, z dobrą energią i potencjałem. Zdaniem twórców gry to fantastyczny wybór, jeśli chodzi o szerokie możliwości pokazania jego  charakterystycznych miejsc. Ciekawa infrastruktura i wiele interesujących obiektów pozwala na kreatywne umieszczenie ich na planszy MONOPOLY.

W grze MONOPOLY Łódź nie zabraknie również ciekawostek i informacji związanych z tym miastem i jego historią. Liczba dworców PKP, drużyn sportowych, jednostek kultury czy przedstawicieli lokalnego biznesu na planszy edycji Łódź pozostaje na razie tajemnicą. Najdroższy obiekt na planszy także nie został jeszcze wybrany – twórcy zapraszają mieszkańców do przesyłania swoich sugestii. Partnerzy edycji i pola na planszy zostaną przedstawione mieszkańcom i mediom dopiero podczas oficjalnej premiery gry już tej jesieni.

Podczas wydarzenia z udziałem Pana Monopoly odsłonięta zostanie duża plansza edycji Łódź. Ze względu na szerokie zainteresowanie produktem nie tylko w zakresie regionalnym, MONOPOLY Łódź będzie dystrybuowane w całej Polsce (kanały e-commerce). Gra będzie dostępna także w największych sieciach sprzedażowych (Empik, Smyk, Leclerc, Auchan itp.), a cena będzie każdorazowo ustalana przez daną firmę. Rekomendowana cena sprzedaży to 149 zł. Premiera planowana jest na październik/listopad 2022. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *