gniewW czwartek, 12 marca o godz. 18 w Poleskim Ośrodku Sztuki rozpocznie się spotkanie z Zygmuntem Miłoszewskim i promocja najnowszej książki “Gniew”. Wstęp jest bezpłatny.

Zygmunt Miloszewski – prozaik, dziennikarz, autor scenariuszy. Debiutował w 2004 roku na łamach „Polityki”, potem wydał rozgrywającą się we współczesnej Warszawie powieść grozy “Domofon” i baśń dla dzieci “Góry Żmijowe” (przekład na język ukraiński i serbski). Na zamówienie Juliusza Machulskiego napisał scenariusz filmowy według “Domofonu”. Książkę przetłumaczono na język niemiecki, w przygotowaniu przekład niderlandzki. Jego powieść kryminalna “Uwikłanie” została uhonorowana Nagrodą Wielkiego Kalibru; ukazała się m.in. w Anglii, gdzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Na jej motywach powstał film w reżyserii Jacka Bromskiego pod tym samym tytułem. W 2011 roku ukazała się powieść “Ziarno prawdy”, która jest kontynuacją “Uwikłania”. W 2013 roku ukazała się kolejna powieść – “Bezcenny”. Po ukazaniu się “Domofonu” Miłoszewski został okrzyknięty „polskim Stephenem Kingiem”, gdy Jerzy Pilch przeczytał “Uwikłanie”, uznał je za doskonały polski kryminał współczesny, a jego autora za rasowego pisarza. W styczniu 2015 r. wszedł na ekrany film Borysa Lankosza “Ziarno prawdy” na podstawie powieści Zygmunta Miłoszewskiego. Także w styczniu tego roku Miłoszewski otrzymał Paszport Polityki.

“Gniew” to długo oczekiwany finał kryminalnej trylogii z prokuratorem Szackim w roli głownej. Pierwszy tom trylogii nosi tytuł “Uwikłanie”, drugi- “Ziarno prawdy”.  “Gniew” to pożegnanie z Szackim, jednym z najbardziej znanych bohaterów kryminalnych w Polsce, dostrzeżonym i docenionym na świecie, co potwierdzają recenzje i wyróżnienia dla kolejnych wydań książek Zygmunta Miłoszewskiego za granicą.  “Gniew” to kryminał, w którym tłem do zagadki kryminalnej jest ważny problem społeczny i wnikliwy (a dzięki ironicznemu stylowi Miłoszewskiego tyleż wnikliwy, co zgryźliwy) portret Polski, ukazany przez pryzmat kolejnego miasta w naszym kraju. W tym wypadku czerwonego od pruskiej cegły Olsztyna. Trzymając się zasad gatunku, autor zmienia reguły gry z czytelnikiem i sprawia, że zamiast zastanawiać się, kto zabił, próbujemy zgadnąć, kto i dlaczego został zabity.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
malaliteracka
Mała Literacka: Łódź w literaturze
ksiazki
Literatura – grudzień 2015
wizjalokalna
Kawiarnia Literacka z Jarosławem Moserem

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*