Kąpiel słoneczna Andrzeja Maciejewskiego (foto)

Sam Maciejewski podkreślał, że jego prace to głównie efekt fascynacji kolorem i grą światła, obecnymi w niemal wszystkich fotografiach tego cyklu. Skojarzenia z malarstwem impresjonistycznym autor uznaje za słuszne, zaznaczając, że jego prace przede wszystkim oddają urok przemijającej chwili. Stąd prace wykorzystujące delikatne motywy (listki, które wydają się drżeć, światło, które lada chwila może się zmienić) apelują o moment refleksji, będąc jednocześnie wolnymi od ukrytych treści, obecnych niekiedy – jak mówi autor – w malarstwie innych nurtów. Ważniejsze jest wrażenie ulotności chwili, jakie może odnieść odbiorca. Maciejewski pozostawia swobodę w percepcji swoich fotografii oraz prostą przyjemność z nasycenia oczu ciepłem i nastrojem barw. Jak podkreślał, nie znaczy to, że prace są wykonane bez jakiegokolwiek zamysłu artystycznego, bez którego jego zdaniem nie ma sensu robić fotografii. Zdaje się to potwierdzać szczególna harmonia kompozycyjna prac.
Andrzej Maciejewski z wykształcenia jest prawnikiem. Fotografią zajmuje się z zamiłowania od czasu udziału w wystawach Poznańskiego Towarzystwa Fotograficznego w latach 70-tych. Najważniejsze cykle artysty to: „Iluminacje”, „Struktury”, „Opowieść zimowa” (I i II), „Pożegnanie jesieni” (I, II), „Zielono mi…”. Ostatnio związany z Ekologicznym Stowarzyszeniem Środowisk Twórczych „Ekoart” w Poznaniu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zobacz także: