MOOMOO_217-3Kulinarna rewolucja zaczyna się w Łodzi. Przy Piotrkowskiej powstanie pierwszy food market z prawdziwego zdarzenia. To zupełnie nowy projekt, jakiego jeszcze u nas nie było.

W poprzemysłowej hali, na terenie dawnego kompleksu fabrycznego Józefa Johna przy Piotrkowskiej 217 powstanie całoroczny targ z unikatową żywnością. Food Boutique tworzyć będzie 40 wyjątkowych stanowisk gastronomicznych, restauracji i sklepów oferujących potrawy i produkty zarówno regionalne jak i charakterystyczne dla kuchni całego świata.

Naszym celem jest zgromadzenie w jednym miejscu najlepszych handlowców, specjalistów i entuzjastów swojej dziedzinie, chcemy współpracować z ludźmi z pasją, zaangażowaniem i niekonwencjonalnym podejściem do prowadzenia tego typu biznesu. Dzięki temu w centrum Łodzi będzie można wybrać się na codzienne zakupy w niecodzienny sposób i w niecodziennej atmosferze.– mówi Radosław Szwugier, koordynator projektu Food Boutique i Piotrkowskiej 217.
W tym samym miejscu organizowane będą także wydarzenia kulturalne takie jak cykle warsztatów, wystaw czy koncertów, które sprawią, że codzienne zakupy staną się niepowtarzalnym doświadczeniem i wyjątkową atrakcją turystyczną na skalę Polski i Europy Środkowej.

joomplu:85362

Wystrój pofabrycznej hali, inspirowany industrialnym charakterem światowych metropolii, będzie oparty na naturalnych, eleganckich materiałach i nowoczesnych formach. Jako baza do stworzenia spersonalizowanych stanowisk gastronomicznych posłużą ramy kontenerów morskich, oferujące praktycznie nieograniczone możliwości adaptacji i aranżacji. Wykorzystanie tego typu materiałów sprawi też, że koszty otworzenia własnego biznesu będą tu o połowę niższe niż w przypadku tradycyjnej restauracji.

Food Boutique to jednak coś więcej niż tylko zadaszone targowisko. To przestrzeń wypełniona zapachami, smakami i kolorami, w której można spróbować potraw z najodleglejszych zakątków świata i wyjątkowo spędzić czas. Przestrzenie publiczne zaopatrzone we wspólne stoły mają sprzyjać spontanicznym spotkaniom podczas posiłku, oraz integracji lokalnej społeczności i kreowaniu niepowtarzalnej atmosfery.

Autorzy projektu liczą na to, że nowa inicjatywa oparta na współczesnych trendach kulinarnych, osiągnie jeszcze większy sukces niż organizowany przez strefę Piotrkowskiej 217 Łódź Street Food Festival. Dobrze znane mieszkańcom Łodzi wydarzenie, po roku działalności jest już odrębną marką, wyróżniającą się na tle innych i rozpoznawalną nie tylko w skali lokalnej ale i ogólnopolskiej.

– Jesteśmy dumni z tego, że podczas pięciu edycji było z nami ponad 40 restauracji na kółkach (tzw. food trucków) oraz ponad 75 restauratorów z całej Polski. Rosnąca popularność festiwalu jest najlepszym dowodem na to, że Łodzianie pokochali street food. Dlatego chcemy iść o krok dalej, wyjść naprzeciw oczekiwaniom i zrobić coś, czego u nas jeszcze nie było. Tak właśnie powstała koncepcja Food Boutique. – podsumowuje Radosław Szwugier.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
28maja_012
Happening Miejskie Mieszkanie (foto+wideo)
LTK10
Łódzki Test Komunikacyjny rozstrzygnięty (foto)
101_po
Park kulturowy na Piotrkowskiej

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*