Blisko 200 filmów z całego świata na kilkuset pokazach, znakomici goście ze świata kina i muzyki, master classy Sally Potter, Diane Warren, Dana Lebentala, Annette Insdorf, Joanny Kos-Krauze oraz niezwykłe seanse w wyjątkowych warunkach, czyli Kino Kulinarne i Kino Łóżkowe – w piątek 13 lipca w Łodzi startuje ósmy już Transatlantyk Festival. W tym roku potrwa do 20 lipca.

Niepodległość dziś / Independance Now jest hasłem tegorocznego Transatlantyku. W tym roku na Transatlantyku chcemy przyjrzeć się temu, czym dzisiaj są niepodległość, wolność, bunt. Motywy te odnajdziemy w wielu zaplanowanych w programie wydarzeniach.

W piątek 13 lipca, podczas Gali Otwarcia w EC1 Łódź – Miasto Kultury odbędzie się polska premiera filmu „Nasze zmagania” („Nos batailles”, reż. Guillaume Senez). Film ten był pokazywany na festiwalu w Cannes w sekcji Semaine de la Critique. Opowiada historię Oliviera, który z pełnoetatowego pracownika zamienia się w pełnoetatowego pana domu, kiedy zostaje opuszczony przez partnerkę i sam musi zająć się dwójką małych dzieci. W poruszającym i pokrzepiającym dramacie Seneza pierwsze skrzypce gra Romain Duris, który po raz kolejny udowadnia, że doskonale czuje się w każdej filmowej konwencji. Część koncertową wieczoru wypełnią saksofonowe improwizacje The Whoop Group. Dwa kolejne filmy, które będzie można zobaczyć już 13 lipca to „Donbas” („Donbass”, reż. Siergiej Łoźnica) i „Żniwa” („Die Stropers”, reż. Etienne Kallos), również prezentowane na festiwalu w Cannes.

NOWE KINO
Film „Nasze zmagania” to jedna z ponad 40 premier, która będzie miała miejsce na Transatlantyk Festival w sekcji Nowe Kino. Sekcja ta to przegląd najważniejszych premier, z filmami nagradzanymi na światowych festiwalach: Cannes, Wenecji, Berlinie czy Sundance. Filmy pokazywane w tej sekcji powalczą o wyjątkową nagrodę Transatlantyk Distribution Award. Nagroda w wysokości 40 000 zł zostanie przeznaczona na wsparcie dystrybucji zwycięskiego tytułu w polskich kinach. O tym, który film wygra, zdecyduje festiwalowa publiczność. W sekcji Nowe Kino premierowo pokażemy między innymi „Donbas” („Donbass”, reż. Siergiej Łoźnica). Siergiej Łoźnica, nagrodzony za najlepszą reżyserię w sekcji Un Certain Regard 71. Cannes, w swoim najnowszym filmie, zabiera nas w podróż przez kolejne kręgi piekła wojny hybrydowej we wschodniej Ukrainie. Łoźnica zrobił film na wskroś nowoczesny. Odwołuje się do tego jak dziś postrzegamy świat – często pokawałkowany na dziesiątki filmików. Tym samym „Donbas” to opowieść o współczesnym człowieczeństwie i cywilizacji w dobie post-prawdy i fake-newsów. Siergiej Łoźnica będzie gościem tegorocznej edycji festiwalu. Kolejna premiera festiwalu to międzynarodowa koprodukcja z udziałem Polski. „Żniwa” („Die Stropers”, reż. Etienne Kallos) – bo o tym filmie mowa, to historia dwóch chłopców Janno i Pietera, którzy rywalizują o władzę, dziedzictwo i rodzicielską miłość. Tłem dla fabuły jest Republika Południowej Afryki i społeczność białych Afrykanerów. Film miał światową premierę na festiwalu w Cannes w sekcji Un Certain Regard.

Na Transatlantyk Festival po raz pierwszy w Polsce pokażemy też film „Reedukacja Cameron Post” („Miseducation of Cameron Post”, reż. Desiree Akhayan), który zdobył na festiwalu Sundance Wielką Nagrodę Jury. Cameron to niepokorna nastolatka, która wdała się w romans z przyjaciółką, w wyniku czego trafia do specjalnego ośrodka, w którym powinna się „nawrócić”. Próbując dostosować się do nowej rzeczywistości, główna bohaterka podpatruje losy mieszkańców ośrodka.

Warto również zwrócić uwagę na film „Moja córka” („Figlia mia”, reż. Laura Bispuri). Akcja filmu toczy się w małej miejscowości na Sardynii, gdzie pod czujnym okiem opiekuńczej Tiny wychowuje się 10-letnia Vittoria. Łącząca je silna więź zostanie wystawiona na próbę, gdy do ich miasteczka powróci Angelica (charyzmatyczna Alba Rohrwacher) – biologiczna matka dziewczynki. Laury Bispuri została okrzyknięta nadzieją włoskiej kinematografii, a film „Moja córka” potwierdza talent reżyserki, tak pięknie portretującej różne odcienie kobiecości.

KONKURS POLSKICH KRÓTKICH METRAŻY
W tym roku do ścisłego finału konkursu polskich krótkich metraży zakwalifikowało się 31 tytułów. Organizatorzy nie uznają gatunkowych granic — w konkursie mogą wziąć udział zarówno filmy fabularne, jak i dokumenty, animacje czy obrazy eksperymentalne. Krótkometrażowe filmy oceni międzynarodowe jury w składzie: Dorota Kędzierzawska (reżyser i scenarzysta znana z takich filmów, jak „Pora umierać”, „Wrony” oraz „Nic”), Annette Insdorf (krytyczka filmowa, profesor wydziału filmowego Columbia University, autorka książek, m.in. o twórczości Krzysztofa Kieślowskiego i Wojciecha Jerzego Hasa) oraz Ariel Schweitzer (krytyk filmowy, redaktor „Cahiers du cinéma”). Zwycięzca otrzyma Złotą Arkę za najlepszy film krótkometrażowy oraz 10 tysięcy złotych, natomiast laureaci drugiej i trzeciej nagrody dostaną odpowiednio 7 i 5 tysięcy złotych.

BROWARY POLSKIE PREZENTUJĄ CZASOPRZESTRZENIE VR
Filmy realizowane techniką VR (Virtual Reality – pol. wirtualna rzeczywistość) cieszyły się ogromną popularnością podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu. W tym roku po raz trzeci przyjrzymy się najciekawszym produkcjom tego nurtu. Wyświetlimy je w ułożonych tematycznie blokach, wyselekcjonowanych spośród najlepszych doświadczeń cinematic VR na świecie, a każdy blok będzie poświęcony innemu zagadnieniu, m.in. science-fiction czy teledyskom, tworzonym właśnie w technice VR. W tym roku cykl po raz pierwszy będzie miał charakter konkursu. Jury wybierze zwycięzcę, który otrzyma Transatlantyk VR SpaceTime Award 2018. Prezentacja filmów VR na Transatlantyku jest jednym z największych wydarzeń filmu wirtualnej rzeczywistości w Europie. Pięciodniowy pokaz tak szerokiego i różnorodnego repertuaru jest wciąż przedsięwzięciem pionierskim w tej części świata.

FIPRESCI PLATINUM AWARD – SALLY POTTER
Gościem specjalnym festiwalu będzie Sally Potter – wszechstronna artystka, scenarzystka, reżyserka filmów krótkich, dokumentów i obrazów fabularnych. Jej kino elastyczne w formie, bogate intelektualnie i emocjonalnie to kino, które stara się przypomnieć widzom o ich potencjale, rzucając wyzwanie temu, co jego twórczyni nazwała „kulturowym zniechęceniem w ogóle”. Sally Potter podczas Transatlantyk Festival zostanie uhonorowana prestiżową jubileuszową nagrodą Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI Platinum Award 93. Ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się 14 lipca.

Nagroda „FIPRESCI 90 ”, która pierwszy raz została przyznana kilku wybitnym reżyserom z okazji 90-lecia Federacji, ma być przyznawana co roku aż do setnych urodzin FIPRESCI, podkreślając rolę i znaczenie krytyki filmowej. Założona w 1925 roku FIPRESCI to obecnie najpoważniejsza i najbardziej prestiżowa organizacja zrzeszająca krytyków filmowych z całego świata.

Transatlantyk Festival jest jednym z dwóch festiwali na świecie, na których przyznawane są nagrody jubileuszowe FIPRESCI, celebrujące 90-lecie Federacji i krytyki filmowej. Uroczystość wręczenia nagrody poprzedzi mistrzowską lekcję kina reżyserki, podczas której artystka odpowie na pytania widzów, zdradzając im metody swojej pracy twórczej.W sekcji Zbliżenie: Sally Potter zobaczymy takie filmy jak: „Orlando”, „Ginger i Rosa” („Ginger & Rosa”), „Tak” („Yes”), „Lekcję tanga” („The Tango Lesson”) oraz „Party”.

ZBLIŻENIA: ANDRZEJ BARAŃSKI, LUCIAN PINTILIE, MILOŠ FORMAN
Jednym z najważniejszych elementów tegorocznego programu będzie retrospektywa Andrzeja Barańskiego. Jego niezwykłe, skromne i poetyckie filmy zadają jedno z najważniejszych pytań mobilnej współczesności: pytanie o dom – ojczyznę; miejsce, które kształtuje charakter i wpaja wartości; miejsce, o które warto walczyć i które na zawsze pozostanie punktem odniesienia. Filmy, które zobaczą widzowie festiwalu, to między innymi „Kobieta z prowincji” – jeden z najgłośniejszych filmów Andrzeja Barańskiego z wybitną rolą Ewy Dałkowskiej, równie głośne i doskonałe „Dwa księżyce” czy „Nad rzeką, której nie ma” – film pięknie portretujący młodość i marzenia bohaterów. Andrzej Barański, jego najbliżsi współpracownicy oraz aktorzy, którzy wystąpili w filmach reżysera (m.in. Jan Frycz, Artur Barciś, Ewa Dałkowska i Marek Bukowski) będą gośćmi festiwalu.

Kolejną tegoroczną retrospektywą będzie przegląd filmów wybitnego rumuńskiego twórcy – Luciana Pintilie. Zmarły niedawno reżyser nazywany jest „ojcem chrzestnym rumuńskiej nowej fali”, a jego filmy to klasyka kina rumuńskiego. W ramach przeglądu widzowie 8. edycji Transatlantyk Festival poznają najważniejsze dzieła reżysera. Pokażemy m.in. głośną „Rekonstrukcję” („Reconstituirea”) z 1968 roku. Ten współczesny moralitet przedstawiający losy dwóch łobuzów zmuszonych przez prokuratora do odgrywania swoich pijackich wybryków został wycofany z kin wkrótce po premierze i objęty zakazem wyświetlania. Nie zabraknie też owacyjnie przyjętego na festiwalu w Cannes filmu „Dąb” („Balanta”) z 1992 roku, ze sceną finałową, która na zawsze zapisała się w historii kina. Jak pisał Łukasz Knap: „Każdy film Pintilie to próba odpowiedzi na pytanie: kim jesteśmy? Odpowiedzi są różne, często krytyczne i bolesne, naznaczone pesymistyczną wizją świata. Ale nie brakuje w nich jaśniejszych tonów. Przykładem „Niezapomniane lato” („Terminus paradis”)”. Film ten również pokażemy podczas tegorocznego festiwalu. Akcja „Niezapomnianego lata”- melodramatu połączonego z satyrą – rozgrywa się na granicy rumuńsko-bułgarskiej, a film stawia pytania dotyczące tożsamości narodowej. George Mihaita (znany z filmu „Rekonstrukcja”) oraz Razvan Vasilescu (odtwórca roli Mitici w filmie „Dąb”) a także Andrei Sandrea – rumuński krytyk filmowy, będą gośćmi festiwalu.

Kolejne Zbliżenie zostanie poświęcone twórczości Miloša Formana. Niezwykle ważnym tematem twórczości zmarłego w kwietniu tego roku czeskiego reżysera była wolność, która jest jednym z haseł przewodnich tegorocznej edycji festiwalu Transatlantyk. W ramach sekcji pokażemy trzy klasyki: „Lot nad kukułczym gniazdem” („One Flew Over the Cuckoo’s Nest”) – nagrodzony aż pięcioma Oscarami film jest najwybitniejszym dziełem czeskiego reżysera, czego najlepiej dowodzi fakt, że w ogóle się nie zestarzało. Dzięki znakomitym kreacjom aktorskim m. in. Jacka Nicholsona i Louise Fletcher oraz błyskotliwej reżyserii to po prostu kapitalne kino;„Amadeusz” („Amadeus”), czyli nagrodzona ośmioma Oscarami biografia wybitnego kompozytora, według sztuki Petera Shaffera która jednak nie jest czołobitną opowieścią o genialnym muzyku, oraz „Skandalista Larry Flint” („The People vs. Larry Flint”) – biografia potentata branży pornograficznej i twórcy magazynu „Hustler” Larry’ego Flynta. Forman pokazuje jego drogę na szczyty popularności, utarczki sądowe, naznaczone przedwczesną śmiercią żony życie prywatne oraz spory z religijnymi konserwatystami. W roli głównej Woody Harrelson.

HISTORIE KINA
W ramach sekcji Historie Kina Transatlantyk zabiera widzów w podróż po historii X Muzy. „Jest tak wiele genialnych filmów w historii kina. Moment, kiedy ogarnia nas zachwyt, olśnienie filmem – to chwile, na które czekam. Nasza sekcja Historie Kina jest właśnie po to, aby dzielić się z widzami tymi wyjątkowymi przeżyciami” – mówi Joanna Łapińska, dyrektor programowa festiwalu. Tegoroczna odsłona sekcji Historie Kina opowiadać będzie o tym, czym jest wolność w wymiarze indywidualnym, intymnym i prawo do życia na własnych zasadach czyli „Ja”. W programie m.in. „Konformista” („Il conformista”, reż. Bernardo Bertolucci) – nominowane do Oscara za najlepszy scenariusz, arcydzieło europejskiego kina z legendarnymi kreacjami aktorskimi i spektakularnymi zdjęciami Vittorio Storaro; „Tureckie Owoce” („Turkish Delight”, reż. Paul Verhoeven) – największy hit w historii holenderskiego kina, zastrzyk kontrkulturowej energii, który pozostaje równie odważny i niekonwencjonalny jak 45 lat temu; „Czas ołowiu” („Die bleierne Zeit”, reż. Margarethe von Trotta) – przejmująca, surowa kronika relacji dwóch sióstr, których życie krąży wokół polityki; „Królowa Margot” („La reine Margot”, reż. Patrice Chereau) – operowa ekranizacja powieści Aleksandra Dumasa, która przenosi nas do czasów rzezi hugenotów, z magnetyczną Isabelle Adjani w roli tytułowej. W sekcji tej pokażemy również „Żółtą łódź podwodną” („Yellow Submarine”, reż. George Dunning) – wyjątkowy animowany film oparty na muzyce grupy The Beatles. Projekcja ta odbędzie się dokładnie 50 lat po premierze filmu, która miała miejsce 17 lipca 1968 roku w Wielkiej Brytanii. Pokazowi towarzyszyć będzie spotkanie z Piotrem Metzem. Wydarzenie współorganizowane jest przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej.

KINO KULINARNE
Już po raz ósmy wyruszymy na Transatlantyku w filmowy rejs szlakiem wyznaczonym przez wielkich mistrzów kuchni. W ramach wyjątkowo lubianej przez widzów sekcji Kino Kulinarne pokazane zostaną znakomite filmy o tematyce kulinarnej i okołokulinarnej — obrazy poświęcone jedzeniu, kuchni, ale też osobiste i przez to fascynujące historie życia wielkich gwiazd z kulinarnego świata. Kluczem do Kina Kulinarnego jest idea zdrowej żywności, wolnej od chemii i GMO, wytwarzanej w opozycji do masowej, przemysłowej produkcji, a jednocześnie idea niespiesznego spotkania i rozmowy. Warto dodać, że Kino Kulinarne to autorski cykl Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, a Transatlantyk ma wyłączność na jego prezentację w Polsce i jest jednym z dwóch festiwali filmowych na świecie, który współpracuje z Berlinale Kulinarisches Kino. Nad programem cyklu od 8 lat czuwa twórca i wieloletni kurator tej sekcji na Berlinale – Thomas Struck. W tegorocznym Kinie Kulinarnym zobaczymy filmy: „Jedz i pij, mężczyzno i kobieto” („Eat Drink Man Woman”, reż. Ang Lee, kolacja: Wojciecha Modesta Amaro), „Alain Ducasse – kuchenne wyzwania” („The Quest of Alain Ducasse”, reż. Gilles de Maistre, kolacja: Kurta Schellera i Roberta Skubisza), „Kubańskie historie” („Cuban Food Stories”, reż. Asori Soto, kolacja: Roberta Sowy), „W poszukiwaniu izraelskiej kuchni” („In search of Israeli Cuisine”, reż. Roger Sherman, kolacja: Marcina Popielarza), „Wino we krwi” („Our Blood is Wine”, reż. Emily Railsback, kolacja Justyny Słupskiej Kartaczowskiej).

KINO ŁÓŻKOWE VOX
Kilkadziesiąt łóżek z baldachimami, pod którymi wyświetlane są znakomite filmy — Kino Łóżkowe VOX to jedno z ulubionych miejsc widzów Transatlantyku! W tym roku komfortowe seanse odbywają się od 12 do 20 lipca w łódzkim Pasażu Schillera. Dla tych, którzy potrzebują dodatkowej zachęty: amerykański magazyn „BuzzFeed” uznał Kino Łóżkowe festiwalu Transatlantyk za jedno z 10 najwspanialszych kin plenerowych na świecie. W ramach tej sekcji pokażemy m.in. „50 wiosen Aurory” (reż. Blandine Lenoir) – film wygrał w zeszłym roku główną nagrodę festiwalu – Transatlantyk Distribution Award. „Atak paniki”(reż. Paweł Maślona), „Dzikie róże” (reż. Anna Jadowska) „Lady M.” („Lady Macbeth”, reż.William Oldroyd), „Pulp fiction” (reż. Quentin Tarantino) i „Sicario” (reż. Denis Villeneuve). Ten ostatni warto sobie przypomnieć przed polską premierą sequela filmu – „Sicario 2: Soldado”, która również odbędzie się podczas tegorocznego Transatlantyku.

TRANSATLANTYK INSTANT COMPOSITION CONTEST
Jak co roku, w programie festiwalu znalazł się konkurs dla młodych kompozytorów: Transatlantyk Instant Composition Contest™, czyli jedyny na świecie konkurs kompozycji natychmiastowej, wymagający od uczestników szybkości w podejmowaniu artystycznych decyzji i zdolności do improwizacji. Młodzi twórcy mają za zadanie obejrzeć wybrany dla nich fragment filmu, po czym na oczach jury i publiczności komponują do niego muzykę. W Jury Konkursu w ubiegłych latach zasiadały tak wybitne i znane osobowości, jak m.in.: John Debney, Richard Gladstein, Marco Beltrami, Jóhann Jóhannsson, Jean-Michel Bernard oraz Jan A.P. Kaczmarek. W składzie jury w tym roku znaleźli się: Mark Ethan, Jan A. P. Kaczmarek, Łukasz L.U.C Rostkowski, Maria Sadowska oraz Diane Warren. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku zwycięzcą konkursu TICC został Polak Jakub Czerski.

KINO NOCĄ, POLÓWKA, SEZON, FILMOWY KLAN URWISÓW
W tym roku w ramach najbardziej niepokornej sekcji Transatlantyku – Kina Nocą, pokażemy m.in. „Niepoczytalną” („Unsane”, reż. Steven Soderbergh), „Pocztówki z Londynu” („Postcards from London”, reż. Steve McLean) i „Wyleczonych” („The Cured”, reż. David Freyne).

Po raz kolejny wyjątkową formułę będzie miało kino plenerowe, organizowane wspólnie z łódzkim festiwalem Polówka. Pod hasłem Bunt zobaczymy 9 filmów, m.in. filmy takie, jak „Urodzeni mordercy” („Natural Born Killers”, reż. Olivier Stone), „Toni Erdmann” (reż. Maren Ade) czy „Musimy porozmawiać o Kevinie” („We Nedd to Talk About Kevin”, reż. Lynne Ramsay).

Sekcja pod nazwą Sezon przypomni najważniejsze premiery sezonu 2017/18, m.in. „Śmierć Stalina” („The Death of Stalin”, reż. Armando Iannucci), „Trzy billbordy za Ebbing, Missouri” („Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, reż. Martin McDonagh), „Zimną wojnę” (reż. Paweł Pawlikowski) oraz „Wyspę psów”(„Isle of Dogs”, reż. Wes Anderson).

Ważną częścią festiwalu są również pokazy dla najmłodszych. W tym roku w ramach Filmowego Klanu Urwisów zobaczymy tytuły przywiezione przez selekcjonerów z najciekawszych festiwali na świecie, dobrane tak, by jak najmocniej zakorzenić w małych widzach miłość do kina. W programie m.in. „Kacper i Emma w teatrze”, „Moja żyrafa” i „Superagentka”. Po każdym filmie na dzieci czekają warsztaty artystyczne, prowadzone przez doświadczonych animatorów. Małych kucharzy z pewnością zainteresują natomiast zajęcia kulinarne pod hasłem „Urwisy poznają przepisy”, prowadzone przez studio Book&Cook.

EDUKACJA I INSPIRACJE
Festiwal Transatlantyk to także warsztaty, cykl spotkań master classes i panele dyskusyjne z wybitnymi specjalistami; to obszerny program edukacyjny z zakresu sztuki filmowej, muzyki, zagadnień społecznych, produkcji i finansowaniu projektów filmowych z udziałem profesjonalistów światowej klasy. W tym roku bohaterami Master Classes będą: Sally Potter, Dan Lebental, Diane Warren, Annette Insdorf oraz Joanna Kos-Krauze. Po raz kolejny w ramach festiwalu we współpracy z SWPS w pasażu Schillera odbędą się inspirujące wykłady, podczas których naukowcy z Uniwersytetu SWPS opowiedzą m.in. o wolności i związanych z nią mitach, niezależności, posłuszeństwie i protestach. Tak jak i w ubiegłym roku, podczas festiwalu odbędzie się warsztat Lodołamacz. Jest on skierowany do branży filmowej a na celu ma przybliżenie filmowcom istotnych aspektów funkcjonowanie rynku filmowego w kraju i za granicą.

DEBATY SALONU POLITYKI
Wyjątkowy cykl debat doskonale wpisujący się w hasło tegorocznej edycji festiwalu Transatlantyk, czyli „Niepodległość dziś/ Independence Now”. Wraz z zaproszonymi wybitnymi filozofami, artystami, biznesmenami, politykami i społecznikami zastanowimy się nad istotnymi problemami życia społecznego oraz wyzwaniami, jakie przed nim stoją. Cykl debat otworzy spotkanie pod tytułem: Niepodległość? Dla kogo? Dla kogo nie? W jaki sposób słabych wyklucza się z niepodległościowego projektu? Co z tym zrobić? Następnego dnia przyjrzymy się zagadnieniu suwerenności podczas debaty: Suwerenność? Między długiem a współczesnym niewolnictwem. Bez materialnych podstaw egzystencji nie ma mowy o prawdziwej niepodległości. Zwłaszcza w kapitalizmie, następnie przejdziemy do tematu wolności podczas spotkania zatytułowanego: Wolność? Czy wystarczy mieć konstytucję i trybunały żeby zbudować prawdziwą demokrację? Ostatnia debata będzie dedykowana równości: Równość? Zapomniany składnik niepodległościowego paktu? Czy bez równości da się mieć wolność?. Gospodarzem Salonu POLITYKI jest redaktor Tygodnika Polityka – Rafał Woś. Wśród zaproszonych gości są m.in. Marek Belka, Jan Śpiewak, Piotr Zaręba i Andrzej Zybertowicz.

KONCERT TĘSKNO
Projekt tęskno to jeden z najgłośniejszych nowych zespołów na alternatywnej scenie muzycznej. Grupę założyła wokalistka Joanna Longić i kompozytorka Hania Rani. Rezultatem tej współpracy są bardzo nastrojowe utwory z elementami muzyki elektronicznej, w których słychać fascynacje skandynawskimi brzmieniami. tęskno można zobaczyć na najważniejszych muzycznych festiwalach w Polsce jednak to podczas koncertu w ramach Transatlantyk Festival (18 lipca) grupa w pełni zaprezentuje materiał z płyty, której oficjalna premiera planowana jest jeszcze w tym roku.

GALA ZAMKNIĘCIA
W piątek 20 lipca w EC1 Łódź – Miasto Kultury rozpocznie się Gala Zamknięcia, na której poznamy laureatów wszystkich festiwalowych nagród. Podczas gali przyznamy też nagrody specjalne, w tym Nagrodę Złotej Arki. Otrzyma ją aktorka Joanna Kulig, która podbiła serca widzów i krytyków rolą Zuli w “Zimnej Wojnie”Pawła Pawlikowskiego. Golden Ark Independent Spirit Award dostanie Diane Warren. Część koncertową wieczoru wypełnią saksofonowe improwizacje znanej z Gali Otwarcia The Whoop Group.

MIEJSCA FESTIWALOWE
Głównym kinem festiwalowym jest w tym roku Multikino Łódź (ul. Piłsudskiego 5). Część projekcji gości też u siebie Muzeum Kinematografii (Plac Lecha Kaczyńskiego 1).
Seanse Kina Łóżkowego VOX odbywają się specjalnie zaaranżowanej przestrzeni w Pasażu Schillera, pokazy Polówki — na terenie EC1 (ul. Targowa 1/3 – sekcja Bunt) w Muzeum Włókiennictwa (ul. Piotrkowska 282), na terenie Parku Na Zdrowiu, Parku Julianowskiego, stawów Stefańskiego, Starego Rynku oraz Wodnego Raju/Boisko Elty.
Konkurs kompozytorski odbywa się w Kinie Wytwórnia 3D w Double Tree by Hilton Łódź.
Miejscem gali otwarcia i gali zamknięcia będzie EC1 (ul. Targowa 1/3).
Festiwalowy klub, podobnie jak przed rokiem, mieści się na terenie kompleksu OFF Piotrkowska (ul. Piotrkowska 138/140) w klubach DOM i Spaleni Słońcem.
12 lipca w godzinach 12.00-20.00, a od 13 do 20 lipca w godzinach 10.00-20.00 na czwartym piętrze Multikina Łódź (ul. Piłsudskiego 5) działać będzie Biuro Prasowe.

BILETY
SEANSE FILMOWE W MULTIKINIE ŁÓDŹ
Pojedyncze bilety w cenie 7 zł (z wyłączeniem seansów Kina kulinarnego). Bilety od 3 lipca dostępne poprzez www.transatlantyk.org,www.multikino.pl oraz w kasach biletowych w godzinach pracy kina (od 10.00 do 22:00).

Pakiety 7×7 w cenie 35 zł nie są imienne, można je wymienić na 7 biletów na dowolne seanse (z wyłączeniem sekcji Kino Kulinarne) odbywające się w Multikinie pod warunkiem dostępności miejsc. Pula pakietów jest ograniczona.

SEANSE W MUZEUM KINEMATOGRAFII (KINO KINEMATOGRAF)
Pojedyncze bilety w cenie 7 zł można kupić w kasach Muzeum Kinematografii od 10 lipca.

KINO KULINARNE
Bilety na seans filmowy połączony z kolacją w cenie 200 pln można kupić przez strony www.transatlantyk.org, www.goingapp.pl oraz przez aplikację Going (sprzedaż już trwa). Pokaz filmowy odbywa się w Multikinie (sala 3, godz. 19.00), po pokazie widzowie zostaną przewiezieni na wyjątkową kolację w Hali Maszyn EC1.

KINO ŁÓŻKOWE VOX (W PASAŻU SCHILLERA)
Bilety na seans w cenie 30 zł można kupić przez stronę: www.transatlantyk.org oraz aplikcję Going, sprzedaż od 3 lipca. Bilet dotyczy łóżka i umożliwia wstęp do łóżka maksymalnie czterem osobom.

KONCERT TĘSKNO (W KINIE WYTWÓRNIA 3D W DOUBLE TREE BY HILTON ŁÓDŹ)
Bilety na koncert w cenie 20 zł można kupić tylko przez stronę: www.transatlantyk.org.

ŚNIADANIE Z TRANSATLANTYKIEM
Bilety na seans filmowy połączony ze śniadaniem w cenie 15 zł można kupić w restauracji Agrafka (Piotrkowska 90).

WYDARZENIA OTWARTE BEZ KONIECZNOŚCI ODBIORU BEZPŁATNYCH WEJŚCIÓWEK:
● Pokazy filmów z sekcji POLÓWKA
● Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski Transatlantyk Instant Composition Contest w Kinie Wytwórnia 3D w Double Tree by Hilton Łódź.
● Master Class w Multikinie
● Debaty Salonu POLITYKI

NA TE WYDARZENIA KONIECZNE JEST ODEBRANIE BEZPŁATNEJ WEJŚCIÓWKI LUB REJESTRACJA:
● Browary Polskie prezentują Czasoprzestrzenie VR
● Wykłady Uniwersytetu SWPS w Kinie Łóżkowym VOX
● Pokaz filmu “Żółta łódź podwodna” i spotkanie z Piotrem Metzem
● Pokaz filmu “Ethiopiques. Muzyka duszy”
● Pokaz serialu “Babylon Berlin”

Bezpłatne wejściówki na wydarzenia można odbierać:
od 4 do 6 i od 9 do 11 lipca w Biurze Festiwalowym (Plac Wolności 5) w godzinach 9-17
od 12 do 20 lipca w Centrum Akredytacyjnym w Multikinie poziomie P4 (ul. Piłsudskiego 5) w godzinach 10:00 do końca ostatniego seansu.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
sggg
Przegląd Twórczości Sławomira Grünberga w Kinie Charlie
opla2017
Mały finał O!PLA 2017
bilbord_www1
XVI Festiwal Muzyki Filmowej w Łodzi

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*