Nowa rzeczywistość – nowy festiwal. Już 1 lipca startują kochane przez wszystkich Łodzian Polówki. Tegoroczna edycja festiwalu w oczywisty sposób będzie wyjątkowa i będzie się znacząco różniła od poprzednich. Jedno się nie zmieni, Polówka potrwa przez całe wakacje, co najmniej do 5 września. – Z uwagi na reżim sanitarny i dodatkowe obowiązki, z jakimi mierzą się obecnie organizatorzy imprez, wiele festiwali, zajmujących stałe miejsce w miejskim kalendarzu, odwołano lub przekształcono ich formułę. Ciężko wyobrazić sobie jednak lato w Łodzi bez wieczornych, plenerowych seansów filmowych w ramach Polówki, organizowanej przez Fundację Plaster. – mówi Maciej Łaski, Dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

WSTĘP WOLNY, ALE…

Najważniejsze zmiany będą związane ze sposobem uczestniczenia w projekcjach. Z uwagi na ograniczenie liczby widzów do 150, wszystkie projekcje odbywać się będą na terenach zamkniętych. Widzowie, aby mogli wziąć udział w projekcji, będą musieli odebrać w internecie bezpłatną wejściówkę. Polówkowicze na wejściu będą mieli mierzoną temperaturę. Muszą być też zaopatrzeni w maseczki. Leżaki zostaną rozstawione w bezpiecznej odległości. Wejściówki na pierwsze projekcje będzie można odbierać na stronie www.tmepolowka.com  od 28 czerwca od godz.16:00.

PIĘĆ RAZY W TYGODNIU

Na początek będziemy spotykać się z widzami pięć razy w tygodniu od niedzieli do czwartku. Wśród lokalizacji znajdą się m.in. Park Baden Powella, Ośrodek Kultury Górna, Dziedziniec Muzeum Włókiennictwa, podwórka przy ulicy Piotrkowskiej. Na parkingu koło biurowca TME, przy ul. Rozalii 1, powstanie też polówkowe kino samochodowe. Na widzów będziemy czekać jak zawsze od godz. 21:00, a projekcje rozpoczynamy po zmroku. Liczba miejsc, w których będziemy się spotykać, będzie się stopniowo zwiększać. Mamy też nadzieję, że w drugiej połowie wakacji uda nam się powrócić do najbardziej rozpoznawalnych miejsc festiwalu czyli parków na Zdrowiu i Julianowskiego, czy do klimatycznych Stawów Stefańskiego.

REPERTUAR

W tej edycji, będziemy stopniowo, z tygodnia na tydzień ujawniać kolejne sekcje tematyczne TME Polówka. Pierwsza sekcja, którą rozpoczynamy festiwal, to Quarantino. Od 1 do 9 lipca pokażemy  7 tytułów, które stworzył mistrz Quentin Tarantino. Filmem otwarcia będą Bękarty Wojny, a potem czekają nas m.in.

Pulp Fiction, Kill Bill, Sin City Miasto Grzechu, Od zmierzchu do świtu, Jackie Brown czy Cztery pokoje. Kolejne siedem sekcji tematycznych będzie prezentowane polówkowiczom w kolejnych tygodniach.  Wśród nich znajdą się: Młodość, Góry, VHS, Stereo, czy oczywiście The best of!.

PRZYJACIELE

Tegoroczna edycja, z uwagi na warunki, zaczyna się skromniej, ale nie byłaby w ogóle możliwa, gdyby nie wsparcie partnerów i sponsorów. Sponsorem tytularnym festiwalu pozostaje TME. Po raz pierwszy festiwal trafia pod skrzydła Łódzkiego Centrum Wydarzeń. – Znając doświadczenie organizatora, zapewniającego łodzianom wysokiej jakości projekcje w przestrzeniach otwartych od 2008 roku i wiedząc, że został on zobowiązany do przestrzegania szczególnych zasad bezpieczeństwa umożliwiających realizację seansów kina plenerowego, zdecydowaliśmy się wesprzeć Fundację finansowo. – mówi Maciej Łaski, Dyrektor ŁCW. W ramach tego partnerstwa część polówek zrealizujemy w wybranych podwórkach ul. Piotrkowskiej zaproponowanych przez ŁCW, które dobrze zna te przestrzenie. Finansowo wspierają nas również: Nordea, Profit Development, GFT oraz Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu.

REGULACJE I OBOSTRZENIA

Wszystkie ograniczenia i obostrzenia są wprowadzone tylko i wyłącznie dlatego, aby zapewnić widzom możliwie najbezpieczniejszy sposób uczestniczenia w festiwalu.  Wynikają one z przepisów i zarządzeń odgórnych, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jeśli tylko regulacje zostaną poluzowane, natychmiast dopasujemy do nich nasze ustalenia i regulamin.

DO ZOBACZENIA NA POLÓWKACH!

REPERTUAR:

Sekcja Quarantino poświęcona jest Quentinowi Tarantino, który od blisko dwóch dekad pozostaje na ustach Hollywood! Ikona współczesnego kina autorskiego, a jednocześnie reżyser-samouk, swoją przygodę z filmem zaczął w wypożyczalni kaset VHS, która pozwoliła mu poznać kino od podszewki. Oglądał, analizował, pisał i realizował amatorskie etiudy i nigdy nie przyszło mu do głowy aplikowanie do Szkoły Filmowej. Zanim zaistniał jako reżyser kultowych już “Wściekłych psów”, napisał scenariusz do “Urodzonych morderców”. Liczący ponad 300 stron skrypt zatytułowany “Open Road” ostatecznie został podzielony na dwie odrębne opowieści. Pierwszą częścią ­ “True Romance” zajął się Tony Scott, a drugą historię wziął na warsztat Oliver Stone (“Urodzeni mordercy”). Stone jednak dokonał w oryginalnym scenariuszu bardzo wielu zmian i ostatecznie Tarantino pojawia się w napisach jedynie jako twórca opowieści (story by Quentin Tarantino). Dopiero jego drugi film “Pulp Fiction” sprawił, że stał się on “papieżem kina” postmodernistycznego! Przez pierwsze dwa tygodnie tegorocznej TME POLÓWKI zobaczycie: “Bękarty wojny”, “Pulp Fiction”, “Kill Bill vol. 1”, “Sin City. Miasto grzechu”, “Cztery pokoje”, “Od zmierzchu do świtu” oraz “Jackie Brown”.

1 lipca / Park Baden-Powella

Bękarty wojny (Inglourious Basterds)

Reżyseria: Quentin Tarantino, Eli Roth

Produkcja: Niemcy, USA (2009)

Gatunek: wojenny

Czas: 153’

Akcja filmu rozpoczyna się w okupowanej Francji podczas egzekucji rodziny Shosanny Dreyfus (Mélanie Laurent), której dziewczyna jest świadkiem. Stracenia dokonuje nazistowski pułkownik Hans Landa (Christoph Waltz). Shosannie udaje się uciec i wyjechać do Paryża, gdzie, jako właścicielka kina, przyjmuje nową tożsamość. W innym miejscu w Europie, porucznik Aldo Raine (Brad Pitt) organizuje grupę żydowskich żołnierzy, którzy mają dokonywać aktów zemsty. Do oddziału Raine’a dołącza niemiecka aktorka i agentka Bridget Von Hammersmark (Diane Kruger), której misją jest pozbawienie władzy przywódców Trzeciej Rzeszy. Losy tych ludzi zbiegają się pod kinowym afiszem, gdzie Shosanna przygotowuje własny plan zemsty…

2 lipca / Ośrodek Kultury Górna (ul. Siedlecka 1)

Pulp Fiction

Reżyseria: Quentin Tarantino

Produkcja: USA (1994)

Gatunek: gangsterski

Czas: 154’

Płatni mordercy, Jules (Samuel L. Jackson) i Vincent (John Travolta), dostają zlecenie, by odzyskać z rąk przypadkowych rabusiów tajemniczą walizkę bossa mafii. Nie dość tego, Vincent dostaje kolejną robotę – na czas nieobecności gangstera w mieście ma zaopiekować się jego poszukującą wrażeń żoną Mią (Uma Thurman). Vincent i Jules niespodziewanie wpadają po uszy, gdy przypadkowo zabijają zakładnika. Kłopoty ma też podupadły bokser (Bruce Willis), który otrzymał dużą sumę za przegranie swojej walki. Walkę jednak wygrywa, a Los Angeles staje się od tej chwili dla niego za małe. Specjaliści od mokrej roboty będą mieli co robić…

5 lipca

Kill Bill (Kill Bill Vol.1)

Reżyseria: Quentin Tarantino

Produkcja: USA (2003)

Gatunek: thriller, akcja

Czas: 111’

Panna Młoda (Uma Thurman), należąca niegdyś do płatnych zabójców, a która obecnie spodziewa się dziecka, zostaje zdradzona w dniu swojego ślubu przez swojego szefa (David Carradine). Cudem unika śmierci, mimo iż została postrzelona w głowę. Znajduje się jednak w śpiączce. Po czterech latach budzi się ze śpiączki i postanawia krwawo zemścić się na każdym, kto miał związek z zamachem na jej życie, pozostawiając sobie zemstę na tytułowym Billu na koniec.

6 lipca

Sin City. Miasto grzechu (Sin City)

Reżyseria: Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Frank Miller

Produkcja: USA (2005)

Gatunek: kryminał

Czas: 111’

Ekranizacja trzech komiksów Franka Millera z serii “Sin City” – “Sin City”, “Krwawa jatka” i “Ten żółty drań”. Akcja filmu rozgrywa się w Basin City, zwanym Miastem Grzechu, które jest siedliskiem prostytutek, przestępców i wszelkiego rodzaju szumowin. Przedstawione są trzy zazębiające się historie. Głównym wątkiem filmu jest historia Marva (Mickey Rourke), twardziela, który stara się odnaleźć zabójców swojej kochanki, Goldie (Jaime King). Równolegle ukazane są historie Dwighta (Clive Owen), który chroni znajome prostytutki z Old Town przed skorumpowanym gliną, zwanym Jackie Boy (Benicio Del Toro), oraz emerytowanego policjanta, Hartigana (Bruce Willis), który stara się chronić striptizerkę Nancy (Jessica Alba) przed psychopatą zwanym Juniorem lub Żółtym draniem (Nick Stahl).

7 lipca

Cztery Pokoje (Four Rooms)

Reżyseria: Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Allison Anders, Alexandre Rockwell

Produkcja: USA (1995)

Gatunek: czarna komedia

Czas: 98’

“Cztery pokoje” to opowieść o jednej nocy, nocy noworocznej, z życia Teda- boya hotelowego. Zaraz na początku filmu otrzymuje on radę od starszego, doświadczonego już pracownika. Niestety biedak nie zdaje sobie sprawy, że
z biegiem nocnych godzin zrobi prawie wszystko, co tamten mu odradził. Po pierwsze grupa czarownic potrzebuje Teda, by dostarczył im pewien “składnik” potrzebny do uwarzenia eliksiru, który miał uwolnić ich boginię Dianę. Następnie Ted wkracza w sam środek gwałtownej kłótni kochanków. Tak ostrej, że mężczyzna przystawia broń do głowy boya. W kolejnym pokoju meksykański gangster wraz z żoną “przekonują” go, a raczej zastraszają do opiekowania się przez noc dwójka ich niegrzecznych dzieci. Prawie już nad ranem tej jakże upojnej nocy, upity gwiazdor hollywoodzki wraz z przyjaciółmi prosi go by rozwiązał pewien bardzo niezwykły i niebezpieczny zakład…

8 lipca

Od zmierzchu do świtu (From Dusk Till Dawn)

Reżyseria: Quentin Tarantino, Robert Rodriguez

Produkcja: USA (1996)

Gatunek: horror

Czas: 108’

Bracia-mordercy – Seth (George Clooney) i Richard Gecko (Quentin Tarantino) – po krwawej eskapadzie po Stanach uciekają policji do Meksyku. Po drodze napotykają się na byłego pastora (Harvey Keitel) wraz z dziećmi i biorą ich jako zakładników. Wspólnie udaje im się przekroczyć granicę. Zmierzają do nocnego klubu Titty Twister (czynnego “od zmierzchu do świtu”), by tam poczekać na przyjaciela Setha – Carlosa (Cheech Marin). Niestety klub okazuje się siedzibą wampirów, z którymi to zmierzyć musi się grupka bohaterów.

9 lipca

Jackie Brown

Reżyseria: Quentin Tarantino

Produkcja: USA (1997)

Gatunek: kryminał, thirller

Czas: 154’

Stewardesa Jackie Brown dorabia do pensji przemytem pieniędzy i kokainy na zlecenie potężnego gangstera Ordella Robbiego. Pewnego dnia zostaje zatrzymana na lotnisku przez agentów federalnych. Ordell wykupuje ją z więzienia za kaucję, by zlikwidować niewygodnego świadka. Jackie obiecuje mu milczenie za 100 tys. dolarów. Gangster zgadza się, nie podejrzewając nawet, że kobieta wcześniej poszła na układ z FBI i w zamian za umorzenie sprawy zobowiązała się wystawić Ordella. Ale ani gangster, ani federalni nie wiedzą, że Jackie ma już dość takiego życia
i postanawia wyprowadzić w pole wszystkich. A przy okazji zgarnąć pół miliona dolarów.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
maratonparty
Maraton Party w Bałtyku
plasterkultury
Plastry Kultury 2016 – wydarzenie filmowe roku
beztytuuh_453x199
KAMERAAKCJA!

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*