Miejska Galeria Sztuki w Łodzi oraz organizator Festiwalu – Fundacja Rozwoju Kinematografii, promująca kino polskie i europejskie, zapraszają na ON ART FILM FESTIVAL, który odbędzie się w każdy czwartek od godz. 11 w Ośrodku Propagandy Sztuki. Wstęp na projekcje jest bezpłatny.

Festival On Art to festiwal filmowy, na który składa się międzynarodowy konkurs oraz przegląd filmów fabularnych i dokumentalnych, których tematyka dotyczy różnych przejawów sztuki – od sztuk pięknych, po street art, muzykę, taniec, performance czy wideo-art. Do tegorocznego konkursu zakwalifikowały się 102 filmy z wielu krajów świata. Najwięcej z Europy i USA, a także m.in. z Kanady, Brazylii, Argentyny, Japonii, Hong Kongu i innych.

Wybrane filmy (pełno i krótkometrażowe) prezentowane będą w każdy czwartek (zaczynając od 9 lipca) w sali audiowizualnej w OPS w godzinach 11.00-18.00. Część z filmów nie zawiera warstwy werbalnej, pozostałe prezentowane są w językach oryginalnych, inne opatrzone są napisami w języku angielskim. Zestaw filmów prezentowany będzie w trybie ciągłym (w pętli).

Należy pamiętać, że w galerii obowiązuje do odwołania noszenie maseczek lub przyłbic oraz używanie środka dezynfekującego. W sali audiowizualnej, przy zachowaniu odpowiednich odstępów między widzami, może przebywać jednocześnie do 5 osób.

CO ZOBACZYCIE?

9 lipca
– „A Touching Sight”, Stany Zjednoczone 2019 reż. Alberto Amoretti, (15 min). Wystawa obrazów zorganizowana z myślą o osobach niewidomych.
– „Mare”, Hiszpania 2020 reż. Guille Vázquez, (7 min). Inspirowany obrazami Henry’ego Fuseliego, krótkometrażowy film fabularny przedstawiający historię dziewczyny poruszającej się na granicy snu i rzeczywistości.
– „Unanswered Telephone”, Korea, Czechy 2020 reż. Lee Seunn, (5 min). Animacja o niedoskonałej naturze komunikacji, łącząca mieszane techniki rysowania, wycinania papieru i malowania na szkle.
– „Unframed”, Włochy 2018 reż. Devis Venturelli, (4 min). Wideo eksploruje współczesny sposób percepcji.

16 lipca
– „The Divine Way”, Niemcy 2018 reż. Ilaria di Carlo, (15 min). Zagubiona bohaterka wśród niekończącego się labiryntu schodów. Wideo inspirowane „Boską Komedią” Dantego.
– „Instants of Cindy Sherman”, Włochy 2019 reż. Federica Faccin, (6 min). Animacja eksploruje dzieła fotografki Cindy Sherman, tworząc dialog pomiędzy jej fotografiami a filmami.
– „The Author Photo: Beowulf Sheehan”, Stany Zjednoczone 2019 reż. Claire Ince, (5 min). Beowulf Sheehan jest fotografem wykonującym portrety autorów książek. Film opowiada o specyficznej niszy.
– „I’m here”, Ukraina 2020 reż. Kateryna Tiurina, (4 min). Młodość i chęć ucieczki od brzydkiej rzeczywistości przez taniec i własny styl.

23 lipca
– „Being and Becoming”, Holandia 2019 reż. Maite Abella, (9 min). Przemyślenia strażniczki pracującej w muzeum sztuki.
– „Eurydice: Le Ballet de la Nuit – Dialogue”, Hong Kong 2019 reż. Austin Yip, (6 min). Formy architektury miasta uchwycone w dynamicznej formie.
– „My Womb”, Austria 2019 reż. Martina Trepczyk, (3 min). Portret tancerki i matki. Poetycka krytyka ingerencji w wolność kobiet i ich decyzje o własnych ciałach.
– „Songs of the City”, Wielka Brytania 2019 reż. Adelina Court, (3 min). Animowana historia szkicowanego hołdu dla piękna miasta.

30 lipca
– „Dear Mr. Burton”, Wielka Brytania 2020 reż. Maj Jukic, (9 min). Wyobraźnia nastoletniego rysownika pełna jest przerażających potworów i groteskowych opowieści podsycanych przez Lovecrafta i Edgara Allana Poe.
– „Feel at ease | Sinta-se a Vondate”, Brazil 2020 reż. Jessica Nolte, Markus Bruno, (6 min). Taneczny układ w przestrzeni spektakularnego budynku opery.
– „Urban Sphinx”, Hiszpania 2020 reż. Maria Lornzo, (5 min). Dynamicznie zmontowana sztuka ulicy. Film ukazuje przelotność i kolorowość graffiti, murali i plakatów.
– „Happy”, Jordan 2020 reż. Abdullah Abudiak, (1 min). Narracja o tym, co w sztuce i życiu stanowi prawdziwe szczęście.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Filmowy weekend z Iranem
przepowiednia_ab
Ofensywa francuskiej animacji w Kinematografie
opla2017
V Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji O!PLA

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*