kamerakacjaLoach, Moodyson, przegląd amerykańskich klasyków – znamy pierwsze sekcje filmowe 5. Festiwalu Kamera Akcja.

Na widzów 5.FKA czeka mnóstwo atrakcji. Wśród przedpremierowych pokazów znalazły się filmy z największych europejskich festiwali – Cannes, Wenecji, Berlina. W programie między innymi: „Klub Jimmy’ego” w reżyserii Kena Loach’a – prawodopodobnie ostatni film w filmowej karierze reżysera, czy „We are the Best” znakomicie znanego festiwalowej publiczności – Lukasa Moodysona – twórcy głośnego „Fucking Amal”.

Wielką gratką dla kinomanów będzie sekcja „Ryczący lew. Złota era Hollywood”. To przegląd amerykańskich klasyków, które zapisały się w historii światowego kina. W ramach sekcji poznamy między innymi twórczość Billy’ego Wildera, Johna Cassavetesa, Boba Fosse’a czy Orsona Wellesa. Będzie to również okazja do przybliżenia widzom bogatej historii wytwórni Metro Goldwyn Mayer.

Tegorocznym bohaterem stałej sekcji festiwalu tj. „Filmoznawca-filmowiec” będzie Piotr Trzaskalski. Zaprezentujemy wszystkie wczesne projekty reżysera, ukazując w jaki sposób ukształtował się jego dzisiejszy styl i jak duży wpływ na jego twórczość ma wiedza teoretyczna zdobyta podczas studiów filmoznawczych. Odbędzie się również uroczysta premiera cyfrowej wersji „Ediego” z udziałem reżysera i twórców filmu.


Karnety na 5.FKA już dostępne w sprzedaży!

Od czwartku (24 lipca) można zamawiać karnety na 5.FKA. Ich koszt to: 10 zł  KARNETY BRANŻOWE ( dla studentów/absolwentów filmoznawstwa, kulturoznawstwa, szkół filmowych i artystycznych), 35 zł KARNET UCZESTNIKA (dla wszystkich pasjonatów kina).

Trzy sekcje konkursowe podczas 5.FKA! Nabór zgłoszeń tylko do 31 sierpnia! Czekamy na filmy krótkometrażowe, teksty krytyczne oraz wypowiedzi wideo.


Zgłoś film i zachwyć krytyków!

Do Konkursu Etiud i Animacji film może wysłać każdy, kto uzasadni jak teoretyczna wiedza filmowa wpłynęła na powstanie krótkiego metrażu. Projekty konkursowe oceniane będą pod kątem niekonwencjonalnych przemyśleń, intrygujących rozwiązań formalnych i nowatorskiego podejścia do języka filmu. Na zgłoszenia zostało niewiele czasu – wraz z końcem wakacji 31 sierpnia 2014 r. – kończy się nabór filmów.

„Jako festiwal, którego tematyka obraca się wokół krytyki filmowej chcemy wyróżnić tych twórców, którzy przywiązują wagę do teoretycznego zaplecza. Wśród wielu laureatów naszych konkursów są filmoznawcy, teoretycy sztuki. Nowa Fala Francuska wyłoniła się właśnie z takiego zaplecza teoretycznego. Szukamy twórców nowatorskich, eksperymentujących, śmiałych” – mówi Przemek Glajzner, dyrektor festiwalu.

Zrób pierwszy krok do krytyki filmowej!

Aby wziąć udział w konkursie należy napisać dwa teksty krytyczne: recenzję filmu wartego uwagi oraz esej, felieton lub analizę na dowolny temat okołofilmowy. Wyłonieni w konkursie będą mieli okazję poznać zawód krytyka od środka podejmując staż w redakcji patrona medialnego Festiwalu. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 sierpnia 2014 r. Warto się spieszyć, bo czasu zostało już niewiele.

„Zależy nam na tekstach niepublikowanych. Chcemy wyłonić nowe talenty krytycznofilmowe oraz dać im szanse do rozwijania warsztatu poprzez uczestnictwo w szkoleniach organizowanych na naszym festiwalu, a później podczas stażu” – mówi Malwina Czajka, koordynator festiwalu.

Konkurs do przegadania – Krytyk mówi!

Jeśli mówienie o filmie sprawia ci przyjemność, zgłoś się do konkursu „Krytyk mówi”.
Nie musisz prowadzić wideobloga (choć możesz!), wystarczy, że stworzysz wypowiedź wideo, która zaskoczy selekcjonerów. Masz czas jedynie do 31 sierpnia, więc sięgnij po komputer, program do montażu i wysyłaj film. Finaliści podczas festiwalu zmierzą się ze sobą wygłaszając prelekcje przed filmami.

„Jeśli potrafisz zainteresować widza swoim zdaniem, mówisz jak Kałużyński czy Raczek i chcesz stać się rozpoznawalną twarzą blogosfery, nasz konkurs jest dla Ciebie.” – mówi Arkadiusz Jaworek, organizator festiwalu.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
5. Festiwal Filmowy Kino Dzieci
Relanium_Plakat_beta_kolor_1600
3 Festiwal Filmów Antydepresyjnych Relanium
kinofrancuskie
III Przegląd Nowego Kina Francuskiego

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*