plakat_futureFuture Shorts wraca w styczniu z nowym, elektryzującym programem „Hide and seek”. 16 stycznia o 21 w Cytrynie ponownie będziemy mogli obejrzeć kilka światowej klasy, krótkometrażowych produkcji.

Takich jak „Rabbit punch” (reż. Kristian Andrews), w którym świetna animacja łączy się z dramatyczną historią o dylematach młodości doświadczanych przez dwóch łobuzów z sąsiedztwa oraz „The girl with the yellow stockings” (reż. Grzegorz Muskala), gdzie idylla dnia spędzanego przez młodą parę w łóżku zostaje niespodziewanie zakłócona przez… oświadczyny chłopaka. Podczas przeglądu będzie można obejrzeć również „The lost tribes of New York City” (reż. Carolyn i Andy London) – zbiór wywiadów przeprowadzonych na ulicach słynnego miasta z bardzo nietypowymi rozmówcami.

W programie zagości także dzieło finalisty pierwszej edycji Festiwalu Polskich Filmów Krótkometrażowych Short Waves – „Ziętek” (reż. Bartosz Blaschke) – film o Bogdanie Ziętku, który ubóstwia piękne kobiety, dlatego postanawia stworzyć swój własny harem pełen drewnianych figur. Ponadto będzie można zobaczyć opowieść o dwóch dziewczynach z przedmieść marzących o lepszej przyszłości („C’est gratuit pour les filles” Marie Amachoukeli-Barsacq i Claire Burger), wideoklip do piosenki zespołu She & Him promujący film „500 dni miłości” Marca Webba, historię rywalizacji o piękną kobietę przy dźwiękach kwartetu jazzowego („Playing hard to get” Tima Bullocka) oraz obraz niekończącego się cyklu życia i śmierci w „Return as an animal” Brunona Dicolli.

Bilet wstępu na imprezę wynosi 12 zł (20 zł dla pary z cytryną) (Wejściówki możecie zdobyć także w naszym konkursie!)


future_shorts

W programie:

C’est gratuit pour les filles
Reż. Marie Amachoukeli-Barsacq, Claire Burger / Francja / 2009 / 24′

Opowieść o dwóch dziewczynach mieszkających na przedmieściach, borykających się z codziennymi problemami i marzących o lepszej przyszłości. Zaangażowane kino społeczne o paradokumentalnej formie bliskiej filmom braci Dardenne. Marie Amachoukeli-Barsacq jest scenarzystką i reżyserką kilku filmów krótkometrażowych; Claire Burger to reżyserka, scenarzystka i montażystka. „C’est gratuit pour les filles” to ich drugi wspólnie wyreżyserowany film – nagrodzony na Brest European Short Film Festival 2009.

Rabbit punch
Reż. Kristian Andrews / Wielka Brytania / 2008 / 5’30

Dwóch lokalnych łobuzów psoci w okolicy. Tam gdzie mieszkają, nic się nie dzieje, więc planują kilka szczególnych przedsięwzięć… Opowieść pełna napięcia i humoru. Połączenie świetnej animacji z dramatyczną historią o dylematach młodzieży z przemysłowych terenów Wielkiej Brytanii. Reżyser Kristian Andrews nie kryje autobiograficznego charakteru swojego filmu: „starałem się uchwycić bóle dorastania 14-letniej wersji samego siebie: zmagania z seksualną tożsamością, obowiązkami dorosłości i dominującym przyjacielem. Lubię niekonwencjonalną narrację w przeciwieństwie do ładnych zakończeń” – mówi Andrews o swojej twórczości – „lubię również wykorzystywać rozmaite życiowe niewypały z własnego doświadczenia. Myślę, że rysunek świetnie pasuje do tych anegdot, ponieważ przekazuje w sposób szczery, nie kryjąc niedoskonałości”.

500 Days of summer
Reż. Marc Webb / USA / 2009 / 6′

Teledysk stworzony na potrzeby promocji filmu „500 dni miłości”. Wideoklip o napadzie na bank, mocno wystylizowany i nieco fantastyczny. On przenosi ją przez kontuar, ona prowadzi go w tańcu przez przyćmione wnętrze skarbca. Para aktorów odgrywających w filmie główne role (Zooey Deschanel i Joseph Gordon-Levitt) tańczy tu do dźwięków piosenki „Why do you let me stay here?” zespołu She & Him, w którym śpiewa Deschanel. Marc Webb jest znany przede wszystkim jako reżyser wideoklipów (m.in. dla Green Day, My Chemical Romance, Maroon 5 i AFI).

Ziętek
Reż. Bartosz Blaschke / Polska / 2008 / 17’

Film dokumentalny, którego bohaterem jest Bogdan Ziętek, człowiek, który ubóstwia piękne kobiety. Jednak, jak sam mówi, „piękne kobiety wykorzystują, a potem odchodzą”, dlatego Ziętek postanowił stworzyć swój własny harem. Jak mityczny Pigmalion rzeźbi swoje kobiety w drewnie, a potem ustawia je w różnych pozach, by towarzyszyły mu w codziennym życiu. Wszystko zaczyna się komplikować, gdy artystę zaczynają męczyć koszmary o mrugających i płaczących rzeźbach.

Playing hard to get
Reż. Tim Bullock / Australia / 2001 / 6′

Muzycy z kwartetu jazzowego zabiegają o uwagę pięknej kobiety przy barze, ogrywając swe instrumenty do granic możliwości. Zabawny krótki metraż niepozbawiony humoru i rosnącego napięcia. Tim Bullock to reżyser – samouk, którego pasja do kina graniczy z obsesją. „Playing hard to get” w 2001 r. znalazło się w finale Tropfest, „największego na świecie festiwalu filmów krótkometrażowych”. Film nagrodzono tam za najlepszą ścieżkę dźwiękową.

The girl with the yellow stockings
Reż. Grzegorz Muskala / Niemcy / 2008 / 6′

Młoda para spędza dzień w łóżku. On pyta ją, czy za niego wyjdzie. Początkowa ona odmawia… Grzegorz Muskala urodził się w 1978 r. Polsce, ale w 1981 razem z rodziną przeniósł się do Niemiec. Studiował Teatr i Media Audiowizualne w Kolonii oraz reżyserię w PWSFTviT w Łodzi. W 2004 zaczął studia reżyserskie w Berlinie. Jest autorem kilku filmów krótkometrażowych. „The girl with the yellow stockings” w 2008 roku uhonorowano nagrodą German Short Film Award.

Return as an animal
Reż. Bruno Dicolla / Brazylia / 2008 / 2′

Mit wiecznego powrotu życia i śmierci. Bruno Dicolla pochodzi z Sao Paulo, pracuje na polu sztuki, ruchu, designu, ilustracji i animowanych gifów. Tak mówi o swoim filmie: „kiedyś usłyszałem legendę o życiu po śmierci, która mówi, że po przeżyciu 22 żywotów wraca się na ziemię jako zwierzę. Nie wiem, czy w to wierzę, ale podoba mi się prostota i niezwykłość tej opowieści”.

The lost tribes of New York City
Reż. Carolyn & Andy London / USA / 2009 / 3′

Para nowojorskich filmowców oferuje intymne spojrzenie na mniej znanych i często pomijanych mieszkańców ich miasta… Pomysł jest prosty: wypowiedzi przepytywanych nowojorczyków połączono z rozmaitymi ulicznymi przedmiotami, które odpowiadają ich osobowościom. Dzięki sztuce animacji Nowy Jork i jego mieszkańcy mogą objawić się w zupełnie nowym świetle. Efekt przypomina nieco słynne „Creature Comforts” Nicka Parka, twórcy postaci Wallace’a i Gromita. Carolyn i Andy London to para nowojorskich filmowców, którzy poznali się w Pradze w 1995 r. W 1999 założyli kompanię produkcyjną London Squared Productions; są autorami kilku krótkometrażowych filmów, pokazywanych na licznych festiwalach.

(na podstawie informacji prasowych)

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Bitwa_Warszawska
Twórcy filmu „1920 Bitwa Warszawska” gościli w Łodzi (foto)
semafor3
Wyślij film na Se-Ma-For Festival
re111
Relanium 2011 (foto)

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*