Rezydencja artystyczna w argentyńskiej Cordobie czy vouchery o łącznej wartości 100 000 PLN na wykorzystanie studia i zaplecza do produkcji. To tylko niektóre z nagród, które można zdobyć podczas ANIMARKT Stop Motion Forum 2020, jedynego na świecie, branżowego wydarzenia poświęconego animacji poklatkowej. To wszystko czeka na 15 finalistów zakwalifikowanych do udziału w Pitchingu.

Co roku w ANIMARKT Pitching konkurują ze sobą krótkometrażowe animacje poklatkowe z całego świata, które znajdują się na etapie developmentu, a w ich realizacji dominuje technika poklatkowa. Tegoroczne zgłoszenia spłynęły z aż 21 krajów, w tym m.in Hiszpanii, Chorwacji, Francji, Walii, Turcji, Polski, Meksyku czy Korei Południowej.

Aplikowali zarówno początkujący twórcy, jak i tacy, którzy mają na swoim koncie już światowe sukcesy – mówi Agnieszka Kowalewska-Skowron z MOMAKIN, organizatora ANIMARKT Stop Motion Forum. – Jest wśród nich na przykład Daria Kasheeva, nominowana w tym roku do Oscara za film “Daughter”.

Podczas ANIMARKT Pitching twórcy prezentują projekt przed gronem ekspertów z branży animacyjnej, co daje im możliwość pozyskania partnerów oraz zdobycia nagród, które wesprą realizację filmu. Przed wystąpieniami biorą udział w sesjach treningowych z technik prezentacji, konsultują scenariusz, kwestie produkcyjne i budowę lalek animacyjnych w projekcie.

W każdym projekcie szukałam harmonii formy i treści: czy opowieść, temat projektu  odpowiada wybranej technice poklatkowej? Czy film przyciągnie uwagę widza specjalnym wizualnym podejściem do historii? Czy będzie to coś, czego wcześniej nie widzieliśmy? – opowiada Anna Ida Orosz, członkini komitetu selekcyjnego ANIMARKT Pitching 2020, pochodząca z Węgier programerka i kuratorka, współzałożycielka Primanima World Festival of First Animations. – Wśród zgłoszeń było wiele bardzo interesujących projektów. Mam nadzieję, że te wybrane, które się szczególnie wyróżniły, zostaną zrealizowane w przyszłości.

Do wyprodukowania filmu z pewnością mogą się przyczynić: wyróżnienia specjalne w postaci voucherów o wartości 60 000 PLN oraz 40 000 PLN na wykorzystanie studia i zaplecza do produkcji, ufundowane przez Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu, wkład koproducencki od francuskiego studia Folimage czy oprogramowanie Dragonframe 4. Finaliści mają również szansę na wygranie konsultacji eksperckiej z Marcinem Zalewskim, akredytacji branżowej na targi Mifa 2021 w Annecy, a także 2-tygodniowej rezydencji artystycznej w Centrum Animacji Quirino Cristiani w argentyńskiej Cordobie, ufundowanej przez APALAB. – Bez nagrody, którą zdobyłem na ANIMARKT Stop Motion Forum, nie zrealizowałbym mojego filmu w profesjonalnym studiu – potwierdza Martin Smatana, który wygrał w 2017 aport rzeczowy od CeTA i między innymi dzięki niemu wyprodukował krótkometrażowy film lalkowy “The Kite”. W tym roku to również on wybierał tych, którzy staną przed szansą rozpoczęcia międzynarodowej kariery.

Finalistami ANIMARKT Pitching 2020 są:

 

  1. A Rede (The Hammock), reż.: Beatriz Lima, prod.: Ana Luisa Lima, kraj: Brazylia;
  2. Carcassonne-Acapulco, reż.: Marjorie Caup & Olivier Heraud, prod.: 12//24 FILMS, kraj: Francja;
  3. Communication Lost, reż.: Pablo Muñoz and Vicente Mallols, prod.: Leticia Montalvá – Pangur Animation, kraj: Hiszpania;
  4. Electra. A Poem, reż.: Daria Kashcheeva, prod.: FAMU and co-producer MAUR film – Martin Vandas, Zuzana Krivkova, kraj: Republika Czeska;
  5. Fia, reż.: Luciana Martinez & Iván Stur, prod.: María Rosario Carlino, kraj: Argentyna;
  6. Isolated, reż.: Juan Soto, prod.: Juan Soto, kraj: Hiszpania;
  7. Kabuki, Reż.: Tiago Minamisawa, prod.: Wag Films and T Minamisawa, kraj: Brazylia / Francja;
  8. Labra Cadabra, Klaipeda Jazz, reż.: Olga Ti & Julia Titowa, prod.: Valentas Aškinis, kraj: Litwa;
  9. Roxanda, reż.: Dragan Jovicevic, prod.: Predrag Azdejkovic, kraj: Serbia;
  10. Skin, reż.: Gabriel Nunes do Carmo, prod.: Matias Boeing Eastman & A. K. McCallum, kraj: Brazylia / Wielka Brytania;
  11. Steps to Fly, reż.: Nicolás Conte, prod.: María Rosario Carlino, kraj: Argentyna;
  12. Sweater (working title), reż.: Kinga Gorak, prod.: Kinga Gorak, kraj: Polska / Korea Południowa;
  13. The Day Vladimir Died, reż.: Fadi Syriani, prod.: Roland Fischer, kraj: Niemcy;
  14. The Family Portrait, reż.: Lea Vidakovic, prod.: Drasko Ivezic, kraj: Chorwacja;
  15. Yugen: open sky, reż.: Nayelli Ojeda, prod.: Isabel Figueroa, kraj: Meksyk.

ANIMARKT Stop Motion Forum odbędzie się w dniach 6–10.10.2020 w Łodzi. W programie głównym poza konkursową częścią pitchingów, znajdą się warsztaty, masterclassy i panele dyskusyjne skierowane do studentów i młodych twórców (sekcja Masters), a także część Business, podczas której odbędą się m.in. sesje rekrutacyjne dla światowych studiów animacji czy projektów stop motion. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego oraz współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Więcej na www.animarkt.pl.

Organizatorem wydarzenia jest MOMAKIN, który łączy świat twórców filmów animowanych z międzynarodowym rynkiem produkcji, dystrybucji i promocji. Specjalizuje się w projektach w stop motion. Wspiera animację na każdym etapie ich powstawania: od planowania i finansowania po promocję i dystrybucję.

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
Karski_premiera_07_Fot._Tomasz_Urbanek_EASTNEWS
Premiera filmu Karski i władcy ludzkości (foto)
Nikt_nie_wola_kadr_z_filmu
Kazimierz Kutz ze Złotym Glanem
munka
Nagroda im. Andrzeja Munka 2016

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*