– Żadna z prezentowanych reklam nie jest kontrowersyjna. W Polsce jeszcze do tego nie dorośliśmy –  twierdził podczas tegorocznej edycji festiwalu Leszek Stafiej, niezależny doradca do spraw komunikacji społecznej, marketingowej i mediów.

Taka opinia sama w sobie może wydawać się jednak dość dyskusyjna, ponieważ cały Ad Days 2010 poświęcony jest właśnie kontrowersjom w reklamie. Czym jednak jest kontrowersja? Dysputa na ten temat zdominowała wszelkie spotkania i prezentacje, a z widowni dało się słyszeć głosy, że kontrowersja nie istnieje, w reklamie mamy do czynienia jedynie z emocjami i szokiem.

O sztuce reklamy opowiadali zaproszeni goście, m.in. Dirk Silz i Hans Weishäupl z firmy Das Comitee, twórcy reklamy społecznej łamiącej tabu. Porównali oni AIDS do masowego mordercy, dali chorobie konkretne, ludzkie twarze: Hitlera, Stalina i Husseina, wywołując tym prawdziwą burzę wśród Internautów.

Niezmiernie ciekawym punktem tegorocznego festiwalu było spotkanie z Andrzejem Pągowskim, autorem plakatów reklamowych, zaczynającym karierę w latach siedemdziesiątych. Artysta prezentował wybór swoich ulubionych plakatów, o każdym z nich opowiadał historię powstania lub krótką anegdotkę.

Jako dyrektor artystyczny zaprojektował pierwszą okładkę polskiej edycji „Playboya”. Plakat „Papierosy są do dupy” przedstawia jego syna (po latach córka upomniała się o uwiecznienie jej w podobnej formie). Uważa malowanie aktów za bezsensowne, jeżeli inspiracją nie jest modelka, albo chociaż zdjęcie.

Wszystkich dykteryjek nie da się powtórzyć, a spotkanie nagrodzone zostało gromkimi brawami.

Mariusz Wesołowski z Allegro.pl, Paweł Rybak z Sunrise System, Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego, Jakub Bakuła z GG Network S.A., Joanna Delbar z Telma Group Communications to tylko kilka osób, które wystąpiło podczas festiwalu. Fani reklamy musieli niestety poczuć igiełkę zawodu, gdy okazało się, że zapowiedziany gość specjalny, autor reklamy Benettona, Oliviero Toscani nie dojechał.

Ad Days 2010 to nie tylko wykłady, ale także cykl warsztatów, na które miejsca skończyły się jeszcze przed rozpoczęciem festiwalu, oraz wystawy: XX-lecie polskiej reklamy, Reklama rosyjska, Place Skockvertising i konkurs Young Creatives Eurobest.
 
Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010Ad Days 2010

PODZIEL SIĘ
POWIĄZANE POSTY
DSCF3008
Widzewski Piknik Rodzinny (foto)
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi wzbogaciło się w nowy specjalistyczny sprzęt konserwatorski
_MG_5411
Light.Move.Festival. – wolontariusze poszukiwani

ZOSTAWIĆ KOMENTARZ

*