5. urodziny Łódzkiej Organizacji Turystycznej

Działalność Informacji Turystycznej, dystrybucja biuletynów i broszur turystycznych, organizacja miejskich spacerów, wycieczek z przewodnikami oraz podróży prasowych dla blogerów i dziennikarzy z całego świata, koordynowanie programu Karty Łodzianina czy sprzedaż lokalnych pamiątek i zabawek  –  to tylko część zadań, za które odpowiedzialna jest Łódzka Organizacja Turystyczna. Instytucja będąca zarządcą marki turystycznej Łodzi obchodzi dzisiaj swoje pięciolecie.

– Świętowanie tej rocznicy jest możliwe przede wszystkim dzięki pracy i zaangażowaniu pracowników i członków Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Od pięciu lat wszyscy wspólnie poświęcamy się promocji Łodzi jako miejsca atrakcyjnego turystycznie zarówno dla turystów lokalnych, jak  i zagranicznych – mówi prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski. – Ten jubileuszowy rok jest też dla nas jednym z najważniejszych – Łódź może poszczycić się mianem Best Of The World 2022, Polskiej Marki Turystycznej, było gospodarzem X Forum Promocji Turystycznej, a przed nami jeszcze wiele projektów i wyzwań – zaczynając od jutrzejszego otwarcia Orientarium. Nasz wkład w działalność tego obiektu, to przede wszystkim nowy punkt informacyjny, dzięki któremu będziemy mogli zachęcić odwiedzających do dłuższego pobytu w Łodzi oraz docelowo trzy sklepy z pamiątkami  i zabawkami – dodaje.

– W ramach działalności Łódzkiej Organizacji Turystycznej zrealizowaliśmy ponad 150 podróży prasowych i studyjnych dla mediów i touroperatorów z Polski i zagranicy, dzięki którym promocja miasta dotarła do krajowych i zagranicznych odbiorców – dziennikarzy najważniejszych magazynów  i stacji telewizyjnych, blogerów czy vlogerów. Na przestrzeni lat publikowano o nas między innymi w Lonely Plant, The Independent, Le Figaro, National Geographic Traveler, Frankfurter Allgemeine Zeitung, TV ARTE, The Guardian czy Marie Claire Idees, a kolejne inicjatywy przed nami – mówi Nadia Grzelak, kierownik Działu Turystyki Przyjazdowej.

W ramach Łódzkiej Organizacji Turystycznej swoje działania realizuje także Łódź Convention Bureau. Dzięki staraniom ŁCB, Łódź ma coraz większe znaczenie na biznesowej arenie turystycznej – poza wspomnianym wcześniej Forum Promocji Turystycznej, tylko w tym roku miasto będzie gospodarzem wydarzeń takich jak International Tourism Congress, X Gremium Ekspertów Turystyki czy Kongresu Edukacji Geograficznej.

–  W ciągu pięciu lat funkcjonowania Łódź Convention Bureau w ramach ŁOT, intensywność działań promujących Łódź, jako miejsce idealne do organizacji spotkań i wydarzeń, znacznie wzrosła. Dzisiaj,  w obliczu minionej pandemii i wojny tuż za naszą wschodnią granicą, tego typu promocji jest potrzebna miastu nawet bardziej niż w latach poprzednich – zauważa kierownik Łódź Convention Bureau, Robert Zintera.

Po pięciu latach działalności, Łódzka Organizacja Turystyczna wciąż się kształtuje i ewoluuje – tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy podwoiła liczbę pracowników, oraz powołała do życia dwa nowe projekty – dobrze znaną mieszkańcom Kartę Łodzianina (posiadającą obecnie 210 000 użytkowników) oraz nową markę TukTukPamiątki & Zabawki – sklep, w którym w trakcie wizyty w Orientarium będzie można kupić gadżety związane z Orientarium. Aktualnie zrzesza 98 członków – instytucji i firm – na czele z miastem Łódź – których wspólną misją jest budowanie pozytywnego wizerunku Łodzi jako miejsca atrakcyjnego turystycznie i wspieranie lokalnego rynku turystycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *