191 Aukcja Promocyjna

191-080-utkin2W sobotę 23 września o godzinie 12:00 odbędzie się 191 Aukcja Dzieł Sztuki zorganizowana przez łódzki dom aukcyjny Rynek Sztuki. Na licytację wystawionych jest 131 obiektów, wśród których dominują obrazy i grafiki.

Najdroższą pozycją jest dzieło Wojciecha Kossaka „Krwawa niedziela w Petersburgu” z 1905 roku. Obraz przedstawia atak wojsk rosyjskich na ubogą ludność miasta, która przyszła z prośbą do cara o podjęcie starań w celu poprawy ich doli. Obraz jest repliką dużego płótna o wymiarach 385×800 cm, które Kossak namalował pod wrażeniem brutalności wojsk carskich. Dzieło, które określał jako jedno z najbardziej udanych w jego bogatym dorobku z powodzeniem było wystawiane w stolicach Europy. Po wojnie zostało podarowane przez Bieruta Stalinowi i na długi czas ślad po nim zaginął. Odnalazło się kilka lat temu na Ukrainie. Obraz prezentowany na aukcji jest mniejszych rozmiarów – 90×160 cm, i różni się kilkoma detalami od pierwowzoru. Podobnie jak i tamten krążył po świecie  – był w USA, a przez obecnego właściciela został kupiony na aukcji w Anglii. Dzieło jest reprodukowane w fundamentalnej pozycji dotyczącej twórczości Kossak autorstwa Kazimierza Olszańskiego „Niepospolity Ród Kossaków”.

Kolekcjonerów, ale sztuki abstrakcyjnej zapewne zainteresują dzieła łódzkich konstruktywistów – Andrzeja Gieragi, Lecha Kunki, Antoniego Starczewskiego i Bolesława Utkina, ciągle leszcze do kupienia w relatywnie niskich cenach. Ofertę uzupełnia trzydzieści obiektów z dziedziny rzemiosła artystycznego: porcelana, szkło, srebra i platery.
 
Wszystkie obiekty są wystawione w galerii domu aukcyjnego Rynek Sztuki przy ul.Wschodniej 69 (I piętro). Katalog prac dostępny jest na stronach internetowych: www.ryneksztuki.eu, www.artinfo.pl, www.artprice.com oraz www.onebid.pl. Licytować można osobiście, przez telefon oraz drogą internetową.

W aukcji można brać udział osobiście, licytować przez telefon lub on-line. Początek licytacji w sobotę o godz.12:00, wstęp wolny.

191 AUKCJA DZIEŁ SZTUKI
Sala aukcyjna Rynku Sztuki, ul. Wschodnia 69 (róg Narutowicza, I piętro),
sobota, 23 września 2017 r., godz. 12:00

Do ceny wylicytowanej doliczana jest 18% opłata manipulacyjna domu aukcyjnego. Regulamin aukcji dostępny jest na stronie www.ryneksztuki.eu.

1. Lucjan Adwentowicz(1902-1937) Pejzaż podgórski sygn.p.d.   pastel, płótno   61.5×71    7.500-9.600    c.w. 6.800 
2. Aleksander Augustynowicz(1865-1944) Martwa natura z laleczką sygn.l.d.    akwarela, papier    32×50    3.200-4.300 
    c.w. 2.800
3. Józef Aumiller(1892-1963) Plakieta JÓZEF PIŁSUDSKI MARSZAŁEK(Warszawa, l.30.XX w.) sygn.J.AUMILLER
   NAKŁADEM/TOWARZYSTWA POPIERANIA/WYTWÓRCZOŚCI POLSKIEJ/W WARSZAWIE     brąz     śr.25
   1.700-2.800    c.w. 1.500
4. Otto Axer(1906-1983) Akt(1978) sygn.dat.l.d.   pastel, papier    53×83     3.200-4.500    c.w. 2.900
5. Edmund Bartłomiejczyk(1885-1950) Dziady przy bramie cmentarnej(z teki „Zbiór drzeworytów”, 1939) sygn.na klocku
   monogramem p.d.    drzeworyt    23.7×30     900-1.600   c.w. 800
6. Abraham Behrman(1876-1942) Wielbłądy sygn.p.d. (na odwrociu: Portret młodej kobiety w hidżabie sygn.p.d.)  
    pastel, papier     42×56.5     4.500-6.000   c.w. 2.500
7. Ludomir Benedyktowicz(1844-1926) Pejzaż z drzewami nsygn.potwierdzenie autorstwa przez syna artysty na odwrociu   
    olej, płótno/sklejka     80×52   15.000-20.000    c.w. 13.500
8. Maurice Blond(1899-1974) Miasteczko zimą sygn.p.d.    olej, tektura    46×55     6.300-7.800      c.w. 5.500
9. Charles Blondin(1913-1991) Pont Marie w Paryżu sygn.l.d.    olej, płótno    27×35    1.300-2.200    c.w. 1.100
10. Bronisław Chromy(ur.1925) Owca sygn.     metal, granit    wys.25    3.800-4.800     c.w. 3.300
11. Tadeusz Cieślewski(1870-1956) Warszawa-Plac Zamkowy sygn.p.d.    akwarela, papier    27×35.5   2.300-3.200
      c.w. 2.000
12. Maria Dawska(1909-1993) Postać z cyklu „Twarze” sygn.l.d.    akwarela, tusz, tektura   28×19 (w św.p-p) 
     1.300-2.200    c.w. 1.100
13. Jan Dobkowski(ur.1942) Ocean(1988) sygn.dat.na odwrociu    tempera, pilśnia   39×61    7.500-9.500    c.w. 6.500
14. Stanisław Dobrzyński(1897-1949) Kariera Miry Zimińskiej sygn.p.d.    tusz, kredka, papier   29.2×27   1.000-1.500  
      c.w. 900
15. Stefan Domaradzki(1897-1983) Zamek na skale(1919) sygn.dat.l.d.   olej, papier/tektura   22.5×33    650-900   c.w. 600
16. Edward Dwurnik(ur.1943) Kraków-Wawel(2012) sygn.dat.p.d.     akwarela, tempera, papier    46×55   3.800-5.900    
      c.w. 3.400
17. Stanisław Dziemański(1897-1962) Mnich w Tatrach sygn.p.d.   akwarela, papier   49×69    2.200-3.200   c.w. 1.900
18. Henryk Epstein(1891-1944) Myśliwy z psami sygn.p.d.    tusz, papier   25×32.5   2.800-3.800   c.w. 2.500
19. Stanisław Fabijański(1865-1947) Kościół św. Barbary(1918) sygn.dat.l.d.      akwarela, gwasz, papier/tektura   
     46.5×26.6   1.500-2.500     c.w. 1.200
20. Julian Fałat(1853-1929) Dom w świerkach(1904) sygn.dat.l.d.     akwarela, papier/tektura    50×85    20.000-35.000  
      c.w. 18.000
21. Julian Fałat Portret mężczyzny sygn.p.d.(opinia Jadwigi Oczko-Kozłowskiej)  akwarela, papier   50×35   18.000-22.000   
      c.w. 16.500
22. Stefan Filipkiewicz(1879-1944) Pejzaż z chatami sygn.p.d.    akwarela, papier    46×68 (w św.p-p)    3.000-4.500 
     c.w. 2.600
23. Wiesław Garboliński(ur.1927) Akt sygn.l.d.    offset (10/100)   55.4×35.4     250-400  c.w. 250
24. Andrzej Gieraga(ur.1934) Dwa kwadraty(2004) sygn.dat.na odwrociu    technika mieszana, płyta   70×70 
      8.000-13.000   c.w. 7.000
25. Stanisław Ibis Gratkowski(1923-1988) Ilustracje do komiksu „Porwany za młodu”(1964, plansze od nr 41 do 72)
      nsygn.     tusz, papier    ok. 8.5×26.5 (każda plansza)     5.700-8.500    c.w. 5.000
26. Maria Güntner-Kawalerowicz(1916-1996) Martwa natura z paletą sygn.p.g.    olej, płótno   95×75   3.800-4.800 
      c.w. 3.300
27. Eugeniusz Michał Hirsch(ur.1949) Łóżko pani S. sygn.na odwrociu   olej, płótno  90×120   1.400-2.500   c.w. 1.200
28. F. Höbbane(XX w.) Pejzaż leśny z drogą sygn.p.d.    olej, płótno    70×100   1.800-2.800   c.w. 1.600
29. Walerij Iwanowicz Jakobis(1843-1902) W lesie(1883) sygn.dat.l.d.      akwarela, papier   31.5×23   4.500-6.000
      c.w. 4.000
30. Antoni Kierpal(1898-1960) Martwa natura z owocami sygn.p.d.     olej, płótno    42.5×59    750-1.300    c.w. 600
31. Antoni Kierpal Rybacy z siecią sygn.p.d.   olej, płótno    18×25     400-600     c.w. 300
32. Antoni Kierpal Wzburzone morze nsygn.   olej, tektura   15.5×23    300-450       c.w. 250
33. Antoni Kierpal Fala(1947) sygn.dat.na odwrociu   olej, płótno/tektura   15.5×28.5    300-450      c.w. 250
34. Antoni Kierpal Jezioro, Ptaki nad jeziorem sygn.l.d.i sygn.p.d.    akwarela, papier    3.5×8.2, 3.5×8    300-500   c.w. 250
35. Mojżesz Kisling(1891-1953) Rue de la Gaïté sygn.na płycie l.d.    akwaforta    34.5×27     1.000-1.500  c.w. 900
36. Mojżesz Kisling Pejzaż z południa Francji sygn.na kam.p.d.[oraz sygn.p.d.Jean Kisling]     litografia barwna (39/100)  
     46.8×57.5     1.500-2.200    c.w. 1.300
37. Bronisław Kopczyński(1882-1964) Stara Warszawa-Dom pod lwem-ul.Senatorska sygn.p.d.    litografia    44.5×33.5   
     350-600   c.w. 300
38. Wojciech Kossak(1856-1942) Krwawa niedziela w Petersburgu(1905) sygn.dat.p.d. (opiniowany przez K.Olszańskiego,  
      ekspertyza Stefanii Krzyształowicz-Kozakowskiej, reprodukowany w K.Olszański, Niepospolity ród Kossaków, Kraków
      1994, s. 194)    olej, płótno dublowane    90×160    350.000-400.000    c.w. 280.000
39. Bartłomiej Koter(ur.1984) Bez tytułu(2016) sygn.p.d. i sygn.dat.na odwrociu    olej, płótno    40×40   3.500-4.500
      c.w. 3.000
40. Helena Kowalewicz(1924-1989) Kwiat sygn.p.d.    technika własna, papier   78×50    1.500-2.500    c.w. 1.200
41. Abraham Krol(1919-2005) Elsinore sygn.na płycie monogramem p.l.d.    miedzioryt, akwatinta     24.7×19.9
     400-600     c.w. 350
42. Stefan Krygier(1923-1997) Kompozycja(1952) sygn.dat.l.d.    olej, płótno    42×29    5.000-7.000   c.w. 4.500
43. Maria Kulesza[Kuleszyna](1897-1971) Alina sygn.MK   talerz dekoracyjny, porcelana biała, malowana    śr.26.5
     1.000-1.400    c.w. 900
44. Tadeusz Kulisiewicz(1899-1988) Dziewczyna w chuście(wkładka do czasopisma „Arkady”, Rocznik 3, 1937, nr 2)
      nsygn.    drzeworyt     24×13    500-900   c.w. 450
45. Lech Kunka(1920-1978) Kompozycja z różowym kołem(1966) sygn.dat.p.d.    technika własna, pilśnia    36×41  
      3.500-5.500    c.w. 2.500
46. Władysław Kurpiel(1910-1983) Kwiaty-róże(1963) sygn.dat.p.d.   olej, płótno   67×50   2.500-3.500   c.w. 2.200
47. Zygmunt Kwiryński(ur.1949) Licho nie śpi(2017) sygn.dat.l.d.    olej, płótno  100×120   2.500-3.500     c.w. 2.200
48. Jean Lambert-Rucki(1888-1967) Boże Narodzenie(1960) sygn.dat.p.d.  gwasz, papier    21×13.5    3.200-4.600
      c.w. 2.900
49. Jan Lebenstein(1930-1999) Postać(1964) sygn.dat.p.d.    tusz, akwarela, papier milimetrowy   59.5×42    4.400-5.800  
      c.w. 4.000
50. Charles Lefevre(1875-1946) Wejście do portu sygn.l.d.    olej, sklejka   21×33     500-700    c.w. 450
51. Krystyna Liberska(1926-2010) Pierrot(1992) sygn.dat.l.d.    olej, pilśnia     30×26.5     1.000-1.500    c.w. 900
52. Krystyna Liberska Pierrot-para obrazów sygn.l.d.      olej, pilśnia   13×12, 13×12     700-1.200    c.w. 600
53. Grzegorz Łagowski(ur.1969) Porwanie Europy nsygn.     brąz    32x49x18     2.500-3.500    c.w. 2.300
54. Albin Łubniewicz(1910-1986) Skaliste wybrzeże sygn.l.d.   gwasz, tektura   27×37.5 (w św.p-p)    750-1.100    c.w. 650
55. Bazyli Makarewicz(XX w.) Bzy w wazonach(1956) sygn.dat.p.d.   olej, pilśnia   46.5×57    3.800-4.700    c.w. 3.300
56. Rafał Malczewski(1892-1965) Widok miasta Rab w Chorwacji sygn.l.d.     akwarela, papier   35.5×50    6.000-8.000  
      c.w. 4.900
57. Emmanuel Mané-Katz(1894-1962) Utracone marzenia Stempenju(Ilustracja do powieści Szolem Alejchema, 1966)
      sygn.na kam.l.d.      litografia barwna    49.8×65.3    1.000-1.500   c.w. 850
58. Salomon Meisner(1886-1942) Pejzaż z drzewami sygn.l.d.     olej, tektura    23×29    1.300-1.700     c.w. 1.100
59. Joan Miro(1893-1983) Kompozycja(z „Maravillas con variaciones acrosticas en el jardin de Miro”, 1975)
      sygn.na kam.p.d.      litografia barwna    50×71.8     1.200-2.200     c.w. 1.100
60. S. Montullo(XIX w.) Sprzedawca warzyw z osiołkiem nad Zatoką Neapolitańską sygn.p.d.    olej, płótno    19×32     
     480-590    c.w. 400
61. Nikifor Krynicki(1895-1968) Krynica sygn.pieczątkami autorskimi na odwrociu     gwasz, papier    33.5×22.5
      1.800-2.500       c.w. 1.600
62. Henryk Policht(1888-1967) Kopiec Kościuszki jesienią(przed 1936) sygn.p.d.    olej, tektura   50×70   1.500-2.500  
      c.w. 1.200
63. Henryk Sajdak(1905-1995) Kościół św. Wojciecha w Krakowie sygn.l.d.     akwarela, papier/tektura    29.5×39.5  
     1.700-2.600    c.w. 1.500
64. Josef Scheiba(XX w.) Po żniwach sygn.l.d.     olej, tektura    60×77    1.000-2.000    c.w. 900
65. Stanisław Schwartz(1880-1953) Akt leżący sygn.p.d.  akwarela, papier  30.5×47.5 (w św.p-p)   1.800-2.700   c.w. 1.600
66. Tadeusz Sprusiak(1907-1985) Sztorm sygn.p.d.   olej, pilśnia    49×78    1.800-2.700    c.w. 1.600
67. Tadeusz Sprusiak Sieci(1932) sygn.dat.p.d.   olej, płótno   28×40   500-800   c.w. 450
68. Tadeusz Sprusiak Pałac w Poddębicach sygn.p.d.    olej, płótno   45×55   2.500-3.700  c.w. 2.300
69. Michał Stańko(1901-1969) Owce na hali(1934) sygn.dat.p.d.     olej, tektura    25×35    2.200-3.200   c.w. 1.900
70. Antoni Starczewski(1924-2000) txr 2g(1977-79) sygn.suchą pieczęcią p.d.  goffrage   21.8×22.3   500-800  c.w. 450
71. Antoni Starczewski ClGMFno(1998) sygn.p.d.     serigrafia     56.5×57     1.600-2.200   c.w. 1.400
72. Tadeusz Stasiak(1891-1944) Dworek w Bochni sygn.p.d.    olej, tektura     49.5×70    4.500-5.800   c.w. 4.200
73. Henryk Stażewski(1894-1988) Kompozycja(1981) sygn.dat.na odwrociu      technika własna, pilśnia    23.5×23.5   
     13.000-18.000    c.w. 11.500

74. Henryk Strumiłło(1934-2001) Śnieżny szczyt(1981) sygn.p.d.dat.na odwrociu    olej, akryl, płótno    60×50 
     1.800-2.600      c.w. 1.600
75. Jan Marcin Szancer(1902-1973) Spotkanie na łące sygn.p.d.   akwarela, tusz, papier  29.5×20.8    1.000-1.500  c.w. 900
76. Jan Marcin Szancer Dzieci i pies sygn.p.d.    akwarela, tusz, papier       20.8×29.5   1.000-1.500  c.w. 900
77. Antoni Uniechowski(1903-1976) Malarka sygn.p.d.    tusz, papier    21×14.5    500-800   c.w. 450
78. Antoni Uniechowski Tancerka sygn.p.d.    tusz, papier    21×14.5    500-800    c.w. 450
79. Bożena Uryga-Mączyńska(ur.1957) Forma sygn.   ceramika szkliwiona   wys.86     6.000-8.000   c.w. 5.000
80. Bolesław Utkin(1913-1993) Kompozycja geometryczna sygn.p.d.    technika własna, pilśnia    76×60.5   10.000-15.000  
      c.w. 9.000
81. Henryk Uziembło(1879-1944) Wiejska dziewczyna sygn.p.d.   olej, tektura  75.5×52    9.500-12.500   c.w. 8.000
82. Heinrich Voll(XIX/XX w.) Portret męski(1908) sygn.dat.p.d.  ołówek, papier  50×37 (w św.p-p)   500-900   c.w. 450
83. Marek Wagner(ur.1949) Poczwórny pejzaż IV sygn.p.d.   technika mieszana, collage, papier      70×100    1.000-1.800 
     c.w. 900
84. Marek Wagner Dolina Królów(1988) sygn.dat.p.d.     wypukłodruk     21.7×27.5     500-1.000   c.w. 350
85. Marek Wagner Dolina Królów(1988) sygn.dat.p.d.     wypukłodruk     45×56.5     700-1.500    c.w. 500
86. Józef Wasiołek(1921-2008) Kwiaty w wazonie sygn.p.d.     olej, płótno    55×38    2.000-2.700    c.w. 1.700
87. Józef Wasiołek Kwiaty w wazonie sygn.p.d.    olej, płótno     45.5×40    2.000-2.700    c.w. 1.700
88. Stefan Wegner(1901-1965) Projekt tkaniny sygn.l.d.    gwasz, papier   39.5×28.5     4.500-5.500    c.w. 3.900
89. Stefan Wegner Projekt tkaniny sygn.l.d.     gwasz, papier     29.5×21     3.200-4.500    c.w. 2.900
90. Leon Wyczółkowski(1852-1936) Portret górala sygn.p.d. (na odwrociu potwierdzenie autorstwa przez Jerzego Kollera
     wicedyrektora Muzeum Wielkopolskiego z 1936 r.)  ołówek, kredka, pastel, papier   48.5×34   15.000-20.000   c.w. 13.500
91. Teodor Ziomek(1874-1937) Rozlewisko sygn.l.d.    olej, płótno  38×56   5.000-7.500     c.w. 4.500
92. Kasper Żelechowski(1863-1942) Dziewczyna z różą(1940) sygn.dat.p.d.   olej, tektura    49.5×34.5  2.300-3.200 
      c.w. 2.000
93. Ikona czteropolowa z wizerunkami Madonny z Dzieciątkiem(Rosja, XIX/XX w.) nsygn.   tempera, deska   31×26
      (deska lekko wypaczona, ubytki w warstwie malarskiej)    1.500-2.500   c.w. 1.300
94. A.N.(II poł.XX w.) Polowanie nsygn.   olej, sklejka    102×125   2.500-3.500     c.w. 2.300
95. A.N.(XX w.) Martwa natura z winogronami nsygn.     olej, płótno   55×81    4.000-6.000    c.w. 3.700
96. A.N.(Rosja?) Przedwiośnie(1942) sygn.nieczytelnie, dat.p.d.   olej, płótno   34.5×50     4.000-6.000    c.w. 3.700
97. A.N. Portret brodatego mężczyzny sygn.nieczytelnie l.d.   olej, sklejka   57×42   750-1.100    c.w. 600
98. A.N. Muszkieter na koniu(pocz.XX w.) sygn.nieczytelnie na podstawie   brąz, 43×15.5×38    3.800-5.200  c.w. 3.500
99. Broszka owalna, czarna z perłami(Polska, II poł.XIX w.) sygn.MiS      czarny kamień, metal, perły, złocenie, 3.2×2.5 
     800-1.200   c.w. 600
100. Broszka czarna z perłami(Polska, II poł.XIX w.) nsygn.   czarny kamień, perły, metal, złocenie, 3.5×2.8     600-900
       c.w. 550
101. Cukiernica miniatura stylizowana(I poł.XX w.) sygn.JB/800   srebro pr.800, 146.4 g, wys.10     700-900   c.w. 500
102. Dagerotypy- 3 szt.(Julian Zawodziński, Płock, poł.XIX w.) Portret Anieli z Piechowskich wraz z mężem Grzegorzem
        Dzierzkowskim, 12.5×10 w oprawie; zdjęcie grupowe rodziny Święckich, 13×11 w oprawie, Portret Józefa
        Piechowskiego, 12.2×10.3 w oprawie (każdy dagerotyp opisany na odwrociu)        2.300-4.000     c.w. 2.000
103. Dzwonek na służbę z popiersiem Napoleona(pocz.XX w.) nsygn.     plater (srebrzenie przetarte w 95%), grawerka,
        wys.9      150-220   c.w. 130
104. Ekrytuar z 2 kałamarzami(Austria, l.20-30.XX w.) sygn.AUSTRIA/GESCHUTZT/Real Bronze      brąz, szkło,
        6.5×23.5×17 (niewielkie ubytki szkła)      1.300-1.900    c.w. 1.200
105. Figurka-Stojący chłopiec(Dania, Kopenhaga, II poł.XX w.) sygn.B&G/COPENHAGEN PORCELLAIN/MADE IN
        DENMARK/B&G/1617/OT   porcelana biała, malowana, wys.20     500-700    c.w. 450
106. Figurka-Twardowski na kogucie(Ćmielów, II poł.XX w., proj. Franciszek Kalfas, 1942-44) sygn.Ć w trójkącie
        (wycisk)   porcelana biała, malowana, wys.10.3      1.000-1.500   c.w. 900
107. Jatagan z pochwą(Imperium osmańskie, 1855/56) nsygn.    stal, drewno, skóra, aplikacje metalowe, grawerka,
        srebrzenie, złocenie, dł.76.5    1.300-2.200   c.w. 1.100
108. Kabaret(Szwecja, pocz.XX w.) sygn.A.G.DUFVA/NS     plater, szkło, wys.33.5     500-1.000   c.w. 450
109. Karafka i 6 kieliszków(I poł.XX w.) nsygn.  szkło barwione, zielone, alpaka, wys. karafki 26    500-800   c.w. 450
110. Karafka i 6 kieliszków PAX TIBI(pocz.XX w.) nsygn.   szkło barwione, seledynowe, srebrzenie, wys. karafki 26.5   
       500-900   c.w. 450
111. Komplet toaletowy 3-częściowy(Niemcy, II poł.XX w.) sygn.korona/WUNSIEDEL/R/BAVARIA/GERMANY  
       porcelana biała, kalka, złocenie     250-400   c.w. 220
112. Komplet toaletowy: dzban i misa(Niemcy, pocz.XX w.) nsygn.    fajans malowany, kalka, złocenie, wys. dzbana 33.5,
       śr. misy 43     1.000-1.500   c.w. 800
113. Lornetka teatralna z teleskopowym uchwytem(Francja, pocz.XX w.) sygn.FLAMMARION   mosiądz, masa perłowa,
        grawerka      400-650    c.w. 350

114. Medal okolicznościowy(1907) na awersie: Wystawa/Rolnicza/w Ciechanowie 1907r./Za grupę Koni 10
        Sztuk/Kajetanowi/ Piechowskiemu (w otoku wieniec z liści laurowych), na rewersie orzeł carski dwugłowy z herbami
        miast, w otoku napis cyrylicą: OD GŁAWNEGO UPRAWLIENJA GOSUDARSTWIENNAWO
        KONNOZAWODSTWA    metal, śr.4.6   500-800    c.w. 450
115. Mlecznik(Warszawa, k.XIX w.) sygn.dwugłowy orzeł rosyjski/Norblin&Co/Galw./Warszawa/1404   plater, grawerka,
        wys.7     250-450   c.w. 220
116. Pojemnik art déco z przykrywką(Szwecja, I poł.XX w.) nsygn.    szkło z dekoracją geometryczną (pęknięcie w boku
        podstawy, niewielkie ubytki), wys.9, śr.13.5      200-300     c.w. 180
117. Serwis kawowy dla 6 osób Prometeusz(Chodzież, proj. Danuta Duszniak,1959) sygn.C w trójkącie/ CHODZIEŻ/
       MADE IN POLAND/Hand painted/4725 3    porcelana biała, malowana, wys. dzbanka 24   2.500-3.000    c.w. 2.300
118. Serwis kawowy dla 6 osób(Rosja, Ryga, pocz.XX w.) sygn.orzeł rosyjski dwugłowy/cyrylicą:T WS/ MSKUZNIECOWA
       /W/Rig   porcelana biała, malowana, złocenie (pęknięcia filiżanek i drobne ubytki)     900-1.600    c.w. 750
119. Świecznik neorenesansowy(Wiedeń, 1853) sygn.JW   srebro pr.13, 214.4 g, wys.23.5       1.300-1.900     c.w. 1.100
120. Świeczniki art déco-para(Szwecja, I poł.XX w.) sygn.IAB(monogram wiązany)/Y/Ystad-Metall/MADE IN SWEDEN  
        brąz, wys.12      750-1.100     c.w. 700
121. Talerz głęboki(Miśnia, XIX/XX w.) sygn.skrzyżowane miecze   porcelana biała, wytłaczana, malowana, złocenia
        (drobne ubytki na spodzie talerza), śr.23        650-800   c.w. 600
122. Tłoki pieczętne-2 szt.(pocz.XX w.) nsygn,    alpaka, jeden z monogramem wiązanym GK, wys.8, drugi czysty, wys.8.5
         250-350     c.w. 220
123. Wazon(CHRL, II poł.XX w.) sygn.mało czytelna    porcelana biała, malowana, złocenie, wys.43    1.500-2.000
        c.w. 1.300
124. Wazon(Szwecja, proj. Edvin Öhrström, 1941) sygn.Orrefors/2444/3  szkło niebieskie, wys.11.5  300-500   c.w. 250
125. Wazon imari(Japonia, XIX/XX w.) nsygn.   porcelana biała, malowana, wys.30      1.000-1.500   c.w. 900
126. Wazon dekoracyjny(Niemcy, II poł.XX w.) sygn.Rosenthal   kryształ lany, biały, wys.41       350-550   c.w. 300
127. Wizytownik secesyjny(Warszawa, pocz.XX w.) sygn.PLEWKIEIWCZ/1/0/WARSZAWA B/289  [Roman
        Plewkiewicz&Co (1886-1935), kat.WMF z 1906, #289]     plater, 16×25.5×21.5     4.000-5.000   c.w. 3.500
128. Wizytownik z niedźwiedziami art déco(Niemcy, l.20.XX w.) sygn.KAYSER    blacha brązowa, cyna (srebrzenie
        przetarte), śr.37        500-900    c.w. 450
129. Zegarek kieszonkowy secesyjny(Genewa, Warszawa, pocz.XX w.) sygn.W.Babczyński/Geneve, nr:1401390/IXL   
        koperta srebrna, pr.84, niello (mechanizm do naprawy), śr.5       600-900    c.w. 500
130. Zestaw do jaj: podstawa, 6 kieliszków i 6 łyżeczek(Szwecja, Sztokholm, II poł.XX w.) sygn.C.G.HALLBERG/NS   
        plater, wys.24       400-600    c.w. 350
131. Żardiniera i 2 wazony(Austria, pocz.XX w.) sygn.JS/Made in Austria/767/4637     fajans wytłaczany, malowany,
        kalka, złocenie, żardiniera 17x30x13, wazony wys. 27      1.300-1.900   c.w. 1.100

Zdjęcia obiektów wystawionych na aukcję znajdują się na stronach internetowych: www.ryneksztuki.eu, www.artinfo.pl, www.artprice.com i www.onebid.pl.

Objaśnienia skrótów: akw.-akwarela,  akwaf.-akwaforta,  akwat.-akwatinta,  autolit.-autolitografia,  b.-barwny,  c.w.- cena wywoławcza,  ct- karat. drzew.-drzeworyt, e.a.- odbitka atorska(poza nakładem), fot.-fotografia, hel.-heliografika, kam.-kamień, k.-koniec, kr.-kredka, lin.-linoryt,  lit.-litografia,  man.c.-manier crayon,  mez.-mezzotinta,  miedz.-miedzioryt, nieczyt.-nieczytelnie, nsygn.-nie sygnowany, ol.-olej, oł.-ołówek, pap.-papier, pł.-płótno, podb.-podbarwiany,  pr.-próba, punkt.-punktowany,  rys.-rysunek, ryt.-rytował,  sygn.-sygnowany,  l.d.-lewy dół,  p.d.-prawy dół,  s.i.-sucha igła, śr.-środek, stal.-staloryt,  tekt.-tektura,  temp.-tempera, t.m.-technika mieszana, t.wł.-technika własna, w św.p-p – w świetle passe-partout.
Wymiary dzieł podane są w centymetrach, ceny w nowych polskich złotych. Firma zastrzega sobie prawo do wycofania dzieła z aukcji bez podania przyczyn.

Dzieła wystawione na licytację można oglądać w Galerii Rynku Sztuki, ul.Wschodnia 69 (róg ul.Narutowicza, I piętro) w godz. 10:00-18:00 i w soboty 10:00-15:00.
Przyjmujemy obiekty na 192 Aukcję Dzieł Sztuki, która odbędzie się w dniu 28.10.2017 r.
RYNEK SZTUKI reprezentowany jest w Nowym Targu przez firmę Polskie Rękodzieło, tel. 18 201 2793

Terminy aukcji w 2017 roku:
192 Aukcja Dzieł Sztuki – sobota, 28.10.2017 r., godz. 12:00
XXXVIII Aukcja Promocyjna – sobota, 25.11.2017 r., godz. 12:00
193 Aukcja Dzieł Sztuki – sobota, 09.12.2017 r., godz. 12:00.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *