czwartek, 27 kwietnia 2017

Ostatnia aktualizacja:09:59:16 AM GMT

Lokalizacja: Teatr Recenzje spektakli

Recenzje spektakli

34. FST – Między nami dobrze jest - recenzja

miedzynamidobrzejestMasłowską popsuć chyba trudno, jej sztuki są tak zgrabne i lotne, że potrzeba naprawdę wielkich wysiłków, aby je spłaszczyć czy zniszczyć. Z drugiej strony jednak perfekcyjne poprowadzenie ogromu generowanej przez nią groteski i absurdu nie przychodzi od pstryknięcia palcem. Studenci IV roku wydziału aktorskiego PWST w Krakowie w specyficzną, charakterystyczną dla Masłowskiej konwencję weszli miękko i gładko, przywdziewając ją jak własną skórę.

MFSPiN: Tango Łódź - recenzja

wwwKasiaBabapanelTANGO-81Zwieńczeniem XXII Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych był spektakl "Tango Łódź" Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego. Spektakl przedpremierowo zagrany we wnętrzach EC-1, to historia naszego miasta w pigułce. Inspiracją do stworzenia sztuki były „Dzieje jednego pocisku” Andrzeja Struga oraz dramaturgia Witolda Bandurskiego.

Niepoważna śmierć w Teatrze Małym - recenzja

Maria_Janas_3Lubię kryminały niezależnie od tego, czy mam okazję oglądać je na ekranie filmowym, czytać na kartach powieści, czy doświadczać w teatrze. Nic więc dziwnego, że zaciekawiła mnie najnowsza propozycja Teatru Małego w Manufakturze, spektakl „Niepoważna śmierć” autorstwa Jerzego Szczudlika i reżyserii Mariusza Pilawskiego, w którym komisarz Cezary Maniewski (Dariusz Sosiński) rozwiązuje zagadkę morderstwa wielbionego przez wielu aktora. 

MFSPiN: Miarka za miarkę - recenzja

Jakub_Firewicz_Milosz_Karboownik_Jaroslaw_Dziedzic_MichaWięzienie – klatka, labirynt. Wewnątrz niej osadzeni i ich nadzorcy - obserwatorzy. Książę, opiekun wszystkich, wyjeżdża – podobno do Polski – oddaje „władzę absolutną” niejakiemu Angelo. Ten zaprowadza nowy ład. Tak rozpoczyna się Miarka za miarkę na podstawie sztuki Williama Szekspira zrealizowana dla Teatru Powszechnego przez Pawła Szkotaka. To jeden z dwóch łódzkich akcentów tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych.

MFSPiN: Car Samozwaniec - recenzja

car2W pewnej chwili widz ze sceny słyszy – zło czai się wszędzie. Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy zaprezentował w Łodzi, w ramach tegorocznego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych,  spektakl Car Samozwaniec. Sztukę Jacek Głąb oparł na zapomnianym tekście Adolfa Nowaczyńskiego z 1908 roku. Ponad sto lat od powstania dramatu, którego czas i miejsce jest nam jeszcze dalsze. Jednakże, jak się okazuje, słowa wypowiedziane i sytuacje przedstawione wciąż są jednak aktualne.

MFSPiN: Lilla Weneda - recenzja

2lillaTam lud twój, gdzie ziemia twoja. Lilla Weneda Juliusza Słowackiego w realizacji Michała Zadary, to kolejna propozycja tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Zaprezentowana na deskach Teatru Powszechnego w Łodzi.

XXII MFSPiN: Apokalipsa - recenzja

2apoApokalipsa Michała Borczucha, według tekstu Tomasza Śpiewaka, to kolejna propozycja tegorocznej edycji Festiwalu Sztuk Pięknych i Nieprzyjemnych w Łodzi. Przedstawienie porusza problem współczesnej kondycji Europy, problemów migracji i naigrywanie się z tak zwanej inteligencji.

Vladimir w Teatrze Powszechnym – recenzja

Vladimir_-_plakat_„Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać.” Te słowa Ernesta Hemingway przychodzą na myśl po obejrzeniu spektaklu Vladimir w łódzkim Teatrze Powszechnym.

Wszystko o mężczyznach - recenzja

wszystko_o_mezczyznachTemat mężczyzn stał się ostatnio bardzo popularny. Moda na odkrywanie zakamarków męskiej psychiki dotarła również do Łodzi. Teatr Rozrywki „Lutnia” wystawił w sobotni wieczór spektakl pod tytułem „Wszystko o mężczyznach” autorstwa Miro Gavrana.  Był to gościnny spektakl warszawskiego Teatru Kamienica.

Strona 2 z 29