sobota, 19 sierpnia 2017

Ostatnia aktualizacja:10:59:16 AM GMT

 

   letnia_scena_baner

Lokalizacja: Teatr Recenzje spektakli

Recenzje spektakli

XXI MFSPiN: Dziady - recenzja

Dziady_1_fot._Jakub_WittchenMożna by rzec - Rok bez Dziadów rokiem straconym. Dramat Adama Mickiewicza to prawdopodobnie najczęściej adaptowana sztuka w dziejach polskiego teatru. Inscenizowali go m.in. Stanisław Wyspiański, Leon Schiller, Jerzy Grotowski, Kazimierz Dejmek czy Konrad Swinarski. Sztukę wystawiano na deskach teatrów profesjonalnych, a także amatorskich niezliczoną ilość razy. Zapewne można liczyć to nie w setkach a tysiącach.

Lekcje miłości w Teatrze Jaracza - recenzja

Marzec_Lekcje-foto_Greg_Noo-Wak_20Co się dzieje za oknem w przestrzeniach blokowisk? Czy rodzina dobrze wygląda tylko na zdjęciu? Między innymi na te pytania próbuje odpowiedzieć rosyjska dramatopisarka Irina Waśkowska, której dwie jednoaktówki – Marzec i Lekcje miłości możemy w jednej sztuce zobaczyć na deskach Teatru im. Stefana Jaracza w wykonaniu reżysera Rafała Sabary.

XXI MFSPiN: Wycinka - recenzja

01-wycinka-fot-natalia-kabanow

Uczynienie „Wycinki” inauguracyjnym spektaklem XXI Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych to strzał w środek tarczy. Z jednej strony spektakl Lupy zręcznie porusza kwestię kondycji współczesnego artysty, z drugiej – sprawdza przekornie wytrzymałość samego widza. A ponad wszystko stanowi świetny zaczyn do dyskusji w kwestii nie-przyjemności sztuk.

Ślub doskonały w Teatrze Muzycznym - recenzja

slubdoskonaly28 Lutego  na deskach Teatru Muzycznego mieliśmy przyjemność  obejrzenia wspaniałej gry aktorskiej naszych utalentowanych polskich aktorów w Spektaklu: „Ślub doskonały”.  Sztuka na pewno rozbawi, pouczy jak również wciągnie w chwile romantyzmu. Warto jednak przekonać się, czy tytułowy ślub był tak doskonały?!

Oś w Teatrze Powszechnym - recenzja

by_kasia_chmura_www-8851Po raz kolejny łódzki Teatr Powszechny wchodzi w mariaż teatru i muzyki. Po dobrze przyjętym Tu-wimie czas na – poetycką podróż w głąb tekstów Agnieszki Osieckiej.

Ławeczka na Piotrkowskiej - recenzja

laweczxka-nowy1

Rok 2015 rozpoczął się w łódzkim AOIA bardzo pozytywnie i humorystycznie. Od wieczoru sylwestrowego możemy być świadkami znajomości dwojga ludzi z Ławeczki na Piotrkowskiej - komedii stworzonej na podstawie sztuki Aleksadra Gelmana.

Lśnie w Teatrze Nowym - recenzja

lsnieCzegoś podobnego w Nowym jeszcze nie widziałam, to zwrot w kierunku zupełnie innej poetyki. „Lśnię” jest spektaklem z pewnością kontrowersyjnym;  brutalność, wulgarność i epatowanie cielesnością przemieszane są z próbami zgłębienia istoty człowieczeństwa. Odwieczne pytanie CZY człowiek jest z natury zły, zastąpione jest dociekaniem CO wyzwala, unaocznia owo drzemiące w człowieku zło.

Teatr Nowy Impro - recenzja

improatakImprowizacja teatralna to za każdym razem spory znak zapytania zarówno dla aktora, jak i widowni. Aktor nie wie z czym przyjdzie mu się zmierzyć na scenie, widz nie ma pojęcia w czym tak naprawdę będzie brał udział, ale to właśnie czyni całe widowisko wyjątkowym i niepowtarzalnym. Teatr Nowy im. K. Dejmka pokusił się o przygotowanie takiej  improwizowanej zabawy teatralnej wystawiając na swoich deskach „Teatr Nowy Impro”.

Ich czworo w Teatrze Jaracza - recenzja

ICH_CZWORO_TJ_foto_Greg_Noo-Wak_8Żona zdradzająca męża z bawidamkiem - lekkoduchem pozostająca w permanentnym konflikcie ze współmałżonkiem i rozdarte pomiędzy dwoje rodziców dziecko. Brzmi współcześnie? Jak najbardziej. A to przecież historia z początku XX wieku pióra Gabrieli Zapolskiej, wystawiana właśnie na deskach Teatru Jaracza. „Ich czworo” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej, bo o tej sztuce mowa, to słodko – gorzka komedia obyczajowa, w której główną osią fabuły jest trójkąt miłosny okraszony mocną dawką ludzkiej głupot.

Strona 7 z 30