niedziela, 30 kwietnia 2017

Ostatnia aktualizacja:09:59:16 AM GMT

Lokalizacja: Teatr Recenzje spektakli

Recenzje spektakli

Ich czworo w Teatrze Jaracza - recenzja

ICH_CZWORO_TJ_foto_Greg_Noo-Wak_8Żona zdradzająca męża z bawidamkiem - lekkoduchem pozostająca w permanentnym konflikcie ze współmałżonkiem i rozdarte pomiędzy dwoje rodziców dziecko. Brzmi współcześnie? Jak najbardziej. A to przecież historia z początku XX wieku pióra Gabrieli Zapolskiej, wystawiana właśnie na deskach Teatru Jaracza. „Ich czworo” w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej, bo o tej sztuce mowa, to słodko – gorzka komedia obyczajowa, w której główną osią fabuły jest trójkąt miłosny okraszony mocną dawką ludzkiej głupot.

Amok - recenzja

amok2Amok, czyli stan, w którym człowiek targany jest bardzo silnymi emocjami, stał się motywem przewodnim najnowszego (trzeciego) monologu Kamila Maćkowiaka, wystawianym w Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych. Spektakl jest adaptacją powieści Jamesa Freya - Milion małych kawałków. Fundacja Kamila Maćkowiaka jako pierwsza i jedyna na świecie uzyskała, bezpośrednio od autora, zgodę na adaptację książki.

Nowa Klasyka Europy 2014: Zwłoka - recenzja

04zwlokaNa zakończenie tegorocznej edycji Festiwalu Nowa Klasyka Europy Teatr im. Stefana Jaracza zaprezentował premierowo swój spektakl pt. Zwłoka. To klasyczna farsa z jednej strony mówiąca o mechanizmach władzy, z drugiej o tworzeniu rzeczywistości przez wszechobecne mass media.

Trubadur w Teatrze Wielkim - recenzja

Trubadur_26Znawcom opery tego tytułu nie trzeba przedstawiać, legendarne już dzieło Giuseppe Verdiego – Trubadur - po ponad 20 latach powrócił na deski Teatru Wielkiego w Łodzi.

Kobro w Teatrze Nowym - recenzja

kobro3Kobro należy do grupy sztuk granych na deskach Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka, które podejmują łódzkie tematy. Katarzyna Kobro w pewnym etapie swojego życia mieszkała i tworzyła w naszym mieście, tu też zmarła i została pochowana. Przedstawienie to próba ukazania fenomenu wybitnej twórczyni z perspektywy jej dziecka, matki, która jest w stanie poświęcić wszystko dla córki. To też dramat rodzinny, którego konsekwencje zmieniają kształt dalszego życia.

Jungle People - recenzja

_2180088Tuż po przedpremierach i premierze oficjalnej przyszła kolej i na tę prasową. 16  listopada 2014 r. w Teatrze Studyjnym swój spektakl dyplomowy zaprezentował IV rok Wydziału Aktorskiego PWSFTiTV.  Sztuka Jungle People opatrzona została podtytułem: baśń ekologiczna inspirowana Kiplingiem. Motyw Księgi dżungli został mocno przetworzony przez reżysera, Pawła Świątka.

Kamień w Teatrze Studyjnym - recenzja

_1970749Rozczłonkowany czas. Zszywane naprędce kawałki historii, skrawki wspomnień. Urywki zdarzeń trzymane pod szklanymi kloszami, które w odosobnieniu kwitną zupełnie inaczej. Pamięć jako błędny nośnik, omylny program, fałszerz. Przeżycia składnikami, które wyrabia się, gniecie, dosypuje, mierzy – mimo starań jednak ich smak i puszystość skażona jest zakalcem.

Ślub w Teatrze Studyjnym - recenzja

_MG_6771Gombrowicz jest niezwykle kuszący, jeśli chodzi o branie na warsztat, wystawianie (mimo jego osobistych animozji do teatru) czy też dowolne przerabianie. Takie praktyki to jednak porywanie się z motyką na słońce, zmienianie kierunku obrotu Ziemi. Z Gombrowiczem trzeba się bić, stawać w szranki, toczyć niełatwe boje.

Nowa Klasyka Europy: Boska Komedia i Raj - recenzja

Boska_komedia_2Dwudniowe obcowanie z włoską klasyką - Dante Alighieri w wersji Eimuntasa Nekrošiusa i jego litewskiego Teatras Meno Fortas.

Strona 7 z 29