sobota, 21 stycznia 2017

Ostatnia aktualizacja:08:40:01 AM GMT

Lokalizacja: Teatr Recenzje spektakli

Recenzje spektakli

Godzina kota - recenzja

godzinakota-2Godzina kota, to metaforycznie 25 godzina dnia. Godzina, która „dotyka nas” poprzez dotyk istoty boskiej, możliwe że czasem pod postacią czworonoga.

Wraki – recenzja

wrakiWraki to monodram Neila LaButa, po który sięgnął Kamil Maćkowiak. Jest to opowieść o wielkiej miłości i namiętności, ale i o śmierci, bólu rozstania.

Single po japońsku - recenzja

single-po-japonskuPiątkowy wieczór w łódzkim Teatrze Rozrywki Lutnia upłynął pod znakiem gościnnego spektaklu pt.: „Single po japońsku” w reżyserii Olafa Lubaszenki. W sztuce autorstwa Marcina Szczygielskiego występują: Anna Mucha, Katarzyna Maciąg, Lesław Żurek oraz Wojciech Medyński, aktorzy warszawskiego Teatru MY.

34. FST: Opowieści o zwyczajnym szaleństwie – recenzja

opowiesci_o_zwyczajnym_szalenstwie_tcn-plakatWysłanie siebie w paczce stanowić ma remedium na życiowe bolączki – tak mówią bohaterowie „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie”. I choć to ludzie, którzy bardzo chcieliby dawać innym dobre życiowe rady, to nie warto im wierzyć. Sami bowiem swoich egzystencji nie potrafią utrzymać w palcach, wypadają im one z kieszeni przy najmniejszym potknięciu. A potknięć mają całkiem sporo. W zasadzie same potknięcia.

34. FST – Między nami dobrze jest - recenzja

miedzynamidobrzejestMasłowską popsuć chyba trudno, jej sztuki są tak zgrabne i lotne, że potrzeba naprawdę wielkich wysiłków, aby je spłaszczyć czy zniszczyć. Z drugiej strony jednak perfekcyjne poprowadzenie ogromu generowanej przez nią groteski i absurdu nie przychodzi od pstryknięcia palcem. Studenci IV roku wydziału aktorskiego PWST w Krakowie w specyficzną, charakterystyczną dla Masłowskiej konwencję weszli miękko i gładko, przywdziewając ją jak własną skórę.

MFSPiN: Tango Łódź - recenzja

wwwKasiaBabapanelTANGO-81Zwieńczeniem XXII Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych był spektakl "Tango Łódź" Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego. Spektakl przedpremierowo zagrany we wnętrzach EC-1, to historia naszego miasta w pigułce. Inspiracją do stworzenia sztuki były „Dzieje jednego pocisku” Andrzeja Struga oraz dramaturgia Witolda Bandurskiego.

Niepoważna śmierć w Teatrze Małym - recenzja

Maria_Janas_3Lubię kryminały niezależnie od tego, czy mam okazję oglądać je na ekranie filmowym, czytać na kartach powieści, czy doświadczać w teatrze. Nic więc dziwnego, że zaciekawiła mnie najnowsza propozycja Teatru Małego w Manufakturze, spektakl „Niepoważna śmierć” autorstwa Jerzego Szczudlika i reżyserii Mariusza Pilawskiego, w którym komisarz Cezary Maniewski (Dariusz Sosiński) rozwiązuje zagadkę morderstwa wielbionego przez wielu aktora. 

MFSPiN: Miarka za miarkę - recenzja

Jakub_Firewicz_Milosz_Karboownik_Jaroslaw_Dziedzic_MichaWięzienie – klatka, labirynt. Wewnątrz niej osadzeni i ich nadzorcy - obserwatorzy. Książę, opiekun wszystkich, wyjeżdża – podobno do Polski – oddaje „władzę absolutną” niejakiemu Angelo. Ten zaprowadza nowy ład. Tak rozpoczyna się Miarka za miarkę na podstawie sztuki Williama Szekspira zrealizowana dla Teatru Powszechnego przez Pawła Szkotaka. To jeden z dwóch łódzkich akcentów tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych.

MFSPiN: Car Samozwaniec - recenzja

car2W pewnej chwili widz ze sceny słyszy – zło czai się wszędzie. Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy zaprezentował w Łodzi, w ramach tegorocznego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych,  spektakl Car Samozwaniec. Sztukę Jacek Głąb oparł na zapomnianym tekście Adolfa Nowaczyńskiego z 1908 roku. Ponad sto lat od powstania dramatu, którego czas i miejsce jest nam jeszcze dalsze. Jednakże, jak się okazuje, słowa wypowiedziane i sytuacje przedstawione wciąż są jednak aktualne.

Strona 1 z 29