poniedziałek, 20 listopada 2017

Ostatnia aktualizacja:10:59:16 AM GMT

baner_2180x400_px

Lokalizacja: Film Zapowiedzi wydarzeń Filmteractive Festival 2017 - informacje

Filmteractive Festival 2017 - informacje

filmteractive17 października w Łódzkiej Szkole Filmowej już po raz 7. odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Przedstawiciele biznesu, reklamy, ale przede wszystkim przemysłów kreatywnych spotkają się, by porozmawiać i wymienić wiedzą w tematyce powiązanej z hasłem przewodnim tegorocznej edycji: „Content of the Future”.

Łódzka edycja festiwalu Filmteractive będzie poświęcona silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne. Tematyka wydarzenia nawiązuje do kreatywnego charakteru miasta. 

Przemysły kreatywne oparte są na efektach pracy oraz działalności twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Jednocześnie spełniają cele, jak i korzyści ekonomiczne wyznaczone przez branżę usług czy przemysłu, z którymi często się łączą. Od roku 1997, kiedy w Wielkiej Brytanii powołano do życia interdyscyplinarny Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych (Creative Industries Taskforce), oszacowano, że w ciągu dziewięciu lat światowy eksport sztuk wizualnych wzrósł z 10,3 do 22,1 miliarda, a co za tym idzie wpływy z obrotów mediami audiowizualnymi potroiły się.

17 października w Łódzkiej Szkole Filmowej będzie można wziąć udział w ciekawych spotkaniach z przedstawicielami biznesu, reklamy oraz przemysłów kreatywnych w ramach festiwalu Filmteractive. Z pewnością nie do przeoczenia jest prezentacja Joe Krawczyka (Dyrektor Kreatywny w indHash), eksperta w dziedzinie influencer marketingu, mediów społecznościowych oraz video komunikacji biznesowej czy Marcina Łunkiewicza - producenta pierwszego w historii polskiej telewizji serialu w technologii virtual reality: „Para nie do pary”.

Swój udział potwierdził również Martin Percy, reżyser specjalizujący się w wykorzystaniu nowych technologii do tworzenia nieznanych dotąd doświadczeń filmowych. W swoim portfolio ma filmy zrealizowane dla marek takich jak Google, British Telecom, 7-11 USA, Jameson Whiskey i Tate Modern, a wśród utalentowanych aktorów, z którymi przyszło mu pracować są Daisy Ridley (gwiazda nowych Gwiezdnych Wojen), Gordon Ramsay, Sir Derek Jacobi czy Sir Ian McKellen. Za swoją pracę został uhonorowany między innymi nagrodą BAFTA, sześcioma Webbys czy Grand Clio. Jego doświadczenie idealnie obrazuje współpracę artysty i dużych brandów, a także jej namacalne efekty. Na festiwalu opowie o tym,  dlaczego w kinie przyszłości nie trzeba będzie wyciszać, ani wyłączać smartfonów.

Nie zabraknie rodzimych przykładów na to, że tworzenie ciekawych artystycznie treści może liczyć na zainteresowanie nimi poważnych inwestorów. Anna Iller, Branded Content Manager z Allegro Group – która zarządza na co dzień powstawaniem prawdopodobnie największej ilości treści dla polskiej marki – podzieli się swoim doświadczeniem dotyczącym pracy przy kanałach tematycznych wideo, poradnikach zakupowych, ale też przy unikatowym projekcie z pogranicza kultury i reklamy: „Legendy Polskie”.

Filmteractive 2017 odwiedzi również Rafał Baran, prezes spółki 4FUNMedia, w której skład wchodzą m.in. telewizje 4FUN czy Screen Network, wcześniej m.in. szef marketingu w firmach fonograficznych Sony Music i BMG Music, mający na swoim koncie głośne kampanie związane z promocją takich marek jak Play, Orange czy mBank. Z uczestnikami festiwalu podzieli się wiedzą na temat budowania fabuły, obrazów, treści, które nie epatując brandem, znakomicie podnoszą świadomość marki wśród odbiorców. Produkcja contentu jest coraz popularniejszym narzędziem marketingowym, a przy tej okazji powstają ciekawe artystycznie projekty, dobrze przyjmowane przez odbiorców i krytykę. Przykładem trendu i skuteczności takiej kampanii jest niedawny launch płatnego serwisu VOD Showmax w Polsce.

Sztuka i technologia zdecydowanie idą w parze. Dowodem na to będzie obecność Pawła Ruszlewskiego (Chief Design Officer, Senfino), który przybliży sztukę wykorzystania technologii immersyjnych, takich jak Virtual Reality, Augmented Reality czy Mixed Reality.

Na festiwalu będą obecni przedstawiciele Krajowej Izby Producentów oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. W Panelu "Jak robić seriale, jak tworzyć treści, które przyciągają" Dorota Kośmicka-Gacke – na co dzień producentka w Grupie ATM - opowie o mechanizmie współpracy od A do Z z ekipą produkcji, działaniach marketingowych i budowaniu relacji z ludźmi, których praca przekłada się na sukces projektu. Dzięki udziałowi w panelu, każdy ze słuchaczy pozna know-how jednej z najbardziej cenionych producentek w kraju, która ma na swoim koncie wiele znanych produkcji i hitów filmowych, a także współpracę ze znakomitymi aktorami i reżyserami, za co została uhonorowana międzynarodowymi i polskimi nagrodami.

Festiwalowi towarzyszy Filmteractive Market – targi, skierowane do twórców projektów z zakresu innowacyjnych treści i rozwiązań technologicznych, których zgłoszone prace oceni międzynarodowe jury. Wyłonieni finaliści mają już po raz piąty okazję zaprezentować swoje prace w przed publicznością Filmteractive w ramach Strefy Innowacji, ale przede wszystkim podczas sesji pitchingowych przed zaproszonymi na festiwal przedstawicielami branży reklamowej, funduszy inwestycyjnych oraz marketerami.

Targi treści interaktywnych towarzyszą festiwalowi Filmteractive od pięciu lat i cieszą się rosnącym powodzeniem. W tegorocznym naborze zgłoszono projekty z niemal wszystkich krajów europejskich, ale też z Australii, Brazylii, Japonii czy USA. Filmteractive Market daje szansę zaprezentowania projektów przed przedstawicielami światowych marek, funduszy inwestycyjnych, a także przed doświadczonymi pracą z koncernami mediowymi czy globalnymi brandami artystami – mówi Magdalena Gronert, PR&Marketing Manager Filmteractive – Szukamy innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie treści, jak i technologii, które angażują odbiorców w niestandardowy sposób.

Market to nie tylko możliwość prezentacji projektów, ale przede wszystkim pozyskania partnerów biznesowych czy finansowania funduszy inwestycyjnych, które interesują się tego typu przedsięwzięciami.

W tym roku stawiamy na pomysły powiązane z nowoczesną rozrywką online, które zainteresują odbiorców generacji Y i Z. Mam tu na myśli miedzy innymi zarówno seriale, internetowe gry fabularne, czy też nowatorskie formaty łączące TV z Mobile. Market jest dla nas wyjątkowym wydarzeniem, które pozwala wiązać niestandardowe idee zarówno z obszaru nowych technologii, marketingu, jak i biznesu. A to w efekcie pozwala rozwijać i wdrażać najnowsze trendy komunikacji interaktywnej, o której mówimy podczas samego festiwalu – komentuje Olgierd Cygan.

Kto w tegorocznej edycji odbierze nagrodę główną dowiemy się już 17 października w Łódzkiej Filmówce. Filmteractive 2017 miał po raz pierwszy również swoją odsłonę 12 października w Warszawie pod hasłem „Brands of the Future”. Szczegóły oraz pełen program wydarzenia na: filmteractive.eu.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież