środa, 28 czerwca 2017

Ostatnia aktualizacja:10:59:16 AM GMT

Lokalizacja: Film Recenzje filmów

Recenzje filmów

Duke of Burgundy. Reguły pożądania - recenzja

dukeZnacie takie produkcje filmowe, które są doceniane przez krytyków i recenzentów, zgarniają nawet wyróżnienia czy nagrody, a Was w ogóle nie ujmują? No właśnie, ja również znam kilka takich tytułów, a po ostatniej wycieczce do kina do takich obrazów dorzucę „Duke of Burgundy” („Reguły pożądania”) w reżyserii Petera Stricklanda - dramat o miłości dwóch kobiet i ich wzajemnej, erotycznej fascynacji.

Makbet - recenzja

makbetSzekspirowskie tragedie się nie starzeją. To klasyka z ponadczasowym przesłaniem, która co jakiś czas pojawia się w kinach i teatrach w nowych aranżacjach. Tym razem australijski reżyser Justin Kurzel serwuje nam na dużym ekranie „Makbeta” - opowieść o żądzy władzy, walce o tron, wątpliwej moralności i w końcu szaleństwie.

Syn Szawła – recenzja

synszawla20. Forum Kina Europejskiego Orlen Cinergia stoi pod znakiem produkcji, które pretendują do walki o oscarowe nominacje. Po reprezentantach Niemiec czy Chorwacji czas na Węgry i fabularny debiut Laszlo Nemesa.

Aferim! - recenzja

aferimIda otrzymując Oscara dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego niejako przetarła innym szlaki. Śladem polsko-duńskiej koprodukcji postanowili pójść Rumuni, którzy w 2016 roku do wyścigu po Oscary również wysyłają czarno-białą produkcję.

Cinergia 2015: Rana - recenzja

ranaO Ludobójstwie Ormian z lat 1915-17 kino nie lubi się wypowiadać. Zbrodnie, które pozbawiły życia blisko półtora milionową populacje są wciąż niewygodnym tematem, który twórcy omijają z dala. Pierwszym reżyserem od dawien dawna, który postanowił się wychylić z szeregu i zmierzyć z historią jest Faith Akin.

Słońce w zenicie – recenzja

slincewzenicieWiele lat musiało upłynąć, by kino upomniało się o sportretowanie wojny bałkańskiej. W ostatnim czasie na wielkich ekranach pojawiają się kolejne tytuły obrazujące wydarzenia z początku lat 90-tych ubiegłego wieku. Najnowszym spojrzeniem na sprawę jest obraz Dalibora Matanica.

Most szpiegów - recenzja

mostszpiegowKino szpiegowskie w dalszym ciągu nie ustępuje miejsca innym gatunkom. Wciąż jest modne, realizowane z rozmachem i pomysłem. Film szpiegowski z reguły przywodzi na myśl obraz o tajnym agencie pokroju Jamesa Bonda lub Ethana Hunta, który, wplątany w sieć intryg, używa nowoczesnego ekwipunku w celu wywołania kilku spektakularnych wybuchów. W przypadku „Mostu szpiegów” mamy do czynienia z nieco innym, bardziej intymnym obrazem, a jednemu z głównych bohaterów daleko jest do wyżej wymienionych herosów.

Cinergia 2015: Labirynt kłamstw - recenzja

labiryntklamstwTematyka Holocaustu jest wdzięcznym tematem dla filmowych twórców – rokrocznie na ekranach kin pojawiają się tytuły traktujące o traumatycznych wydarzeniach z okresu II wojny światowej. Kolejnym z nich jest Labirynt kłamstw – niemiecki kandydat do oscarowej nominacji.

Cinergia 2015: Klezmer – recenzja

Plakat4O debiucie fabularnym Piotra Chrzana w mediach ani widu, ani słychu. Na szczęście jest w Polsce jeszcze Forum Kina Europejskiego Orlen Cinergia - łódzki festiwal umożliwia widzom obejrzenie filmu, na który wypiął się PISF, a który po raz pierwszy szerszej publiczności został zaprezentowany na tegorocznym festiwalu w Wenecji.

Strona 10 z 140